Eten Eten

Eten

Gekke / aparte smaakcombinaties die jij heerlijk vind

Welke smaakcombinaties zijn jouw favoriet, terwijl anderen ervan gruwen alleen al als ze eraan denken? 

Misschien vind jij het niet eens een vreemde combinatie, omdat je het altijd al zo eet. Maar deel hier je apartste smaakcombinatie! 

Ik ben heel benieuwd naar jullie creaties en wie weet doe ik nog wel ideeën op! 


TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

10-09-2021 om 22:23

pannenkoek met erop een gebakken geklutst ei en slasaus

Puglove schreef op 10-09-2021 om 22:02:

Alles wordt lekkerder met (gesmolten) kaas. Ik heb vaak periodes gehad in mijn leven dat ik iets lekker vond maar dat stopte ook weer. Behalve kaas, en dan vooral gesmolten

Ja kaas kaas kaas 


wij kregen vroeger bij een vriendinnetje thuis bij de lunch weleens een boterham met kaas die dan in de magnetron was gesmolten en dan daarna curry erop. 
mijn man wist niet wat hij zag toen ik het eens maakte (was ook echt voor het eerst in >20 jaar dat ik het at, maar als ik eraan denk dan ruik ik zo weer de geur en proef de smaak. Maar weer eens maken binnenkort   )

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:22:

[..]

Ik dacht dat iedereen augurk (en evt zilveruitjes) bij de nasi en noodles at

Wij wel 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

10-09-2021 om 22:25

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:22:

[..]

Ik dacht dat iedereen augurk (en evt zilveruitjes) bij de nasi en noodles at

Ja maar ik ben eigenwijs 😇

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:22:

[..]

Ik dacht dat iedereen augurk (en evt zilveruitjes) bij de nasi en noodles at

Ja hier ook lekker fris bij de Nasi.
Bij boerenkool vind ik augurken erbij ook lekker zowel los als in een(zelfgemaakte saus).

MidasWolf schreef op 10-09-2021 om 22:27:

[..]

Ja hier ook lekker fris bij de Nasi.
Bij boerenkool vind ik augurken erbij ook lekker zowel los als in een(zelfgemaakte saus).

Hahaha ik maak altijd een ‘taart’ van m’n stamppot met piccalilly en uitjes erop en de stukjes augurk ernaast. 

Wij eten afwisselend gewone augurken of de kleintjes of de sticks of slices. Beetje afwisseling, wel zo lekker. 

Man doet het vaak op een broodje kaas, tomaat en komkommer er nog bij, ik alleen bij oude kaas maar die hebben we zelden want moet ik in mijn eentje opeten. 

Kaas met iets zoets zoals appelstroop of jam is toch niet gek? Dat zit standaard op een goed kaasplankje.

Mijn vreemde combinaties die ik zelf eigenlijk heel normaal vind omdat ik ermee opgegroeid ben, maar mijn vriend kende het niet. Het meeste is broodbeleg.

Smeerworst met appelstroop
Sandwichspread met kaas en mosterd.
Chocoladepasta met muisjes (die je op een beschuitje krijgt na een geboorte)
Roomkaas (zonder kruiden) met jam 
Banaan op brood met bruine basterdsuiker
Appelmoes met mayonaise bij friet. Dan wordt ze appelmoes lekker romig
Dit durf ik alleen anoniem op het forum te plaatsten en weet zelfs mijn vriend niet: pure chocolade afwisselend eten met naturelchips

kaas met zoet vind ik dus echt super smerig. Had ooit voor onderweg ergens een broodje brie gehaald en bij de eerste hap bleek er honing op te zitten. Ik heb hem weggegooid en bij mijn overstap station iets nieuws gehaald.

Zoet en hartig door elkaar vind ik echt zelden lekker.

Geen hele rare waarschijnlijk, maar een boterham met pure hagelslag en gekleurde muisjes. Het lekkerst alles door elkaar, het leukst om er figuurtjes mee te makeb

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:36:

[..]

Hahaha ik maak altijd een ‘taart’ van m’n stamppot met piccalilly en uitjes erop en de stukjes augurk ernaast.

Wij eten afwisselend gewone augurken of de kleintjes of de sticks of slices. Beetje afwisseling, wel zo lekker.

Man doet het vaak op een broodje kaas, tomaat en komkommer er nog bij, ik alleen bij oude kaas maar die hebben we zelden want moet ik in mijn eentje opeten.

Hahaha herkenning ik maak een taart of een vulkaan beetje afwisselen soms.

Hetzelfde met de diverse vormen augurken. Alleen piccalilly gebruik ik niet vaak voor boerenkool al is het wel lekker om soms erbij te doen. Ik  gebruik vaak liever mijn eigen saus.

Lollypopje schreef op 10-09-2021 om 22:39:

kaas met zoet vind ik dus echt super smerig. Had ooit voor onderweg ergens een broodje brie gehaald en bij de eerste hap bleek er honing op te zitten. Ik heb hem weggegooid en bij mijn overstap station iets nieuws gehaald.

Zoet en hartig door elkaar vind ik echt zelden lekker.

Fruit door warm eten vind ik dan wel weer héél erg vies. Voor mij geen kip/kerrie/ananas of rode kool met appel. 

Oh ik vergat nog iets lekkers: spiegelei met wat kerriepoeder over het eiwit. En dan een glas koude chocomelk erbij.

Lollypopje schreef op 10-09-2021 om 22:39:

kaas met zoet vind ik dus echt super smerig. Had ooit voor onderweg ergens een broodje brie gehaald en bij de eerste hap bleek er honing op te zitten. Ik heb hem weggegooid en bij mijn overstap station iets nieuws gehaald.

Zoet en hartig door elkaar vind ik echt zelden lekker.

Autism, much?    


sommige mensen vinden chocola met drop raar, maar sommige merken lukt het echt dat perfect te combineren.
En deze is daar het beste in 💜 Wat mis ik ze nu ik niet meer in de stad kom

today_we_eat_stach_klepper_chocolade_drop.jpg

Hobbelster schreef op 10-09-2021 om 22:47:

[..]

Autism, much?


Geen idee of het typisch autistisch is, maar die twee losse tegengestelde smaken in mijn mond, ik vind het niks

Lollypopje schreef op 10-09-2021 om 22:51:

[..]

Geen idee of het typisch autistisch is, maar die twee losse tegengestelde smaken in mijn mond, ik vind het niks

Ook niet na elkaar? 
ik eet as we speak afwisselend Pringles en m&m ‘s choco. Tegelijk hoef ik die ook niet. 

Maar bijvoorbeeld kaas met stroop, of pannenkoeken met kaas en stroop (en poedersuiker) hmmmmm heerlijk. 
toen ik nog vlees at; combi’s als dadels met ham of meloen met ham. Krentenbollen met salami hmmmm heerlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.