Eten Eten

Eten

Flav&

Ik zit er aan te denken om een bruiswaterkraan van Flav& aan te schaffen. Wij drinken veel spa rood en als ik zie hoeveel flessen er doorheen gaan, vind ik dat niet duurzaam.
Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring met deze kraan heeft. Wij houden namelijk van sterk bruisend water en ik zou het zonde vinden als het water slechts een beetje bruist.

wij hebben er een van Quooker. Daarbij kun je de sterkte van het bruisen instellen.

chat: 
Als het gaat om de sterkte van de bubbels, heeft de Quooker CUBE over het algemeen een sterkere en intensere bruis dan het flav&-systeem.De verklaring voor dit verschil in bruisintensiteit en de techniek daarachter is als volgt opgebouwd:1. Het Verschil in Systeem (Vaste Kraan vs. Tafelmodel)

• Quooker CUBE: Dit is een zwaar, gekoeld reservoirsysteem dat direct onder de gootsteen op de waterleiding wordt aangesloten. Omdat de CUBE het water onder hoge druk én gekoeld koolzuur toedient, blijven de bubbels krachtig en compact. Het resultaat komt dicht in de buurt van een vers geopende fles rood bruiswater.
  • flav&: Het merk flav& (flav&soda) richt zich voornamelijk op vrijstaande bruiswatertoestellen (Fizz Makers) en smaaksystemen voor op het aanrecht of op kantoor. Hoewel je zelf kunt bepalen hoe vaak je de knop indrukt om extra koolzuur toe te voegen, ontsnapt er bij losse flessen handmatig carbonateren sneller druk. Hierdoor wordt de bruis vaak als 'zachter' of subtieler ervaren dan bij een volwaardig leidingsysteem onder druk.

2. Temperatuur is Cruciaal

• Koolzuurgas (CO₂) lost het allerbeste op in ijskoud water.
  • De Quooker CUBE koelt het water actief in het reservoir vóórdat het bruisproces plaatsvindt, wat zorgt voor een harde bubbel.
  • Bij een handmatig flav&-toestel ben je afhankelijk van hoe koud het water is dat je zelf in de fles doet. Gebruik je lauw kraanwater, dan slaat de bruis heel snel dood.

SamengevatZoek je de meest krachtige, tintelende bubbel die direct uit een kraan komt? Dan wint de Quooker CUBE. Het flav&-systeem is daarentegen een stuk flexibeler en budgetvriendelijker als compacte 'SodaStream-achtige' tegenhanger, waarbij je handmatig doseert maar een iets zachtere bruisstructuur krijgt.Wil je dat ik de kosten voor de CO₂-cilinders van beide systemen voor je vergelijk, of wil je meer weten over de smaakopties van flav&?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.