Eten
Rainbow91
05-10-2025 om 16:29
Lunchaanraders
In de herfstvakantie ga ik een paar dagen weg naar Groningen. Nu zoek ik voor de heenweg een leuke & handige plek voor een ontspannen tussenstop waar we kunnen lunchen.
Wat ik zoek:
-locatie makkelijk en snel bereikbaar vanaf de a28;
-gelegen tussen Apeldoorn en Assen;
-parkeermogelijkheden nabij restaurant;
-goede sfeer en lekker eten.
Wie heeft voor ons de gouden tip?
Bloem75
05-10-2025 om 17:03
ik ben niet bekend in die regio maar chatgtp zegt:
Hier zijn een paar leuke tussenstops rond de A28 tussen Apeldoorn en Assen / Groningen, die voldoen aan wat je zoekt: prima bereikbaarheid, parkeermogelijkheden, lekkere lunch/sfeer. Als je wil, kan ik ook wat opties filteren op prijs of type (café / iets chiquer).
🍽️ Aanraders
| Plaats | Naam | Waarom leuk | Pluspunten / Nadelen |
|---|---|---|---|
| Zwolle | La Place Zwolle (De Vrolijkheid) | Vlak bij afrit Zwolle-Noord, langs de A28; goede lunchmogelijkheden, diverse gerechten, snacks, etc. La Place Info+1 | Groot restaurant, meestal voldoende parkeerruimte; kan wat druk zijn omdat mensen onderweg stoppen. |
| Brasserie van Van der Valk Hotel Zwolle (Brasserie) | Comfortabele plek, vaak goed bereikbaar vanaf de snelweg, sfeer is warm en gasten kunnen even relaxen. Hotel Zwolle+1 | Iets formeler wellicht, en mogelijk wat verder van de “rustige stop” vibes. | |
| Beilen | Café Bar Het Zwaantje | Gezellig café, meer “huiskamer”-gevoel, gelegen in Beilen centrum, goede lunch/daghap. Café Bar Het Zwaantje | Parkeren in het centrum kan druk zijn, check even openingstijden. |
| Dinercafé De Cerck | In de Brinkstraat van Beilen, goede plek voor koffie met gebak of lunch; gezellig en niet te formeel. Drenthe | Iets meer binnen de bebouwde kom; als je haast hebt moet je afweging maken. | |
| Zuidlaren | Olle Stee | Mooie plek, centraal in Zuidlaren aan de Brink; goede lunchkaart, lokaal brood, prettige sfeer. ollestee.nl+1 | Afslag moet je iets van de A28 af; iets meer rit maar wel een relaxte stop. |
| Eethuis voor Allen | Elegant doch toegankelijk, goede lunch- & lekkernijen-kaart; ligging in het centrum; gratis parkeergelegenheid vóór/achter het pand. -+1 | Kan wat druk zijn als veel toeristen/marktdagen; tijdig vertrekken dan. |
Als ik moest kiezen voor de perfecte tussenstop voor jouw route, zou ik gaan voor Olle Stee (Zuidlaren) of Café Bar Het Zwaantje (Beilen) — rustig, sfeer, goede kwaliteit eten, niet ver van de snelweg.
Biem
05-10-2025 om 19:06
De Koperen Hoogte (tegenwoordig een sushi/infusion restaurant geloof ik). Langs de A28 in een ronddraaiende oude watertoren.
madee
05-10-2025 om 19:28
Biem schreef op 05-10-2025 om 19:06:
De Koperen Hoogte (tegenwoordig een sushi/infusion restaurant geloof ik). Langs de A28 in een ronddraaiende oude watertoren.
Heet nu Infinity. Absoluut een aanrader voor diner (fijnproevers) maar ik zou het niet als lunchpauze doen.
ZonDee
08-10-2025 om 13:37
Bloem75 schreef op 05-10-2025 om 17:03:
ik ben niet bekend in die regio maar chatgtp zegt:
Hier zijn een paar leuke tussenstops rond de A28 tussen Apeldoorn en Assen / Groningen, die voldoen aan wat je zoekt: prima bereikbaarheid, parkeermogelijkheden, lekkere lunch/sfeer. Als je wil, kan ik ook wat opties filteren op prijs of type (café / iets chiquer).
🍽️ Aanraders
Plaats Naam Waarom leuk Pluspunten / Nadelen Zwolle La Place Zwolle (De Vrolijkheid) Vlak bij afrit Zwolle-Noord, langs de A28; goede lunchmogelijkheden, diverse gerechten, snacks, etc. La Place Info+1 Groot restaurant, meestal voldoende parkeerruimte; kan wat druk zijn omdat mensen onderweg stoppen. Brasserie van Van der Valk Hotel Zwolle (Brasserie) Comfortabele plek, vaak goed bereikbaar vanaf de snelweg, sfeer is warm en gasten kunnen even relaxen. Hotel Zwolle+1 Iets formeler wellicht, en mogelijk wat verder van de “rustige stop” vibes. Beilen Café Bar Het Zwaantje Gezellig café, meer “huiskamer”-gevoel, gelegen in Beilen centrum, goede lunch/daghap. Café Bar Het Zwaantje Parkeren in het centrum kan druk zijn, check even openingstijden.
Dinercafé De Cerck In de Brinkstraat van Beilen, goede plek voor koffie met gebak of lunch; gezellig en niet te formeel. Drenthe Iets meer binnen de bebouwde kom; als je haast hebt moet je afweging maken. Zuidlaren Olle Stee Mooie plek, centraal in Zuidlaren aan de Brink; goede lunchkaart, lokaal brood, prettige sfeer. ollestee.nl+1 Afslag moet je iets van de A28 af; iets meer rit maar wel een relaxte stop.
Eethuis voor Allen Elegant doch toegankelijk, goede lunch- & lekkernijen-kaart; ligging in het centrum; gratis parkeergelegenheid vóór/achter het pand. -+1 Kan wat druk zijn als veel toeristen/marktdagen; tijdig vertrekken dan.
Als ik moest kiezen voor de perfecte tussenstop voor jouw route, zou ik gaan voor Olle Stee (Zuidlaren) of Café Bar Het Zwaantje (Beilen) — rustig, sfeer, goede kwaliteit eten, niet ver van de snelweg.
Zuidlaren aan de a28?? Dan moet je er wel een heel stuk vanaf. ChatGPT heeft het ook heel vaak niet juist. Ik zou uitgaan van persoonlijke ervaringen en adviezen van de locals.
Als je van de Valk prima vind als lunchplek op doorreis is Zwolle qua bereikbaarheid prima. Vandaar ben je binnen een uurtje in Groningen.
Groningen is ook in deze tijd heel erg leuk, veel plezier.
Als je Groninger tips zoekt, zijn eerder wel leuke topics al geweest en hier ook genoeg mede stadjers aanwezig.
afrodite05
08-10-2025 om 13:58
Misschien is Hattem "Bij de jongens" iets? Of vind je dat ook te ver van de A28? Leuk stadje om even doorheen te gaan, met de blauwe parkeerschijf kan je er gratis parkeren en als er aan de straat geen plekjes vrij zijn, is er ook een parkeergarage op loopafstand (ook met blauwe schijf).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.