Eten Eten

Eten

Maaltijd "uit een pakje" heb je dan genoeg?


Ik vind hello fresh ook net aan genoeg.

Julali schreef op 30-10-2021 om 21:25:



Ik vind de porties in de supermarkt en in restaurants belachelijk groot. Als ik bij vrienden of familie eet valt me altijd op hoeveel mensen opscheppen en dan vooral de hoeveelheden rijst en pasta. Hoe krijg je dat allemaal weg?

Omdat jullie niet zo veel eten, wil dat nog niet zeggen dat mensen die zo`n portie wel op krijgen belachelijk veel eten.

asjemenou schreef op 30-10-2021 om 21:44:

Ik vind hello fresh ook net aan genoeg.

[..]

Omdat jullie niet zo veel eten, wil dat nog niet zeggen dat mensen die zo`n portie wel op krijgen belachelijk veel eten.

Ik vind dat wij prima porties eten, absoluut niet weinig, maar de norm is verschoven de laatste jaren, zo lijkt het. Als je de porties overal ziet, dan snap ik dat meer dan 50% van de bevolking kampt met overgewicht. 

Misschien iets om over na te denken? 

ik herhaal mezelf nog maar n keer; zullen we lekker stoppen met oordelen over de eetgewoontes van anderen? 

Hello Fresh is hier voldoende voor twee slanke dames. Meestal gaat het op, alleen de aardappels zijn meestal ruim bemeten. Vlees is max 100 gram p.p. maar wel altijd goede kwaliteit. Hun berekening van het aantal gram groenten vind ik bijzonder. Dan zitten er twee tomaten en een ui bij en zeggen ze dat het ruim 200 gram per persoon is. Het lijkt erop dat ze champignons ook groente vinden
Maar twee personen HF met een heel gezin, waaronder een man, dat worden karige porties die je alleen in Lalaland vindt.

Julali schreef op 30-10-2021 om 21:54:

[..]

Ik vind dat wij prima porties eten, absoluut niet weinig, maar de norm is verschoven de laatste jaren, zo lijkt het. Als je de porties overal ziet, dan snap ik dat meer dan 50% van de bevolking kampt met overgewicht.

Misschien iets om over na te denken?

Waarom zou ik er over na moeten denken?

Ik vind niks mis met mijn belachelijk grote porties.

Omdat 50% van de bevolking kampt met overgewicht moet ik maar minder gaan eten?
Ik denk niet dat iemand anders dunner wordt als ik minder ga eten.

MMcGonagall schreef op 30-10-2021 om 21:59:

Hello Fresh is hier voldoende voor twee slanke dames. Meestal gaat het op, alleen de aardappels zijn meestal ruim bemeten. Vlees is max 100 gram p.p. maar wel altijd goede kwaliteit. Hun berekening van het aantal gram groenten vind ik bijzonder. Dan zitten er twee tomaten en een ui bij en zeggen ze dat het ruim 200 gram per persoon is. Het lijkt erop dat ze champignons ook groente vinden
Maar twee personen HF met een heel gezin, waaronder een man, dat worden karige porties die je alleen in Lalaland vindt.

Om een voorbeeld te geven. Je krijgt bijvoorbeeld pastinaak, pompoen en zoete aardappel om een ovenschotel van te maken. Wij hebben een grote oven, daar doe ik zo'n grote plaat op met bakpapier erop. Die plaat ligt volledig volgeladen met kruiden en knoflook erbij. Dan nog twee grote vissen erbij, daar snijden we ieder 1/4 van af voor de kinderen en klaar ben je. 

Vaak nog een salade en een frisse yoghurtsaus erbij. Hoe kun je daar nu niet genoeg aan hebben? Wil je dan allebei twee grote vissen eten op een avond? Of twee platen met zoete aardappel en groente? Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen dat allemaal naar binnen krijgen 

Julali schreef op 30-10-2021 om 22:05:

[..]

Om een voorbeeld te geven. Je krijgt bijvoorbeeld pastinaak, pompoen en zoete aardappel om een ovenschotel van te maken. Wij hebben een grote oven, daar doe ik zo'n grote plaat op met bakpapier erop. Die plaat ligt volledig volgeladen met kruiden en knoflook erbij. Dan nog twee grote vissen erbij, daar snijden we ieder 1/4 van af voor de kinderen en klaar ben je.

