Eten Eten

Eten

Hoe vaak laat jij eten bezorgen?

Peiling

Hoe vaak bestel jij eten?
178 stemmen
0%
1%
8%
15%
12%
44%
21%

Het enige wat we weleens laten bezorgen is chinees, een paar keer per jaar. De andere bezorgrestaurants zijn het geld niet waard vind ik. Dan trek ik net zo lief wat uit de vriezer, of eet een boterham. 

Nooit want ik heb geen zin om er op te moeten wachten.

Ik haal wel regelmatig wat af en ga ook regelmatig uit eten

echt bijna nooit. Als ik dan 1x per jaar ofzo denk, laten we het maar doen. Dan duurt het uuuuren voor het eindelijk bezorgd wordt. Zelfs met vooraf hoog gegeven fooi. Ik vind het niks, te onbetrouwbaar. 

Dutchgirly schreef op 09-05-2024 om 14:54:

echt bijna nooit. Als ik dan 1x per jaar ofzo denk, laten we het maar doen. Dan duurt het uuuuren voor het eindelijk bezorgd wordt. Zelfs met vooraf hoog gegeven fooi. Ik vind het niks, te onbetrouwbaar.

Misschien wel juist daardoor... Dat ze denken: nou, die fooi hebben we al binnen, daar hoeven we verder geen moeite meer voor te doen 

Laten bezorgen: nooit.

Als we niet willen koken halen we zelf sushi, chinees, surinaams of iets van de snackbar.  Keuze genoeg in Rotterdam en alles dichtbij.  Dat doen we denk ik gemiddeld 1x per 3 weken.

Of als we geen zin hebben om te koken of s avonds vroeg weg moeten eten we kliekjes uit de vriezer, soep uit een pak of we halen tevoren gebakken vis. 

Hier wel een keer of 2 a 3 in de maand denk ik, soms iets vaker dus heb 1 x per week ingevuld op de poll. Waar ik woon kun je werkelijk alles wel bestellen aan eten en als ik geen zin heb om te koken dan bestellen we wat. Vooral pizza en Chinees

grappig dat iedereen het hier over Chinees heeft… Hier in de regio Den Haag bestellen of halen we liever bij de Toko, ofwel Indonesisch dus. 100x lekkerder. Weet niet beter, maar moet me af en toe realiseren dat het elders in het land anders is. Maar los daarvan heel vaak bestellen of halen doen we niet. Vind het gedoe

bieb1963 schreef op 09-05-2024 om 16:27:

grappig dat iedereen het hier over Chinees heeft… Hier in de regio Den Haag bestellen of halen we liever bij de Toko, ofwel Indonesisch dus. 100x lekkerder. Weet niet beter, maar moet me af en toe realiseren dat het elders in het land anders is. Maar los daarvan heel vaak bestellen of halen doen we niet. Vind het gedoe

Dat zijn echt twee verschillende werelden.

bieb1963 schreef op 09-05-2024 om 16:27:

Indonesisch vind ik juist niet zo geweldig; overal gooien ze kokos doorheen..bah, smaakt allemaal hetzelfde.

Apiejapie schreef op 09-05-2024 om 09:31:

Ik snap nooit zo goed als mensen zeggen dat ze af gaan halen want geen tijd om te koken. Ergens naartoe rijden/fietsen, daar wachten totdat je aan de beurt bent, gerecht laten maken, terug naar huis; duurt toch langer dan zelf een simpele pasta maken, soep in elkaar draaien, pizza in de oven schuiven? Ik vind bijv friet afhalen qua tijd vaak langer duren dan zelf iets maken.

Ik of man doen elke dag boodschappen. Ik heb dus niets in huis.

Als er besteld wordt wordt dat vantevoren beslist en ga ik of man die dag - na ons werk - niet naar de winkel.

Friet haal ik dan weer nooit, aan 't tempo dat man dat eet bak ik dat zelf wel. Maar dan moet er dus wel om een zak friet en snacks of vlees (en groenten) gegaan worden in de supermarkt.

