Eten
Mika2024
05-08-2025 om 15:10
Koffiebonen
Wij drinken al jaren Douwe Egberts excellent gold koffiebonen. Helaas zijn ze maar zelden meer in de aanbieding en eigenlijk willen we wel eens wat anders proberen.
Welk merk koffiebonen vind jij lekker wat ook nog een beetje betaalbaar is?
ToetieToover
06-08-2025 om 13:58
Mika2024 schreef op 06-08-2025 om 09:16:
Hema en Perla ga ik eens proberen, zag vorige week inderdaad Perla in de reclame maar twijfelde nog en heb nog wat voorraad.
Hier drinken we ongeveer samen 25 tot 30 kopjes in de week. Ik wil graag een lekker bakkie en zou er best wat meer geld voor over hebben maar alle boodschappen worden duurder en vaste lasten stijgen ook en ik weiger eigenlijk mijn boodschappen budget omhoog te hogen.
Je kunt ook minder koffie gaan drinken, die optie zie ik nog niet in je overwegingen.
Mika2024
06-08-2025 om 15:07
ToetieToover schreef op 06-08-2025 om 13:58:
[..]
Je kunt ook minder koffie gaan drinken, die optie zie ik nog niet in je overwegingen.
Ik drink 2 op een dag in de ochtend en man ook dat vind ik niet veel. Ik zei “ we drinken samen ongeveer 25 a 30 kopjes in de week”.
Rozi
06-08-2025 om 15:26
Tuinplant schreef op 06-08-2025 om 09:06:
Ik koop koffie bij Simon Levelt, van het house dark. Deze gebruik ik ook voor mijn bedrijf en krijg vaak opmerkingen dat de koffie lekker is. Ikzelf drink slechts 1 kop per dag, geniet daar ook echt van. Ik investeer graag in lekkere koffie voor dat ene kopje.
Ik heb net even gekeken, die is 33 euro per kilo. Toen ik single was en alleen woonde kocht ik wel vaak duurdere bonen omdat ik er heel lang mee deed. Ik drink meestal zo’n 3 a 4 kopjes per dag en man ook zoiets denk ik en dan zou wel erg hard gaan. Kaas bijv is ook elke week al 10 euro, dan zouden we alleen al voor de kaas en koffie 70 euro per maand kwijt zijn
Ik koop ook trouwens de Perla biologische koffie (gemalen). Die vinden wij ook erg lekker. Ze hebben er ook bonen van.
Tuinfluiter
06-08-2025 om 17:02
Ik kocht een paar jaar terug vaak corazon van Simon Levelt die kost nu 41 euro per kg vorige week kocht ik perla en dat was 11 euro per kg. Ik drink twee bekers per dag. Van Simon Levelt zou ik een halve beker kunnen drinken dat vind ik wel erg karig.
Koffie is momenteel duur maar de prijzen van levelt vind ik echt absurd. Lekkere koffie maar niet vier keer zo lekker als perla.
Maremare
05-09-2025 om 21:48
Wie heeft dé tip voor lekkere decaf koffiebonen? Heb nu die van Douwe Egberts (blauwe zak), maar vind de "afdronk" wat zurig en dus minder lekker. Vind een sterke koffiesmaak wel belangrijk, omdat ik het ook wel eens gebruik om cappuccino mee te maken.
Bezoeker
06-09-2025 om 00:46
Lekkere decaf bonen verkrijgbaar bij de Brandzaak.
Helaas maar 1 soort, maar de sterkte is goed en niet zurig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.