Eten Eten

Eten

Maaltijd met THT tot vandaag, kan ik deze vandaag nog invriezen?

Zoals de titel al zegt, ik heb een maaltijd met kipstukjes met een THT tot vandaag die ik vanavond op wilde eten.  Maar ik eet vanavond onverwachts niet thuis.  

Kan ik deze vandaag nog invriezen en later opeten? Ik neem aan dat ik door het nu invriezen de houdbaarheidsdatum verleng, maar twijfel opeens omdat het kip is 😁

Ik zou het dan wel alvast opbakken of bereiden zoals je het wilt gebruiken in het gerecht. En dan invriezen. 

Ik vries dat gewoon rauw in. Doe ik ook met dingen uit verspilbak van bijvoorbeeld Jumbo

PriceyRook54

PriceyRook54

01-11-2021 om 15:51

Ik zou dat gewoon zo invriezen ja.

Isabella2016

Isabella2016

01-11-2021 om 16:20 Topicstarter

Thanks. Het zit nu in de vriezer!
De kip bracht mij aan het twijfelen 😁

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

01-11-2021 om 16:20

is het een maaltijd? Of losse rauwe kipstukjes?

rauwe kipstukjes met tht vandaag zou ik even bakken en dan invriezen inderdaad, is het een al bereide of magnetronmaaltijd dan gewoon invriezen.

Ik zou hem zelfs nog gewoon in de koelkast laten liggen en morgen eten. 

THT is tenminste houdbaar tot, dat zou ik rustig ook buiten de vriezer nog eten. TGT of te gebruiken tot is wel gevaarlijker, ik zou dat in de vriezer doen en dan nog wel eten.

ik zou het vooral goed ruiken voordat je het klaar maakt en zorgen dat je ook wat anders te eten in huis hebt mocht t toch niet meer goed zijn.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 17:31

nlies schreef op 01-11-2021 om 16:26:

Ik zou hem zelfs nog gewoon in de koelkast laten liggen en morgen eten.

Ik ook.

Met vlees erin (en zeker kip) pas ik altijd 3 keer zo hard op.

Ik zou hem dus klaarmaken en daarna invriezen.

Isabella2016

Isabella2016

01-11-2021 om 20:13 Topicstarter

Ik twijfel ondanks dat ik hem al lang heb ingevroren nog steeds 😁 Ik ben ook altijd extra voorzichtig met kip. Maar ik heb ook een enorme hekel aan eten weggooien. Dus ik ga hem van de week inderdaad ontdooien en eerst heel goed ruiken.
Bedankt allen!

nlies schreef op 01-11-2021 om 16:26:

Ik zou hem zelfs nog gewoon in de koelkast laten liggen en morgen eten.

Dat dacht ik ook een keer van kipfiletbeleg. Dat was niet eens rauw. Rook ook gewoon normaal. Ik ben nog nooit zo ziek geweest. Ik heb in 8 uur tijd 4 wc rollen erdoorheen gejaagd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.