Eten Eten

Eten

Maaltijden van de slager, zijn die lekker?

Ik wil kraamkost meenemen op kraamvisite maar kan het niet zelf maken. Wie heeft ervaring met maaltijden van de slager? Zijn die lekker? Of is dat net zoiets als een opwarmmaaltijd van de supermarkt?


Daar is natuurijk weinig over te zeggen.  Ik ken jouw slager niet
De slagers hier in het dorp hebben wat goeie dingen maar ook dingen die er al niet lekker uitzien, die heb ik nog nooit geprobeerd. Van de ene slager vind ik de producten wel aan de zoute kant. De saucijsjes, de ambachtelijke leverworst en de zelf te bakken roerbakschotel het is allemaal stevig op smaak. 

Je moet het even proeven om te kijken of het lekker is. 

ik haal hier bij de slager wel eens een eenvoudige kant en klaar maaltijd. Deze is dan zeker lekkerder dan kant en klaar uit de supermarkt.

Mocht je voor een aantal dagen makkelijk eten willen meenemen is de slager een goed idee.
Mocht je écht iets extra lekkers voor 1 avond willen meenemen dan raad ik eerder een afhaalmaaltijd van de horeca van een eetcafé of restaurant aan.

Wattenbolleke

Wattenbolleke

30-09-2021 om 13:55 Topicstarter

is een traiteur in z’n algemeenheid dan een beter idee? Als in: grotere kans op succes? Ik heb eigenlijk geen zin om eerst voor te gaan proeven.. 

Mijn slager heeft goddelijke zelfgemaakte lasagne en maakt meer soorten maaltijden in eigen beheer. Ze heeft beste slager van Brabant gewonnen, dus haar kwaliteit is goed. Maar dat zegt natuurlijk niks over jouw slager. 

Wattenbolleke schreef op 30-09-2021 om 13:55:

is een traiteur in z’n algemeenheid dan een beter idee? Als in: grotere kans op succes? Ik heb eigenlijk geen zin om eerst voor te gaan proeven..

Voorproeven hoeft ook niet,  jouw smaak is sowieso anders dan die van de ontvanger(s).

Maak het jezelf niet te moeilijk, je idee is sowieso lief, dan smaakt het extra lekker.

Wattenbolleke schreef op 30-09-2021 om 13:55:

is een traiteur in z’n algemeenheid dan een beter idee? Als in: grotere kans op succes? Ik heb eigenlijk geen zin om eerst voor te gaan proeven..

Miss kun je dit ook gewoon zo aan de slager vertellen, soms is het zo dat hij je op die plek meteen dingetjes laat proeven, dit ligt natuurlijk wel aan hoe graag de slager iets wil verkopen. Maar je hebt van die fijn meedenken mensen die je er graag bij helpen, ook met hun eigen ervaring hoe hun eigen eten smaakt en wat miss een optie is..

RavIvaR schreef op 30-09-2021 om 14:05:

[..]

Voorproeven hoeft ook niet, jouw smaak is sowieso anders dan die van de ontvanger(s).

Maak het jezelf niet te moeilijk, je idee is sowieso lief, dan smaakt het extra lekker.

En dit is ook absoluut waar ☝

1 slager hier een dorp verderop is erg populair omdat die heel goed is. Je zou een combi kunnen maken van 2 porties v d slager, 2 vd traiteur en 2 bonnen van lokale aanbieders daar?

Onze slager had vroeger keigoeie erwtensoep. Bijna net zo goed als de onze.

Hij had natuurlijk al die vlees- spek- en worstafsnijseltjes die anders weggegooid zouden worden, en voor de rest hoefde hij alleen maar spliterwten, wat prei, selderij en water erbij te doen en dat was niet zo vreselijk duur. Hij vroor ze in in plastic zakjes.

Verder ook bami en nasi.

Inderdaad was er rijkelijk met zout en bouillonblokken gestrooid.

Is anders misschien een paar zakken lekkere soep met afbakbrood een idee? Vinden de meeste mensen lekker en staat ook snel op tafel. Of een tegoedbon van thuisbezorgd. 
Zelf ben ik meestal niet zo kapot van kant en klaar van de slager, vaak te zout naar mijn smaak.

ik zou het heel erg waarderen als je de moeite neemt om iets lekkers mee te nemen van de slager, als jenop kraambezoek komt  daar gewoon even vragen wat z'n lekkerste gerecht is, dat valt vàst goed in de smaak!

Wattenbolleke

Wattenbolleke

03-10-2021 om 11:37 Topicstarter

ik weet wat het wordt: 

‘Heerlijke herfst risotto met diverse soorten bospaddenstoelen, verse Italiaanse kruiden, Parmezaanse kaas en rucola 

Als toetje: Duo van vijgen- en vanillemousse met een saus van verse vijgen

Van de delicatessenwinkel. Die gaan weer open zag ik. 

Dat klinkt hemels Wattebolleke. Neem voor jezelf ook een portie mee. 😁

Ah top!

De groenteboer heeft vaak ook maaltijden, soepen en heerlijke salades...

Wattenbolleke schreef op 03-10-2021 om 11:37:

ik weet wat het wordt:

‘Heerlijke herfst risotto met diverse soorten bospaddenstoelen, verse Italiaanse kruiden, Parmezaanse kaas en rucola

Als toetje: Duo van vijgen- en vanillemousse met een saus van verse vijgen

Van de delicatessenwinkel. Die gaan weer open zag ik.

Wat voor vlees zit er dan bij? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.