Eten Eten

Eten

Niets te eten krijgen op een verjaardag

Frisdrank1972

Frisdrank1972

21-09-2026 om 10:29 Topicstarter

Roos57 schreef op 21-09-2026 om 10:26:

[..]

Maar ze is verder wel erg leuk ??

Ja, ik ga er graag naar toe vond het alleen raar dat ik niks voorgeschoteld kreeg. Zo herken ik haar helemaal niet.

Frisdrank1972 schreef op 21-09-2026 om 10:29:

[..]

Ja, ik ga er graag naar toe vond het alleen raar dat ik niks voorgeschoteld kreeg. Zo herken ik haar helemaal niet.

Je maakt je zorgen

Lief 

ik zou het gewoon even navragen. ‘Joh zit je financieel krap. Kan ik je ergens mee helpen? Want viel me op dat je enkel kaalke serveerde en ik had wel of lunch of taartje gedacht. Is er mss iets?’

en het antwoord ook hier posten want het is inderdaad afwijkend ook voor nederland (mensen bashen immers graag op ons)

Frisdrank1972

Frisdrank1972

21-09-2026 om 10:42 Topicstarter

absor schreef op 21-09-2026 om 10:40:

ik zou het gewoon even navragen. ‘Joh zit je financieel krap. Kan ik je ergens mee helpen? Want viel me op dat je enkel kaalke serveerde en ik had wel of lunch of taartje gedacht. Is er mss iets?’

en het antwoord ook hier posten want het is inderdaad afwijkend ook voor nederland (mensen bashen immers graag op ons)

Is dat niet te brutaal? Dat ik gelijk denk dat ze op de bietenbrug staat als ik geen taartje zou krijgen.

Nu denk je zie OP cadeau geven en oprotten maar 

Frisdrank1972 schreef op 21-09-2026 om 10:42:

[..]

Is dat niet te brutaal? Dat ik gelijk denk dat ze op de bietenbrug staat als ik geen taartje zou krijgen.

Is toch een vriendin? Ik zou zoiets wel durven vragen hoor. Niet beschuldigend maar betrokken 

Frisdrank: misschien moet je gewoon eens tevreden zijn met wat je krijgt! Je niet afvragen, geen topic over openen gewoon koekje eten koffie drinken en dat is het.  Geld niet alleen voor zo'n verjaardag maar voor het hele leven. 

Frisdrank1972 schreef op 21-09-2026 om 10:42:

[..]

Ja, dat denk ik wel. Niet vragen of er financiële problemen zijn, niet refereren aan de biscuits, maar gewoon vragen of alles goed gaat. 

Een paar biscuitjes op een schoteltje vind ik wel  erg vreemd.  Heeft deze vriendin misschien ernstige financiele problemen?  Dan zou ik de verjaardag niet vieren.

Ik ben ooit eens bij een 'vriendin' op het eten uitgenodigd. Zij had al diverse malen bij mij gegeten. Toen ze een Airfryer had mocht ik ook een keer komen eten. Kreeg ik alleen maar frites. Geen vlees, geen groenten. Ze had gedacht dat ik dat mee zou brengen, hoezo dan?

Ze is ook al eens op onze zondagse brunch geweest en op een Kerstontbijt en kwam altijd met lege handen.....  Om diverse redenen is de vriendschap ondertussen over.

Beterlaat2021! schreef op 21-09-2026 om 11:18:

Een paar biscuitjes op een schoteltje vind ik wel erg vreemd. Heeft deze vriendin misschien ernstige financiele problemen? Dan zou ik de verjaardag niet vieren.

Ik ben ooit eens bij een 'vriendin' op het eten uitgenodigd. Zij had al diverse malen bij mij gegeten. Toen ze een Airfryer had mocht ik ook een keer komen eten. Kreeg ik alleen maar frites. Geen vlees, geen groenten. Ze had gedacht dat ik dat mee zou brengen, hoezo dan?

Ze is ook al eens op onze zondagse brunch geweest en op een Kerstontbijt en kwam altijd met lege handen..... Om diverse redenen is de vriendschap ondertussen over.

Bizar. 🤦🏼‍♀️

Ik vind het nogal op jezelf gericht: als er om half 1 nog geen eten vertrek ik. Hoezo dan? Val je flauw als je dan geen eten hebt, heb je diabetes en gaat je bloedsuiker de verkeerde kant op? In dat geval kun je toch discreet vragen of ze misschien een boterham voor je heeft? 
En anders kun je het als een volwassen vrouw toch wel tot 2uur uitzitten zonder iets te eten? En inderdaad, misschien kan om 1 uur de lunch wel op tafel, maar dat weet je niet want je was te ongeduldig. 
Omdat jij vindt dat iets op een bepaalde manier hoort betekent niet dat het verkocht is, er zijn bij mijn weten geen wetten over geschreven. 

Frisdrank1972 schreef op 21-09-2026 om 10:24:

[..]

Niet dat ik weet. En als je in de rouw ben vier je het toch niet. Is toch raar als je verjaardag wel wil vieren, maar geen taart erbij doen omdat je te verdrietig ben.

Ik vind dit antwoord bijzonder. 'niet dat ik weet'. Je weet niet zeker of je vriendin in de rouw is? Of dat er iets speelt? Normaal gezien weet je dat toch van vrienden?

Het is idd raar als je bewust denkt; ik hou mijn verjaardag, maar ik geef ze niks te eten en te drinken want ik ben in de rouw. Maar ik denk niet dat dat is wat forummers bedoelen als ze vragen of er meer speelt. Meer dat iemand waarbij veel aan de hand is soms het vermogen mist om te plannen, zaken te regelen, te overzien. En dat er daardoor geen eten is. Of dat er mss wel eten is, maar zij er niet toe komt om het op tafel te zetten vanwege een gebrek aan initiatief oid. Vandaar de vraag: gaat het wel goed met je vriendin. Maar goed, jij geeft aan dat dat je dat niet weet. 

Ik zou niet aan haar vragen of ze te weinig geld heeft of andere problemen en of ze daardoor haar verjaardag 'fout' viert. Als het echt een vriendin is zou je wel gewoon eens kunnen vragen hoe het met haar gaat. 

Ik zou zelf ook verbaasd zijn als ik word uitgenodigd op een verjaardag en slechts één kop koffie krijg aangeboden. Ik kan me dus goed voorstellen hoe je je hierbij voelt. 

Mijn zus doet verjaardagen ook om 11 uur. Dan krijgen we taart en daarna airfryer hapjes, tomaatjes, komkommer, chips e.d. Dat mag wel als ‘lunch’.
Mijn vriend had laatst mensen uitgenodigd om 12.00 uur. Ze hadden aangegeven daarna te gaan winkelen in een nabije stad, dus toen was ik in dubio wat te serveren. Zelf zou ik niet op dat tijdstip afspreken Ik heb dus maar soep gemaakt, maar geen quiche of zo erbij. In geval van nood kon ik nog tosti’s maken. Ze gingen na hun soepje om 13.30 door, dus ik denk dat ze nog wel wat gesnackt hebben in de stad.

Iemand uitnodigen tussen 11 en 14 uur en alleen koffie en een kaakje aanbieden. Heel eigenaardig. 
Hoe deed de jarige dat vorige jaren?

Misschien had ze haar verjaardagsbezoek 'tijdsloten' aangeboden zoals in coronatijd of wilde ze bepaalde mensen niet tegelijk op bezoek hebben. Te druk of zo. 
Van 11 - 14 uur is lunchtijd, logisch dat je iets van broodjes/soep/salade/hartige taart verwacht had!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.