Eten Eten

Eten

Lekkerste ijssmaak

Was mijn favoriete ijssmaak altijd pistache maar dat is nu aftereight ijs heeeeerlijk . Popcorn ijs,spekkoek ijs,suikerspin ijs etc ik ga alles uitproberen😃Wat is jullie favoriete ijssmaak?

Stracciatella vind ik lekker, en karamel-zeezout. Chocolade ijs vind ik niet lekker.

Framboos in sorbet. Vanille met echte vanille in roomijs. Al had ik laatst groene appel in sorbet en die was ook geweldig. Als ik fruit wil, liever vanille-ijs met echt vers fruit er boven op. 

after eight of mint ijs met stukjes chocolade 
Straciatella met grote stukken pure chocolade. 

krulliebollie schreef op 06-08-2026 om 20:41:

after eight of mint ijs met stukjes chocolade
Straciatella met grote stukken pure chocolade.

Wat is het verschil tussen de 1e twee?

Maheiden schreef op 06-08-2026 om 21:34:

[..]

Wat is het verschil tussen de 1e twee?

In after eight ijs zitten soms stukjes after eight. Echt de chocolaatjes zeg maar. 

Ik had gister een bolletje zwarte sesamijs. Héél lekker.

Mango  gecombineerd met cocos 
Framboos, bosvruchten, walnoot maple syrup en mokka

Raarste ijsje ooit peentjes ijs in een salade als voorafje

Ook hier een aftereightfan 🙂, daarnaast ook rum-rozijnen, kaneel, soms koekjes-smaken, sinds een paar jaar vind ik ook citroen erg lekker. Op vakantie meerdere keren dropijs gegeten, vond ik heerlijk! Helaas ben ik het in NL nog niet tegengekomen…

Auwereel schreef op 06-08-2026 om 20:15:

Mango kulfi als ik bij een Indiaas restaurant zit. Citroenijs hij een goede Italiaan, hoewel ik de laatste keer dat ik meende bij die goede Italiaan te zijn, het nogal tegenviel, weinig smaak, de kou overheerste de smaak. Maar het moet ook geen wc-reiniger zijn, dat heb ik ook wel eens meegemaakt.
Cookie dough van Ben&Jerry's als ik in de supermarkt sta en een feestje geef.

Herkenbaar. Wij zeggen dan: het smaakt als Dubro. En hoewel ik dus citroenijs heerlijk vind, neem ik het echt nooit. Soms valt ijs en beetje tegen maar kan ik het wel gewoon eten. Als citroenijs niet is wat ik verwacht dan vind ik het echt vies, en eet ik het echt niet op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.