Eten
Stormie
06-08-2026 om 14:24
Lekkerste ijssmaak
Was mijn favoriete ijssmaak altijd pistache maar dat is nu aftereight ijs heeeeerlijk . Popcorn ijs,spekkoek ijs,suikerspin ijs etc ik ga alles uitproberen😃Wat is jullie favoriete ijssmaak?
MarvelousM
06-08-2026 om 14:27
De lekkerste ijssmaak is yoghurt.
Een goede tweede is chocolade sorbet. Dat is pure chocolade... zooooo lekker.
Rosehip
06-08-2026 om 14:29
Ik heb niet één favoriete smaak maar wat ik graag eet: koffie, citroen, hazelnoot en pistacho.
Herfstappeltaart
06-08-2026 om 14:45
Ik hou erg van amarene-ijs maar dan wel kwaliteit. Niet een laffe zoete gewone kersensmaak. En met veel stukjes amarenekers erin. Goede tweede: gezouten karamel.
Rockstar
06-08-2026 om 15:01
MarvelousM schreef op 06-08-2026 om 14:27:
De lekkerste ijssmaak is yoghurt.
Een goede tweede is chocolade sorbet. Dat is pure chocolade... zooooo lekker.
Sorbet? Dat is toch op water basis? Chocoladewaterijs?
Mijn favoriete smaak is de pure chocolade hier in het centrum. Zoooo lekker! En anders neem ik gewoon melk chocolade, als die er niet is. Ik lust alleen chocoladeijs. En ik kan vanille of softijs tolereren met een berg chocoladesaus erover.
Kampeerder
06-08-2026 om 15:03
Amarenen, caramel, boerenjongens/advocaat,
Kies wel vaak ook andere smaken om te proberen, maar ik kies nooit iets met chocolade, noten of mokka.
Kampeerder
06-08-2026 om 15:05
Rockstar schreef op 06-08-2026 om 15:01:
[..]
Mijn favoriete smaak is de pure chocolade hier in het centrum. Zoooo lekker! En anders neem ik gewoon melk chocolade, als die er niet is. Ik lust alleen chocoladeijs. En ik kan vanille of softijs tolereren met een berg chocoladesaus erover.
Ja!
Dat kreeg ik een paar jaar terug bij een heel luxe diner, en hoewel ik dus nooit chocoladeijs eet, was dit geweldig lekker.
Herfstappeltaart
06-08-2026 om 15:05
Kampeerder schreef op 06-08-2026 om 15:03:
Amarenen, caramel, boerenjongens/advocaat,
Kies wel vaak ook andere smaken om te proberen, maar ik kies nooit iets met chocolade, noten of mokka.
Ja ik vergat ook nog iets vergelijkbaars met jouw boerenjongens, nl. rum/rozijnen, die vind ik ook erg lekker.
Auran
06-08-2026 om 15:08
Citroenijs echt met kop en schouders boven alles uit. Eventueel yoghurtijs met bosvruchten of zo. Ander ijs: laat maar.
Ik hou wel echt van chocola en ook van de combinatie van chocola met iets anders, maar chocoladeijs vind ik echt niet lekker.
MarvelousM
06-08-2026 om 15:20
Rockstar schreef op 06-08-2026 om 15:01:
[..]
Jep. Er wordt geen room toegevoegd. Het is echt mega mega lekker en smaakt super chocoladerig. https://www.danoi.be/sorbetto-al-cioccolato-fondente-74-sorbetijs-van-pure-chocolade-74/
nlies
06-08-2026 om 15:43
Herfstappeltaart schreef op 06-08-2026 om 15:05:
[..]
Ja ik vergat ook nog iets vergelijkbaars met jouw boerenjongens, nl. rum/rozijnen, die vind ik ook erg lekker.
rum rozijnen is niet vergelijkbaar met boerenjongens, het is gewoon boerenjongens.
Nu ik hier toch ben : geen chocoladeijs.
Wel op echt warme dagen iets van fruit, tijd geleden groene appel ijs, was heerlijk. Op iets minder hete dagen liefst iets van mokka of noten
kenfan
06-08-2026 om 15:44
Bruin: mokka, caramel, caramelzeezout, snickersijs, hazelnoot, walnoot. En dan chocoladedip + croquant + slagroom om het af te maken.
Laat maar: fruitsmaken of ijs op waterbasis. Te gezond, als je zondigt, moet je het goed doen. Ook geen vanilleijs; saaaaaiiiii
Zelfmaak met de ijsmachine: pure chocola met rode peperijs, drop ijs, citroensorbet voor een coupe colonel (wordt man blij van)
Herfstappeltaart
06-08-2026 om 15:59
nlies schreef op 06-08-2026 om 15:43:
[..]
rum rozijnen is niet vergelijkbaar met boerenjongens, het is gewoon boerenjongens.
Nu ik hier toch ben : geen chocoladeijs.
Wel op echt warme dagen iets van fruit, tijd geleden groene appel ijs, was heerlijk. Op iets minder hete dagen liefst iets van mokka of noten
Ja dat snap ik ook wel 🙄. Ik kwam erop door de combinatie rozijnen/drank.