Eten Eten

Eten

Hoe vaak laat jij eten bezorgen?

Peiling

Hoe vaak bestel jij eten?
178 stemmen
0%
1%
8%
15%
12%
44%
21%

Lieveheersbeest schreef op 09-05-2024 om 19:17:

friet voor 3, 4 snacks en extra saus…

Dat klopt dan wel. Wij zijn rond de 13 euro kwijt voor twee friet met en twee snacks (vaak kipnuggets of loempia erbij, die zijn duurder dan een kroket of frikandel).

Ik laat nooit bezorgen, er bezorgt in mijn dorp een pizzeria op nog geen 100 meter van mijn huis en een shoarmatent die er naast zit. Verder kan je hier niets laten bezorgen. Ik haal wel regelmatig af, het lukt mij zelden om te koken en partner is weleens te moe om te koken.

Ik schaar trouwens "bezorgen" onder dezelfde noemer als "afhalen".
In beide gevallen kook je niet zelf  .

Of je die sushi nu laat bezorgen of zelf gaat afhalen, in beide gevallen eet je toch écht ongeveer dezelfde sushi.

Bakblik schreef op 09-05-2024 om 19:49:

[..]

Een paar weken geleden hadden wij dit ook aan de hand. Zowel fysiek als emotioneel totaal aan het eind, dan wil je alleen nog maar maag vullen om niet met rommelende maag in bed te liggen. Liefst morgen weer gezond starten en dus even friet uit de zak eten zakken weggooien en naar bed.

Ik vind dat eigenlijk net zoveel ‘werk’ als een bakje kwark leegeten of twee eitjes koken. Ik gooi de verpakking weg of de schalen en ga naar bed… het zou meer werk zijn om bij de snackbar te wachten. 

ToetieToover schreef op 09-05-2024 om 20:28:

[..]

Ik vind dat eigenlijk net zoveel ‘werk’ als een bakje kwark leegeten of twee eitjes koken. Ik gooi de verpakking weg of de schalen en ga naar bed… het zou meer werk zijn om bij de snackbar te wachten.

Je kunt je niet voorstellen dat je zo moe bent dat zelfs het koken van een eitje je een onveilig gevoel geeft?  Dat je onvast op je benen staat en ook niet meer kunt bedenken hoe je dat eitje gekookt krijgt? 

Normaal zit mijn koelkast altijd redelijk vol en kan ik best iets simpels op tafel toveren als de geplande maaltijd teveel werk is maar die dag was ik echt TE MOE, zeker doordat er ook heel wat emoties voorbij waren gekomen met een dierbare kantjeboord in het ziekenhuis. 

[..]

Klopt hoor. Het is minstens zoveel werk. Maar ik genieten net wat meer van een lekker frietje pinda en een frikadel speciaal 😋 dan van kwark of een ei.

Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 20:43:

[..]

Klopt hoor. Het is minstens zoveel werk. Maar ik genieten net wat meer van een lekker frietje pinda en een frikadel speciaal 😋 dan van kwark of een ei.

En dit ook natuurlijk. 

[..]

Ik heb op zo'n moment én geen kwark in huis én geen eieren.

En ik vind een kaal gekookt ei of een mini-bakje kwark ook geen avondeten.

Het eten afhalen of laten bezorgen is ook een soort van troosteten of zo. Een bak kwark niet.

Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 20:43:

[..]

Ik ook.  Patat met een snack (goulashkroket) eet ik omdat ik er op dat moment trek in heb, niet alleen omdat het makkelijk is ipv koken.

Het lijkt soms wel of het iets is waar je je voor moet schamen....

amarna schreef op 09-05-2024 om 21:23:

[..]

Ik ook. Patat met een snack (goulashkroket) eet ik omdat ik er op dat moment trek in heb, niet alleen omdat het makkelijk is ipv koken.

Klopt hoor, makkelijk is het allerminst. Oh maar een goulash kroketje is ook erg lekker 

Bakblik schreef op 09-05-2024 om 20:41:

[..]

Je kunt je niet voorstellen dat je zo moe bent dat zelfs het koken van een eitje je een onveilig gevoel geeft? Dat je onvast op je benen staat en ook niet meer kunt bedenken hoe je dat eitje gekookt krijgt?

Normaal zit mijn koelkast altijd redelijk vol en kan ik best iets simpels op tafel toveren als de geplande maaltijd teveel werk is maar die dag was ik echt TE MOE, zeker doordat er ook heel wat emoties voorbij waren gekomen met een dierbare kantjeboord in het ziekenhuis.

Ik kan mij daar van alles bij voorstellen, alleen zou ik in zo’n situatie minder goed in staat zijn om friet te halen dan om een bakje kwark leeg te eten. Dat staat hier altijd in de koelkast, of eitjes. 

ToetieToover schreef op 09-05-2024 om 21:42:

[..]

Ik kan mij daar van alles bij voorstellen, alleen zou ik in zo’n situatie minder goed in staat zijn om friet te halen dan om een bakje kwark leeg te eten. Dat staat hier altijd in de koelkast, of eitjes.

Dolfje schreef op 09-05-2024 om 20:48:

Het eten afhalen of laten bezorgen is ook een soort van troosteten of zo. Een bak kwark niet.

Dit dus.  In zo'n situatie is stroeve magere kwark in je mond nou niet echt prettig te noemen.  Een frietje met kroketten is dan meer troostend.

Warm en vettig glijdt er makkelijker in dan koude droge kwark. 

Bakblik schreef op 09-05-2024 om 22:15:

[..]

[..]

Dit dus. In zo'n situatie is stroeve magere kwark in je mond nou niet echt prettig te noemen. Een frietje met kroketten is dan meer troostend.

Warm en vettig glijdt er makkelijker in dan koude droge kwark.

Je hoeft van mij geen kwark te eten hoor. Ik vertel alleen wat voor mij makkelijker zou zijn. 

Marty1984 schreef op 09-05-2024 om 20:06:

Ik schaar trouwens "bezorgen" onder dezelfde noemer als "afhalen".
In beide gevallen kook je niet zelf .

Of je die sushi nu laat bezorgen of zelf gaat afhalen, in beide gevallen eet je toch écht ongeveer dezelfde sushi.

Mmm ik bedoel dat partner het afhaalt. Ik lig op de bank te wachten tot er eten komt. Afhalen uit luxe doen we zelden, het is helaas noodzaak omdat we anders niet eten. Het is al een paar keer voorgekomen dat we zelfs hiervoor te moe waren en maar gewoon naar bed zijn gegaan.

Als ik een slechte week heb, heb ik geen boodschappen gedaan en is er dus ook geen brood of beleg in huis. Waar ik ook te moe voor zou zijn om klaar te maken of om op te eten. Ja echt, het kan zijn dat je te moe bent om te eten.

Momenteel halen we 1x per week maar het kan ook verse pasta zijn. Schaar ik ook niet onder gezonde voeding want op lastige dagen komt daar geen salade bij. Weet je wel hoeveel werk sla eten is en hoe weinig calorieën je daarmee binnen krijgt?? Waardeloos eten in dat opzicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.