Eten
Frisdrank1972
21-09-2026 om 08:12
Niets te eten krijgen op een verjaardag
Afgelopen weekend had ik een verjaardag van een vriendin. Het was tussen 11:00 - 14:00 dus ik verwachte dat er wel iets van lunch zou zijn. Maar nee, er was niks te eten. Het gezelschap kreeg een kopje koffie en dat was het. Er lagen wat biscuitjes in een schaaltje daar kon je op knabbelen maar meer niet. Er was geen taart, geen brood, geen soep. Ik snap dat dus niet. Ik vind het ontzettend ongastvrij. Ze had zo'n 10 andere uitgenodigd dus het was niet alsof ik de enige was of ik onverwacht op visite kwam. Na een uurtje ging de eerste ook al weer weg. Ik had het nog een halfuurtje langer volgehouden dat ik de handdoek in de ring gooide. Maar mijn vraag is verwacht ik dan te veel? Is dit het nieuwe normaal? Of was dit echt een faux pas van haar kant? Nu voelde het een beetje als een cadeautje geven en oprotten maar.
Broadway
21-09-2026 om 08:28
nee ik vind dat als je van 11-14 iets doet dat er een kop soep of iets moet zijn inderdaad. wil je dat niet dan doe je het van 14-17 uur.
Stimpie
21-09-2026 om 08:29
Nou, Ik ben echt niet de flauwste. Ik hou van iets lekkers maar kan ook echt wel zonder. Maar op dat tijdstip een verjaardag vieren en dan helemaal niks te eten vind ik toch wel bijzonder. Taart én lunch had van mij niet gehoeven, maar 1 van de 2 wel. Al was het maar een eenvoudig broodje kaas of ei of zo.
Mocht het een financieel dingetje zijn: kies dan een andere tijd. Nog steeds karig, maar oké.
Voelt ze zich verplicht iets te vieren maar heeft ze er eigenlijk geen zin in: leer dan vlug dat dit niet hoeft!
Hoe waren eerdere verjaardagen daar?
Damoontje
21-09-2026 om 08:30
Misschien bedoelde ze niet dat de mensen van 11 tot 14 zouden moeten blijven, maar dat ze tussen 11 en 14 een bakje koffie zouden komen halen.
Misschien zaten ze er helemaal niet op te wachten dat je daar drie uur lang zou blijven zitten.
Frisdrank1972
21-09-2026 om 08:33
Stimpie schreef op 21-09-2026 om 08:29:
Nou, Ik ben echt niet de flauwste. Ik hou van iets lekkers maar kan ook echt wel zonder. Maar op dat tijdstip een verjaardag vieren en dan helemaal niks te eten vind ik toch wel bijzonder. Taart én lunch had van mij niet gehoeven, maar 1 van de 2 wel. Al was het maar een eenvoudig broodje kaas of ei of zo.
Mocht het een financieel dingetje zijn: kies dan een andere tijd. Nog steeds karig, maar oké.
Voelt ze zich verplicht iets te vieren maar heeft ze er eigenlijk geen zin in: leer dan vlug dat dit niet hoeft!
Hoe waren eerdere verjaardagen daar?
Wij kregen nooit een feestmaal voorgeschoteld, maar er was altijd wel wat. Dan had ze broodjes gesmeerd of zoiets. Maar nu was er echt niets. Ze bood trouwens ook geen tweede kopje koffie aan als je dat wilde moest je het echt vragen. En ook al was het gezelschap leuk, begon ik mij echt te irriteren aan het gebrek aan eten.
Frisdrank1972
21-09-2026 om 08:34
Damoontje schreef op 21-09-2026 om 08:30:
Misschien bedoelde ze niet dat de mensen van 11 tot 14 zouden moeten blijven, maar dat ze tussen 11 en 14 een bakje koffie zouden komen halen.
Misschien zaten ze er helemaal niet op te wachten dat je daar drie uur lang zou blijven zitten.
Er werd gezet van 11 - 14. Dus ik interpreteerde dat als het duurt vanaf 11 uur tot 14 uur.
Vrijevlinder
21-09-2026 om 08:35
Of het het nieuwe normaal is, ik hoop van niet. Maar ben de laatste tijd wel bij een paar mensen geweest die alleen koffie en gebak aanboden, en later een paar nootjes. Dat was alles. Het komt op mij vrij karig over.
Maar meestal is op verjaardag van alles te krijgen, en is het rond etenstijd dan is er heus wel een broodje of warm eten.
Ben je vaker bij deze vriendin geweest en was het altijd zo karig?
Miepjecody
21-09-2026 om 08:49
Nou dit inderdaad
Frisdrank1972
21-09-2026 om 08:56
Miepjecody schreef op 21-09-2026 om 08:49:
[..]
Nou dit inderdaad
Dat vind ik wel apart. Voor 11:30 waren alle gasten er al. Dan zou iedereen de uitnodiging interpreteren van het begint om 11:00 tot 14:00.
Tuinfluiter
21-09-2026 om 09:06
Ja dit is heel karig, ik ben gewend dat er meestal meer dan genoeg eten is. Ik zou bij zo'n uitnodiging een lunch verwachten of toch minsten iets lekkers bij de koffie en graag twee koppen. Een droog kaakje vind ik niet echt iets wat je uitgenodigde gasten voorzet.
Yumi
21-09-2026 om 09:07
Dit
Tussen 11 en 14 uur dan kan je ook thuis gegeten hebben.
Tuinfluiter
21-09-2026 om 09:11
Kan best maar ook dan is bij dat bakkie alleen een kaakje serveren karig.
Damoontje
21-09-2026 om 09:14
Ik zou dat ook niet zomaar verwachten.
Mijn mijn broer en schoonzus weet ik inmiddels dat er altijd lekkere broodjes zijn. Die laten vooraf weten hoe laat de verjaardag gevierd wordt, dat is ook altijd iets van 3 a 4 uurtjes (kinderverjaardag). Zij hebben het geld en zij vindt dat ook leuk om te maken.
Andere mensen hebben misschien geen geld om iedereen van een lunch te voorzien. Zelf zou ik wel iets verwachten van een stukje taart of cake... maar ook daarbij kan ik niet in de portemonnee van een ander kijken. Koffie opdrinken, cadeautje overhandigen en vooral niet te lang blijven plakken, zou ik denken.
Kampeerder
21-09-2026 om 09:15
Frisdrank1972 schreef op 21-09-2026 om 08:34:
[..]
Er werd gezet van 11 - 14. Dus ik interpreteerde dat als het duurt vanaf 11 uur tot 14 uur.
Het was geen kinderpatijtjed voor kinderen neem ik aan. Alleen kinderpartijtjes hebben een strakke begin- en eindtijd.