Eten Eten

Eten

Koffiebonen

Wij drinken al jaren Douwe Egberts excellent gold koffiebonen. Helaas zijn ze maar zelden meer in de aanbieding en eigenlijk willen we wel eens wat anders proberen. 
Welk merk koffiebonen vind jij lekker wat ook nog een beetje betaalbaar is?

en ik maar denken dat je die lekkere chocolaatjes bedoelde in je titel. 

Andere koffie laat ik met liefde te duur om aan te schaffen worden of ze moeten een bewerking vinden waardoor het niet meer zo stinkt zodat ik me ook weer onder mijn collega's kan begeven. 

Lidl is ook prima. 

Mika2024

Mika2024

05-08-2025 om 16:14 Topicstarter

Ysenda schreef op 05-08-2025 om 15:31:

en ik maar denken dat je die lekkere chocolaatjes bedoelde in je titel.

Andere koffie laat ik met liefde te duur om aan te schaffen worden of ze moeten een bewerking vinden waardoor het niet meer zo stinkt zodat ik me ook weer onder mijn collega's kan begeven.

Haha dat snap ik! Misschien een pot pepermuntjes op je werk zetten?😉 Ik werk in de zorg en als mijn koffie op is neem ik altijd een smintje zodat de patiënten er geen last van hebben.  

Jumbo eigen merk.

G'woon,  o.a.  bij Vomar en Dekamarkt

Ik vind van de Aldi de Barrisimi espresso bio fairetrade bonen erg lekker. Bij de Aldi zijn dit de duurste (18,99 per kilo) maar ook de enige lekkere vind ik. Lekkerder ook dan huismerken/ goedkopere koffie van andere supermarkten. 

Ik ben dol op Yellow Bourbon.

Die haal ik bij Simon Lévelt, maar die boon zou ergens anders toch ook goed moeten zijn?

Liever 1 dure kop koffie thuis maken en meenemen dan het vieze, zogenaamd goede versgemalen bocht op mijn werk.

Iemand ervaring met "OpKop"? 

Citroengraag schreef op 05-08-2025 om 15:14:

Hema

Die kocht ik eerst ook regelmatig maar zijn inmiddels al 19 euro per zak. van Kruidvat is ook erg lekker. Ze hebben best vaak 20% en dan kost zo’n zak maar 11 euro

Lidl, Hema, AH Perla. Bij voorkeur uit de aanbieding.

Wij zijn best te vreden over Perla vorige week nog in de aanbieding gekocht.

Malm schreef op 06-08-2025 om 08:32:

Lidl, Hema, AH Perla. Bij voorkeur uit de aanbieding.

Ja hier ook altijd aanbieding. Aldi, Ah (de groene zakken) of Picnic tot nu toe. En dan altijd espresso bonen.

Ik koop koffie bij Simon Levelt, van het house dark. Deze gebruik ik ook voor mijn bedrijf en krijg vaak opmerkingen dat de koffie lekker is. Ikzelf drink slechts 1 kop per dag, geniet daar ook echt van. Ik investeer graag in lekkere koffie voor dat ene kopje.

Mika2024

Mika2024

06-08-2025 om 09:16 Topicstarter

Hema en Perla ga ik eens proberen, zag vorige week inderdaad Perla in de reclame maar twijfelde nog en heb nog wat voorraad. 
Hier drinken we ongeveer samen 25 tot 30 kopjes in de week. Ik wil graag een lekker bakkie en zou er best wat meer geld voor over hebben maar alle boodschappen worden duurder en vaste lasten stijgen ook en ik weiger eigenlijk mijn boodschappen budget omhoog te hogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.