Eten Eten

Eten

Grillarrangement

Wat is jullie associatie bij zo'n arrangement?

We krijgen dit voorgeschoteld bij ons jaarlijkse teamuitje, het betreft brood met smeersels, kipsaté, miniburgers, spareribs geserveerd met friet en salade. Mini bolus toetje en slagroom na..
Nu ik het zo opsom is het meer dan ik dacht, maar toch ben ik wat teleurgesteld..

Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken, maar het had wel iets ''volwassener'' gemogen

Edit: er zijn vega mogelijkheden

Hmm, mijn eerste gedachte is dat ik het niet van deze tijd vindt, zo’n door vlees gedomineerde maaltijd en dat ik liefst een geheel vegetarische maaltijd, anders tenminste goede vegetarische opties zou verwachten. Maar aan je OP te zien, is dat niet de reactie waarnaar je op zoek bent.

Ik zou het wel oké vinden. Tenzij je idd vegetarisch eet, dan blijft er niet veel over. 

Doet me denken aan een uitgebreid warm lunchbuffet op werk van jaren geleden. Het enige vegetarische was patat en witte bolletjes (kroket zelf eraf halen).

Maar als jullie allen vleeseters zijn, lijkt me dit een vrij uitgebreide maaltijd.

Repelsteeltje_88

Repelsteeltje_88

23-09-2026 om 10:06 Topicstarter

Azalea747 schreef op 23-09-2026 om 09:53:

Hmm, mijn eerste gedachte is dat ik het niet van deze tijd vindt, zo’n door vlees gedomineerde maaltijd en dat ik liefst een geheel vegetarische maaltijd, anders tenminste goede vegetarische opties zou verwachten. Maar aan je OP te zien, is dat niet de reactie waarnaar je op zoek bent.

Goed dat je het zegt!
Er zijn wel goede vega opties mogelijk, heb het gelijk in de OP gezet

Dat hangt toch totaal van de context af? Rijk bedrijf waar het geld tegen de plinten klotst: een beetje karig. Maar als ik vergelijk met ons waar bij ons laatste uitje stukken pizza en als desert een waterijsje kregen, dan lijkt het me helemaal prima. Dat was ons eten trouwens ook, het gaat bij dit toch vooral om gezellig contact met collega's? 

Ik zou er privé niet voor kiezen maar als team uitje met vega opties erbij prima. Werk je bij een erg rijk bedrijf dat je dit teleurstellend vindt.

Ik begrijp niet waarom het nooit goed lijkt te zijn, wat een bedrijf ook doet er is altijd wel iemand die gaat zeuren. Geen zin om te gaan, blijf dan gewoon thuis.

Kerstcadeaus, uitje, etentje altijd is er wel iemand die het niet leuk vindt. Kan me nog herinneren dat we een borrel kregen met hapjes en na afloop een leuk pakket. De volgende dag vroeg de directeur of ik even naar boven kon komen... Hij zei blij te zijn dat ik hem de dag ervoor had bedankt... 50 man personeel en blijkbaar was ik de enige die hem bedankt had.... plaatsvervangende schaamte. 

Het is niet verplicht, ze hoeven niets te doen, daarnaast denk ik....probeer zelf eens iets te bedenken voor een X aantal mensen.

Sorry hoor, maar als ik denk aan bijvoorbeeld de kerstpakketten die straks weer op marktplaats staan, hoe zou jij het vinden als je cadeau daar wordt aangeboden?

Repelsteeltje_88

Repelsteeltje_88

23-09-2026 om 10:42 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 23-09-2026 om 10:32:

Ik zou er privé niet voor kiezen maar als team uitje met vega opties erbij prima. Werk je bij een erg rijk bedrijf dat je dit teleurstellend vindt.

Overheid, dus dan verwacht ik wel iets meer ja.

Yumi schreef op 23-09-2026 om 10:42:

Ik begrijp niet waarom het nooit goed lijkt te zijn, wat een bedrijf ook doet er is altijd wel iemand die gaat zeuren. Geen zin om te gaan, blijf dan gewoon thuis.

Kerstcadeaus, uitje, etentje altijd is er wel iemand die het niet leuk vindt. Kan me nog herinneren dat we een borrel kregen met hapjes en na afloop een leuk pakket. De volgende dag vroeg de directeur of ik even naar boven kon komen... Hij zei blij te zijn dat ik hem de dag ervoor had bedankt... 50 man personeel en blijkbaar was ik de enige die hem bedankt had.... plaatsvervangende schaamte.

Het is niet verplicht, ze hoeven niets te doen, daarnaast denk ik....probeer zelf eens iets te bedenken voor een X aantal mensen.

Sorry hoor, maar als ik denk aan bijvoorbeeld de kerstpakketten die straks weer op marktplaats staan, hoe zou jij het vinden als je cadeau daar wordt aangeboden?

Kerstpakket is bij veel sectoren geen bedankje maar onderdeel van het in de cao afgesproken beloningspakket inclusief vastgestelde waarde.

Het is daarmee onderdeel van je brutoloon en je betaald er ook inkomstenbelasting over.

Dus in veel gevallen is het WEL verplicht.

Dat noem ik dan weer een sigaar uit eigen doos. 

Repelsteeltje_88 schreef op 23-09-2026 om 10:42:

[..]

Overheidsinstelling, dus dan verwacht ik wel iets meer ja.

Ik heb ooit bij de overheid gewerkt en toen moesten we ons teamuitje zelf betalen. Vind dit dus een enorme vooruitgang. Je uitje wordt wel betaald van belastinggeld dus ik vind het echt luxueus genoeg. Hierover klagen komt erg verwend over.

[..]

waarom? in een tijd waarin iedereen schreeuwt om een kleinere overheid die minder geld over de balk smijt lijkt me dit meer dan prima. 

wat je aangeeft klinkt trouwens precies wat ik me erbij voorgesteld had. 

Lijkt mij prima? 
Brood, patat, salade, smeersels, verschillende vlees en vega opties. Het zou echt niet in me opkomen om hier over te klagen. En volwassen genoeg vind ik het ook. Als jullie nu zelf een pannenkoek mochten versieren oid. Maar ik zie hier werkelijk niks geks aan.

klinkt als het standaard arrangement na een activiteit als bowlen.

[..]

Juist bij overheid niet, zuinig omgaan met belastinggeld en zo. 

Ik zou er zelf niet echt warm van lopen,  maar anderzijds vind ik het al heel wat dat er een teamuitje is. En dan ook nog met eten erbij. Het is wel voldoende om na afloop niet maar de snackbar te hoeven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.