Vaak nog een salade en een frisse yoghurtsaus erbij. Hoe kun je daar nu niet genoeg aan hebben? Wil je dan allebei twee grote vissen eten op een avond? Of twee platen met zoete aardappel en groente? Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen dat allemaal naar binnen krijgen

Ik krijg nooit grote vissen. Hebben jullie de maaltijden waarbij je moet bijbetalen? Al die groentes zouden bij ons ook niet op gaan. Zoals ik zei, ze zijn nogal gul met de (zoete) aardappel.

Maar de risotto en pastagerechten delen jullie ook met vier?

MMcGonagall schreef op 30-10-2021 om 22:08:

[..]

Ik krijg nooit grote vissen. Hebben jullie de maaltijden waarbij je moet bijbetalen? Al die groentes zouden bij ons ook niet op gaan. Zoals ik zei, ze zijn nogal gul met de (zoete) aardappel.

Maar de risotto en pastagerechten delen jullie ook met vier?

Risotto eten mijn kinderen niet. Pasta zijn ze dol op en dat is altijd genoeg. Allemaal een bord vol is prima? Of scheppen jullie allemaal 2x op? 

Elinde schreef op 30-10-2021 om 21:26:

En hoe zit het met de Hello Freshpakketten of die van een ander merk? Zijn die wel voldoende voor het aantal personen waarvoor je bestelt? Ik heb nog nooit zo’n pakket geprobeerd, maar wil dit wel eens een keer gaan bestellen.

Ik zou zeggen dat het qua portie vergelijkbaar is met van die wereldgerechten (voor hier is dat dus veel, maar ik zag net al iemand zeggen dat 't juist krap was).

Elinde schreef op 30-10-2021 om 21:26:

En hoe zit het met de Hello Freshpakketten of die van een ander merk? Zijn die wel voldoende voor het aantal personen waarvoor je bestelt? Ik heb nog nooit zo’n pakket geprobeerd, maar wil dit wel eens een keer gaan bestellen.

Wij eten met 5 personen (3 pubers) de maaltijden voor 4 personen en dat is bijna altijd voldoende. Alleen als de maaltijd heel veel groente bevat en in verhouding weinig pasta/noodles/rijst dan klagen de kinderen dat het te weinig is. Daarmee bedoelen ze dan te weinig koolhydraten want groente is er dan altijd nog wel. Tegenwoordig heb ik de verschillende pasta en rijstsoorten die Hello Fresh vaak gebruikt op voorraad en voeg ik daarvan meestal iets extra toe.

Julali schreef op 30-10-2021 om 21:43:

[..]

Moet dat dan? Volgens mij is het niet gezond om door te eten tot een punt dat je nokkie vol zit. Ik doe dat alleen met kerst en af en toe in een restaurant als iets gigantisch lekker is.

Maar elke dag? Dan krijg je op den duur toch overgewicht?

Nee maar ik had daar wel echt het gevoel dat het te duur was voor weinig. En ik kook echt afgepaste porties pasta etc maar vond dit aan de karige kant.

Elinde schreef op 30-10-2021 om 21:26:

En hoe zit het met de Hello Freshpakketten of die van een ander merk? Zijn die wel voldoende voor het aantal personen waarvoor je bestelt? Ik heb nog nooit zo’n pakket geprobeerd, maar wil dit wel eens een keer gaan bestellen.

Ik bestel nooit, want ik ben sowieso een te kieskeurige en moeilijke eter voor Hello Fresh.

Maar als ik mijn wel-soms-bestellende omgeving hoor ... zou ik voor ons 2 beter gelijk voor 3 à 4 personen kunnen bestellen.

Dank voor de reacties. Ik ga een pakket bestellen en maar eens kijken hoe het bevalt.
We eten hier heel soms een maaltijd  van de wereldgerechten. Daar voeg ik dan altijd mijn eigen hoeveelheden vlees en groenten toe. Houdt me dus niet aan de aanbevolen hoeveelheden die op de verpakking staan, want dat is meestal net te weinig.

Ik las op 1 van de eerste pagina’s dat er een wereldgerecht werd gekookt om binnen 45 Minuten klaar te zijn. Ik denk dat ik de meeste avonden maximaal 15-20 minuten aan het koken ben en dan alles vers. Wat maken jullie dat het zo lang duurt?  

Wat betreft de porties: ik ga zelf meestal uit van 50 gram rijst/pasta en 100 gram vlees/vis per persoon en dan heel veel groenten. 

Sophia_!

Sophia_!

31-10-2021 om 01:25

DanGun schreef op 30-10-2021 om 21:55:

ik herhaal mezelf nog maar n keer; zullen we lekker stoppen met oordelen over de eetgewoontes van anderen?

Er wordt helemaal niet geoordeeld,  het is een normaal gesprek over wat eetgewoontes zijn van iedereen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.