Eten
Due-scimmie
08-05-2024 om 22:34
Hoe vaak laat jij eten bezorgen?
Toen er vandaag bij de overburen weer een bezorgauto stopte om eten te bezorgen, vroeg ik me af hoe vaak bestellen anderen eten?
Een paar jaar geleden deden we dit ongeveer 1 x per jaar. Inmiddels vinden we het gewoon duur en zijn we met meer mensen. Denk dat het nu zo'n 3 keer per jaar is. Dit jaar hebben we nog geen eten laten bezorgen.
Ik bedoel geen boodschappen maar echt maaltijden zoals pizza, noedels, sushi etc.
Peiling
Hoe vaak bestel jij eten?
Miepjecody
10-05-2024 om 21:25
amarna schreef op 10-05-2024 om 20:27:
[..]
Ik zal de betreffende hoogleraar die de lezing gaf waarin de rauwe groenten voorkwamen eens vragen of hij die lezing nog op zn computer heeft staan. Er kwamen ook andere interessante weetjes in voor.
Maar hoe jij het stelde is gewoon niet waar.
bieb1963
11-05-2024 om 05:27
amarna schreef op 10-05-2024 om 20:27:
[..]
Ik zal de betreffende hoogleraar die de lezing gaf waarin de rauwe groenten voorkwamen eens vragen of hij die lezing nog op zn computer heeft staan. Er kwamen ook andere interessante weetjes in voor.
Dat zou dan toch precies hetzelfde voor fruit gelden?
Lollypopje
11-05-2024 om 08:19
tot eind vorig jaar denk ik gemiddeld twee keer in de maand. Het was mijn uitje in huis om het zo maar te zeggen. Ik kon me dan ook echt de hele week verheugen op wat ik zou gaan bestellen
Je moet toch wat als je vrijwel niks kunt en je door bent op lekker eten 
Sinds ik sinds januari opeens allerlei voedsel intoleranties heb Gaat dat helaas niet meer. En dat mis ik wel, want ik ben een echt lekkerbek. Echt Ik zou een moord doen voor een goede pizza of een goede Indiase curry. Maar zelfs dat zal niet helpen om het weer te kunnen eten, dus Zonde van mijn energie 
Maar hopelijk kan het ooit weer 😊
Courage
11-05-2024 om 11:27
Herfstappeltaart schreef op 10-05-2024 om 06:50:
[..]
Ik heb aangegeven dat het me niet zozeer tijd bespaart maar energie. Op zo'n moment heb ik inderdaad niet eens meer de energie om een ei te koken. En ook niet om rommel te maken/op te ruimen. Gewoon even een warme, voor mij gemaakte hap naar binnen werken, zak weggooien. Klaar. Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Waarom zo onvriendelijk tegen mij?
Apiejapie stelde een vraag over tijdbesparing, ik sloot daar op aan. Er werden geen specifieke forummers genoemd. Je praat over energiebesparing, niet tijdbesparing. Dan ging die vraag dus niet over jou.
Miepjecody
11-05-2024 om 11:57
Courage schreef op 11-05-2024 om 11:27:
[..]
Apiejapie stelde een vraag over tijdbesparing, ik sloot daar op aan. Er werden geen specifieke forummers genoemd. Je praat over energiebesparing, niet tijdbesparing. Dan ging die vraag dus niet over jou.
Het punt is dat niemand weet of het tijdsbesparing is, je weet toch niet waar iemand woont, hoe druk het is bij de friettent, of die op de route naar huis is etc etc
Het kan wel degelijk tijd besparen
Moederkareltje
11-05-2024 om 19:00
Af en toe. Bij ons is het wel onder andere tijdsbesparing. Ik kook voor kind en mij vegetarisch en man haalt wat als hij later is of zin heeft of iets dergelijks welke reden hij bedenkt een gerecht met dieren uit een andere wereldkeuken. Ik kan dat niet, ga en wil het ook niet leren en al helemaal niet twee keer koken op een dag.
Herfstappeltaart
11-05-2024 om 19:37
Courage schreef op 11-05-2024 om 11:27:
[..]
Was ik onvriendelijk tegen je? Sorry dan, dat bedoelde ik niet te zijn.
CharlieB
11-05-2024 om 23:32
Ik zou het ook wel snappen als er ergens wat irritatie is verzameld. Het leest alsof alles aan de kant wordt geschoven. Sneller? Neuh dat kan niet, droog brood is sneller. Makkelijker? Nee kan ook niet, een ei bakken is makkelijker. "Je hebt toch gewoon soep in je vriezer liggen voor die dagen"? "Je kan toch gewoon voor meerdere dagen koken"? Dat soort dingen.
Ik snap niet waarom de motivatie van mensen wordt beargumenteerd. Als ik langs de snackbar rijd en het redelijk direct kan ophalen, dan is 'sneller' toch best logisch? (ja behalve dat droge brood, maar dat is voor mij geen maaltijd).
Miepjecody
12-05-2024 om 12:34
CharlieB schreef op 11-05-2024 om 23:32:
Ik zou het ook wel snappen als er ergens wat irritatie is verzameld. Het leest alsof alles aan de kant wordt geschoven. Sneller? Neuh dat kan niet, droog brood is sneller. Makkelijker? Nee kan ook niet, een ei bakken is makkelijker. "Je hebt toch gewoon soep in je vriezer liggen voor die dagen"? "Je kan toch gewoon voor meerdere dagen koken"? Dat soort dingen.
Ik snap niet waarom de motivatie van mensen wordt beargumenteerd. Als ik langs de snackbar rijd en het redelijk direct kan ophalen, dan is 'sneller' toch best logisch? (ja behalve dat droge brood, maar dat is voor mij geen maaltijd).
Precies.
Als we gingen kamperen : Waarom ga je niet in een huisje?
Als we het huis schilderen: Waarom niet andere kleur?
Etc
Zusterclivia
12-05-2024 om 14:27
In een straal van 1 km heb ik sowieso 2 snackbars, 3 chinees-indische restaurants, 2 pizzeria's (ketens). Ik haal daarom altijd af.
Maarrrr... in al geen eeuwigheid meer gedaan, want in mijn eentje heb ik er geen zin in. Voelt wat sneu. 🤷♀️🙈
Dan ga ik liever naar de supermarkt voor een maaltijdsalade of neem een boterham.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.