Eten Eten

Eten

Hoe neem jij je lunch mee naar het werk?

Als ik naar kantoor ga, dan neem ik zelf mijn eten mee. Vroeger altijd een paar boterhammen in een zakje, op een gegeven moment ben ik toch maar overgestapt op een doosje en tegenwoordig neem ik of mijn avondeten mee of ik neem een uitgebreide salade mee.

Een brooddoos of lunchbox is natuurlijk beter voor het milieu dan een plastic zakje, maar vroeger vond ik zo'n doos maar onhandig, want deze paste nooit in mijn tas. Tegenwoordig moet er ook een zware laptop mee, dus mijn tas is groter en een boterham in een plastic zakje komt er nogal eens geplet uit. (Laat ik maar niets zeggen over die ene mandarijn...)

Plastic vind ik niet perse mooi, maar ik moet er echt eentje hebben die volledig afgesloten is én niet gaat lekken als ik mijn tas weer eens verkeerd om heb. Dus daarom een plastic lunchdoos.

Wat doe jij?

Lunchbox-idee%C3%ABn-3618.jpg


Peiling

Hoe vervoer jij jouw lunch naar het werk?
84 stemmen
18%
12%
31%
15%
2%
1%
6%
14%

Ik doe het gewoon in een boterhamzakje. Trommels zijn veel te groot.

Ik gebruikte altijd aluminiumfolie. Dat vind ik gebruiksvriendelijk materiaal. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

19-08-2021 om 10:39

In een zelfgemaakte herbruikbare lunchbag of -wrap. 

Het makkelijke van de reusable lunchbags is dat als je eenmaal je lunch op hebt, het geen ruimte meer inneemt in de tas. En het is makkelijk herkenbaar als ik het in de koelkast van mijn werk doe. 

Ik heb een werktas (voor mijn laptop, oplader, boekje, bril, e.d.) en een lunchtas (zelfde merk, zelfde lijn, ander model). Daar doe ik mijn ontbijt (melk + muesli, in een beker), lunch (vaak brood of yoghurt, in een zakje of weer in een beker), fruit, een koek en een blikje fris in. Na jaren proppen en duwen dus gewoon voor 2 hele mooie, zakelijke, nieuwe tassen gekozen. Probleem opgelost 

In een tupperwaredoosje dat eigenlijk ontworpen was voor broodbeleg. Passen keurig naast elkaar vier boterhammen in, en het is een platter doosje dan een reguliere brooddoos. Had deze verpakking zelf niet verzonnen, maar mijn man geeft me mijn brood mee  

Ik heb herbruikbare boterhamzakjes en gebruik plastic vershoudbakjes van Zeeman ook wel voor de lunch, die zijn in verschillende maten.

Idris schreef op 19-08-2021 om 10:39:

In een zelfgemaakte herbruikbare lunchbag of -wrap.

Het makkelijke van de reusable lunchbags is dat als je eenmaal je lunch op hebt, het geen ruimte meer inneemt in de tas. En het is makkelijk herkenbaar als ik het in de koelkast van mijn werk doe.

Zijn die makkelijk schoon te maken? En vouwen ze niet per ongeluk open?

Ik heb 'anders' gekozen. Bij mij zijn het diepvrieszakjes. Na gebruik gaan die mijn jaszak in en worden ze gebruikt om de poep van mijn honden in te doen.
Geloof me, dat wil je niet met een boterhamzakje doen. Daar prik je zo met je vinger doorheen 🤢.

Daarbij passen mijn hoeveelheid boterhammen niet eens in een standaard boterhamzakje 😁

Lieveheersbeest schreef op 19-08-2021 om 10:43:

Ik heb een werktas (voor mijn laptop, oplader, boekje, bril, e.d.) en een lunchtas (zelfde merk, zelfde lijn, ander model). Daar doe ik mijn ontbijt (melk + muesli, in een beker), lunch (vaak brood of yoghurt, in een zakje of weer in een beker), fruit, een koek en een blikje fris in. Na jaren proppen en duwen dus gewoon voor 2 hele mooie, zakelijke, nieuwe tassen gekozen. Probleem opgelost

Welk merk is dat? Ik wil ook wel een lunchtas 😉

Ik heb juist dat broodtrommels altijd voor zowat hele broden zijn, terwijl ik maar 2 bammetjes mee heb.😅

wat is het verschil tussen plastic lunchbox en lunchdoos van plastic? Naar mijn idee gebruik ik dus een van die 2 😅 en dan vaak nog een extra bakje voor snoeptomaatjes of druiven ofzo.

Bij mijn huidige werkgever krijg ik lunch als ik op kantoor werk maar bij mijn vorige werkgever nam ik vaak kliekjes mee van huis dus dat ging in het eerste en beste afsluitbare plastic bakje wat ik uit de la kon grijpen.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

19-08-2021 om 10:57

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 10:50:

[..]

Zijn die makkelijk schoon te maken? En vouwen ze niet per ongeluk open?

Gemakkelijk schoon te maken: binnenstebuiten en dan even een doekje eroverheen. En ze kunnen in de wasmachine. 

Openvouwen: Ik sluit ze met klittenband. Die gaan nooit per ongeluk open. 

In alleen een boterhamzakje vind ik niet handig. Heel m'n tas stinkt dan naar brood en beleg. Ik doe m'n eten in een lunchtrommeltje, maar die doe ik dan in een aparte tas omdat het anders niet past. Zo'n herbruikbaar, stoffen zakje lijkt me ook wel wat.

Zusterclivia

Zusterclivia

19-08-2021 om 11:03 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 19-08-2021 om 10:56:

wat is het verschil tussen plastic lunchbox en lunchdoos van plastic? Naar mijn idee gebruik ik dus een van die 2 😅 en dan vaak nog een extra bakje voor snoeptomaatjes of druiven ofzo.

Oeps... Daar gaan mijn statistieken.

Rockstar schreef op 19-08-2021 om 10:52:

Ik heb juist dat broodtrommels altijd voor zowat hele broden zijn, terwijl ik maar 2 bammetjes mee heb.😅

Ik heb nu een klein doosje voor mijn ochtend boterhammen en een paktje sultana. Een grote voor mijn lunch, vandaag een combinatie van courgette, tomaat, bruine bonen en broccoli. Het doosje voor de dressing gebruik ik om een paar biscuitjes te doen (past exact). En soms nog een extra doosje voor snoeptomaatjes/druiven/ ed. Als alles leeg is, dan pak ik alles in elkaar. Dus een dressingdoosje in mijn boterhammendoos en die in mijn grote doos. Alleen dat extra doosje past net niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.