Eten
Due-scimmie
15-08-2025 om 16:33
Handige bewaardoos voor oa vriezer
Ik wil graag meer eten gaan invriezen als het over is of grotere porties kopen. Nu heb ik verschillende soorten glazen bakjes maar het is een wirwar in de la. Bakjes, deksels etc.
Welke merk gebruiken jullie? (En hoe bewaar je de lege dozen makkelijk?
Leslie_Knope
15-08-2025 om 20:37
Due-scimmie schreef op 15-08-2025 om 20:07:
[..]
Welk merk heb je?
Ik heb dus ook een voorkeur voor glas, maar nog niet de fijne gevonden.
Vershoudbakjes Glas 6 stuks met Deksel - Meal Prep Bakjes Glas - Diepvriesbakjes -... | bol
Dit zijn de grote en de kleine komen van Ikea. Ik vind deze op zich fijner omdat de randjes van de deksels sneller droog zijn na de vaatwasser.
Due-scimmie
15-08-2025 om 21:14
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 21:04:
Ik lees zo dikwijls glas, maar dat kan toch niet in diepvries?
Jawel, kan prima. Moet ze alleen niet tot het randje vol doen ivm uitzetten.
letterkoekje
15-08-2025 om 21:22
Due-scimmie schreef op 15-08-2025 om 21:14:
[..]
Jawel, kan prima. Moet ze alleen niet tot het randje vol doen ivm uitzetten.
Bedankt Scimmie! Is dat écht? Nooit glas in de vriezer durven doen!
FaithfulDuck87
15-08-2025 om 21:35
lock-o-lock doosjes. zijn erg goed, en blijven heel. Heb ze in diverse maten. En van de HEMA met groen deksel. Ook diverse maten. Zet de bakjes inelkaar en de deksels ernaast

Due-scimmie
15-08-2025 om 21:45
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 21:22:
[..]
Ik heb alleen maar glazen bewaardozen en gaan allemaal prima in de vriezer. Maar ik gebruik ook gerust lege glazen potjes. Soms laat ik de deksel er nog even af tot het bevroren is ivm uitzetten.
Broodjebrie
15-08-2025 om 21:48
ik gebruik sinds een paar jaar de bakjes van de hema. Ik wou dat ik ze eerder had ontdekt, ze zijn zo fijn!!
Auran
15-08-2025 om 22:11
Herfstappeltaart schreef op 15-08-2025 om 18:47:
Ik heb hele fijne bakjes van Blokker, wit met blauw deksel.....bijkopen gaat niet meer helaas.
Die heb ik ook. Ze zijn op een gegeven moment vervangen door bakjes van het merk Alaska en die zijn nog wel verkrijgbaar. Nagenoeg dezelfde bakjes, maar de oude deksels passen helaas net niet.
afrodite05
15-08-2025 om 22:25
Even een knuppel in het hoenderhok: ik vind het fijn om bijvoorbeeld pastasaus of een curry in een ziplockdiepvrieszak in te vriezen. Ik hang zo'n zak in een hoge maatbeker zodat ik zonder knoeien de saus erin kan scheppen. Dan zo veel mogelijk lucht eruit en zippen maar. Inhoud schrijf ik er met stift op voor ik het zakje vul, anders ben ik (misschien onterecht) bang dat ik het zakje lekprik. Daarna plat invriezen zodat het een mooi plat pakketje wordt. Werkt ook prima bij de boemboe voor nasi/bami (vlees+groente+kruiden), zakjes rijst, ....
Voor dingen als lasagne gebruik ik wel glazen bakjes, of soms een aluminium wegwerpschaal, verder heb ik ook van die bakjes die je bij de AH kon sparen met een groene deksel en zo'n ventiel om de boel vacuüm te kunnen trekken, al doe ik dat eigenlijk nooit.
Morgan-Salander
15-08-2025 om 23:44
MiniJCW schreef op 15-08-2025 om 18:12:
Ik gebruik de bakjes van de Chinees. Verschillende maten, alle bakjes passen in elkaar en de deksels passen op alle bakjes. Ook makkelijk met eten weggeven, de bakjes hoeven niet per se terug.
En je hebt een goede smoes om weer Chinees te bestellen 😋 De bakjes zijn weer op, wat vervelend nou 🤪
Leslie_Knope
16-08-2025 om 07:43
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 21:22:
[..]
De bakjes die ik heb zijn wel een speciaal soort glas hoor, dat zal ook verschil maken.
Ninoea
16-08-2025 om 07:54
Ik heb glazen bakken van IKEA met plastic deksels met blauw aan de zijkant. Die vind ik heel fijn. Geen problemen mee dat ze kapot gaan of iets dergelijks. Heb er ook, in dezelfde maat, plastic bakken van. Die neem je wat makkelijker mee. Daar passen dezelfde deksels ook weer op en daardoor grijp je niet mis. Je hebt ook diepere bakken waardoor je meer inhoud hebt en nog steeds dezelfde deksels. Je zoekt dus nooit naar een passende deksel. Behalve als je voor de halve bak gaat, maar dan is het meteen ook echt goed zichtbaar.
BlairW
16-08-2025 om 08:35
Morgan-Salander schreef op 15-08-2025 om 23:44:
[..]
En je hebt een goede smoes om weer Chinees te bestellen 😋 De bakjes zijn weer op, wat vervelend nou 🤪
Ik heb zo’n stapel bakjes gekocht bij Makro, hoef ik niet steeds naar de Chinees
wild-flower
16-08-2025 om 08:36
Herfstappeltaart schreef op 15-08-2025 om 18:47:
Ik heb hele fijne bakjes van Blokker, wit met blauw deksel.....bijkopen gaat niet meer helaas.
Er zijn ondertussen al weer 52 Blokker winkels geopend door heel Nederland.
Verkopen ze de bakjes niet meer ?
Beterlaat2021!
16-08-2025 om 08:58
Ik heb zelden iets in te vriezen en een klein vriesvak. Ik gebruik zip-lock zakjes. Die kan ik altijd wel kwijt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.