Ik vind diepvriespizza over 't algemeen rommel. (Ik zal het eten als het mij voorgezet wordt, maar daar stopt het wel.) Doe mij dan toch maar ofwel de lekkerste zelfgemaakte variant van man (waar boodschappen voor moeten gedaan worden en waar ik vervolgens 2.5 uur op kan gaan zitten wachten voor hij klaar is*), ofwel die van een breng-Italiaan.

Sowieso bestel ik nooit om 18u (we eten nooit voor 21u). Ik bestel om 20u30 en dan vallen de wachttijden mee. En tijdens die wachttijd is het tijd voor aperitief, kan ik eventueel nog douchen, ... ik calculeer die wachttijd gewoon in die 6 keer per jaar dat we dan iets bestellen.

*Leuk voor op een zaterdag of zondag, maar op een vrijdagavond na een zware werkweek heeft man daar toch écht geen zin meer in om 2 uur in de keuken te kruipen om deeg te maken en kneden, groenten snijden, sauzen maken, ... en ik geef hem geen ongelijk.

Apiejapie schreef op 09-05-2024 om 10:55:

[..]

Maar je hoeft toch ook niet veel voorraad te hebben om één of twee 'nood' recepten te kunnen maken? Een zak gedroogde pasta bijv, een plantje basilicum en wat kaas wat je in de vriezer/koelkast hebt liggen. Wat gedroogde kruiden erbij en misschien wat pijnboompitten. Kost toch nauwelijks ruimte. Maar als je inderdaad eerst nog boodschappen moet doen, wordt het omslachtiger.

Ik vind pasta met basilicum en 3 snippers kaas dus geen eten.

Daar wil ik groenten bij, vlees, vis of schaaldieren bij, saus bij, ... om het een volwaardige maaltijd te maken.

Alleen kale pasta vind ik toch écht gewoon te triest om woorden. Dan eet ik liever niet.

Als ik uberhaupt zelfs al een pak pasta in huis heb en niet-beschimmelde kaas. Meestal dus niet, aangezien ik of man elke dag naar de winkel loop.

Of ik heb ergens nog een half restje kale pasta - van een keer voor mij alleen koken - dat toch niet genoeg is voor 2.

Man zou bovendien ook zuur kijken als ik hem 3 snippers kale pasta met een blad van zijn zelfgekweekte basilicum serveer.

Schommelstoel schreef op 09-05-2024 om 15:33:

[..]

Misschien wel juist daardoor... Dat ze denken: nou, die fooi hebben we al binnen, daar hoeven we verder geen moeite meer voor te doen

Zou je denken? Ik had juist begrepen dat als je geen fooi of een laag fooi geeft, ze jouw eten heel lang laten liggen. Dat die bezorgers steeds het eten met de hoogste fooien pakken om te bezorgen en de rest lekker skippen.

Zilver_gray schreef op 09-05-2024 om 16:38:

[..]

Indonesisch vind ik juist niet zo geweldig; overal gooien ze kokos doorheen..bah, smaakt allemaal hetzelfde.

Inderdaad, kokos bleh!  Daarom houd ik ook niet van de Indiase of Thaise keuken.

Dutchgirly schreef op 09-05-2024 om 17:04:

[..]

Zou je denken? Ik had juist begrepen dat als je geen fooi of een laag fooi geeft, ze jouw eten heel lang laten liggen. Dat die bezorgers steeds het eten met de hoogste fooien pakken om te bezorgen en de rest lekker skippen.

Die ervaring heb ik zelf niet. Ze bezorgen eigenlijk altijd prima op tijd en netjes. 

Ik geef nooit vooraf fooi, hooguit aan de deur aan de bezorger, maar zelfs dat niet altijd (maar dat is een andere discussie). Fooi is -in mijn ogen- bedoeld als compliment voor een geleverde service, achteraf dus, niet om vooraf iets gedaan te krijgen. 

amarna schreef op 09-05-2024 om 17:17:

[..]

Inderdaad, kokos bleh! Daarom houd ik ook niet van de Indiase of Thaise keuken.

In de Noord-Indiase keuken wordt (vrijwel) geen kokos gebruikt, gerechten als 'saag paneer' of 'aloo gobi' bijvoorbeeld zijn altijd zonder kokos. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.