Eten
Due-scimmie
15-08-2025 om 16:33
Handige bewaardoos voor oa vriezer
Ik wil graag meer eten gaan invriezen als het over is of grotere porties kopen. Nu heb ik verschillende soorten glazen bakjes maar het is een wirwar in de la. Bakjes, deksels etc.
Welke merk gebruiken jullie? (En hoe bewaar je de lege dozen makkelijk?
Herfstappeltaart
16-08-2025 om 10:10
wild-flower schreef op 16-08-2025 om 08:36:
[..]
Er zijn ondertussen al weer 52 Blokker winkels geopend door heel Nederland.
Verkopen ze de bakjes niet meer ?
Ik denk dat die winkels voor mij te ver weg zijn.
Ellori
16-08-2025 om 10:45
Hier groot voorstander van de glazen serie van Ikea. We gebruiken ze vaak als ovenschaal en daarna is het afkoelen en restant in de koelkast. we hebben 1 grote van 3 liter inhoud geloof ik en een paar kleinere. De deksel van de grote ligt onderop, daar staat de grootste op, daarin liggen de deksels van de deksels van het middelste formaat, de bakjes zelf 'hangen' overdwars in de grote. En de kleinste bewaren we met deksels op de bakjes. Ook wel fijn dat ze lekvrij zijn zonder extra folie o.i.d. te moeten gebruiken.
ToetieToover
16-08-2025 om 11:15
Ellori schreef op 16-08-2025 om 10:45:
Hier groot voorstander van de glazen serie van Ikea. We gebruiken ze vaak als ovenschaal en daarna is het afkoelen en restant in de koelkast. we hebben 1 grote van 3 liter inhoud geloof ik en een paar kleinere. De deksel van de grote ligt onderop, daar staat de grootste op, daarin liggen de deksels van de deksels van het middelste formaat, de bakjes zelf 'hangen' overdwars in de grote. En de kleinste bewaren we met deksels op de bakjes. Ook wel fijn dat ze lekvrij zijn zonder extra folie o.i.d. te moeten gebruiken.
Ik krijg hiervan altijd zo’n zin om ‘opnieuw’ te beginnen met mijn glazen bakjes collectie. Misschien een goed idee voor mijn volgende minimaliseer-project. Alles eens uitzoeken. Ik heb er teveel, dat is het probleem.
Meesje
16-08-2025 om 13:56
ToetieToover schreef op 16-08-2025 om 11:15:
[..]
Ik krijg hiervan altijd zo’n zin om ‘opnieuw’ te beginnen met mijn glazen bakjes collectie. Misschien een goed idee voor mijn volgende minimaliseer-project. Alles eens uitzoeken. Ik heb er teveel, dat is het probleem.
Ik heb precies het zelfde. Ik heb steeds bakjes bijgekocht. Vooral vierkante om vooruit te koken. Maar allemaal verschillende deksels die niet passen. En in babytijd van dochter 2x bakjes gekocht om babyvoeding in in te vriezen. Van de fijne ben ik de helft kwijt. En van anderen breken de deksels als ze bevroren zijn. Nieuwe bakjes voor de nieuwe baby stonden al op mijn lijstje. Maar mss dat alles maar 'op de schop' moet.
Alles netjes in elkaar stapelen lukt mij altijd maar kort. Dan wil ik een keer snel zijn en gaat een groter bakje gewoon bovenop. Volgende keer moet ik dan eigenlijk eerst dat bakje goed doen voordat ik een klein bakje er in kan zetten. Maar geen zin dus; hop er in. En na een tijdje komen die bakjes dus spontaan naar buiten springen als ik het kastje open doe. En ik leer het nooit.
Loezzie
17-08-2025 om 08:23
ik gebruik vooral ziplockzakjes. Word gek van die die bakjes, dekjes etc
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 11:43
Friezinnetje schreef op 15-08-2025 om 21:35:
lock-o-lock doosjes. zijn erg goed, en blijven heel. Heb ze in diverse maten. En van de HEMA met groen deksel. Ook diverse maten. Zet de bakjes inelkaar en de deksels ernaast
Ik heb deze (de bovenste) net meegenomen bij Jumbo (daar hebben ze tegenwoordig een beperkt Hema-assortiment). Hoop dat ze bevallen. Ik heb een aantal echte Tupperware-bakjes van veertig jaar oud die nu toch echt viezig beginnen te worden. Plakken, beetje ruiken...Die gaan weg nu.
JanaDana
17-08-2025 om 12:40
@Herfstappeltaart Bol heeft ze ook.
https://www.bol.com/nl/nl/p/dbp-alaska-amuse-basic-500ml-diepvriesdoos-voorraaddoos/9200000091837488/
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 14:49
JanaDana schreef op 17-08-2025 om 12:40:
@Herfstappeltaart Bol heeft ze ook.
https://www.bol.com/nl/nl/p/dbp-alaska-amuse-basic-500ml-diepvriesdoos-voorraaddoos/9200000091837488/
Thanks!
nlies
17-08-2025 om 20:00
1 keer verkeerd gelezen en nu denk ik iedere keer als ik dit topic zie: Waarom zou je een opbergdoos nodig hebben om je vriezer in te stoppen
Zo, nu ben ik niet meer de enige die dat denkt 😀
Ephaedra
17-08-2025 om 21:12
ik heb de bewaarbakken can de spaaractie van AH met zo’n vacuümpomp erbij. Heb daar ook de fruit/koelkastbakjes en voorraadpottenvan. Zou deze collectie graag uitbreiden maar kan ze nergens vinden helaas
Magnoliatakje
17-08-2025 om 21:16
Ephaedra schreef op 17-08-2025 om 21:12:
ik heb de bewaarbakken can de spaaractie van AH met zo’n vacuümpomp erbij. Heb daar ook de fruit/koelkastbakjes en voorraadpottenvan. Zou deze collectie graag uitbreiden maar kan ze nergens vinden helaas
Dat is ook mijn probleem. Hoop dat ze de actie binnenkort herhalen
Mukske
18-08-2025 om 12:13
Ik gebruik ook de zip-loc zakjes en leg ze plat in de vriezer.
Bakjes van bv kwark, yoghurt of de chinees hergebruiken is geen goed idee overigens. Deze verpakkingen zijn gemaakt voor eenmalig gebruik en kun je beter weggooien. De kwaliteit van die plastiscs gaat hard achteruit en kan zelfs schadelijke stoffen afgeven bij invriezen of verhitten.
Dorestad
18-08-2025 om 14:06
Ephaedra schreef op 17-08-2025 om 21:12:
Ik heb deze ook maar ik merk dat ze wel minder worden. Ze worden intensief gebruikt hier en de binnenkant wordt poreuzer
amarna
21-08-2025 om 12:56
Koelkast- en vriezerdozen in diverse maten van So Low. Ook de bakjes van de chinees bewaar ik.
Knutselkei
21-08-2025 om 19:28
Ik vind de ziplockzakjes fijn omdat ik veel eenpersoonsporties van tomatensaus etc invries. Dan is een bakje snel te groot. De zakjes vries ik plat in en daarna zet ik ze rechtop achter elkaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.