Eten Eten

Eten

Favoriete recepten

Hier thuis houden wij van lekker eten. En als dat ook nog eens gevarieerd en gezond kan is dat al helemaal mooi meegenomen!

Elke week proberen we 1 of 2 nieuwe recepten als we dat redden qua tijd en energie. Zo leren we steeds nieuwe dingen bereiden.

Wat zijn jullie favoriete recepten?


Ellori

Ellori

15-07-2021 om 22:37 Topicstarter

TO trapt af:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1149298/gevulde-zoete-puntpaprika-s-met-spitskoolsalade
Super lekker en vega. Hier inmiddels een favoriet en dan eten we dit samen met couscous.

Ook https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R742074/risotto-agli-spinaci behoort voor mij tot een van mijn favorieten.
Lekker met balletjes van braadworst en iets van een rucola salade erbij.

En gezien het warme weer er eindelijk weer aan komt, komt https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1189148/panzanella-met-mini-mozzarella er ook weer aan.
Een lekker zomers recept waar wij elke keer weer enorm van smullen.

Leuk topic, ik lees graag mee!
Ik ben gek op de verspakketten die ze bij AH en Jumbo verkopen. 
Favoriet op dit moment is denk ik de thom kha kai soep.

Ik lees ook graag mee
Is het de bedoeling dat we linkjes plaatsen van onze favoriete recepten of mag je het ook uittypen?

Ellori

Ellori

15-07-2021 om 23:28 Topicstarter

Pepperoni schreef op 15-07-2021 om 23:26:

Ik lees ook graag mee
Is het de bedoeling dat we linkjes plaatsen van onze favoriete recepten of mag je het ook uittypen?

Uittypen mag ook zeker! Ik maak ook genoeg waar geen recept online van staat xD

Haha oke, nee dan is het goed Want de meeste favorieten die ik maak zitten in mijn hoofd. Dan kan ik 't gewoon uittypen. Thx! 

hello fresh daar word ik heel blij van 😊

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-07-2021 om 23:52

tvp 😄

oh ik heb een heel Pinterest bord vol
Mexicaanse pasta recept van hello Fresh is een van onze favorieten

Een andere die we regelmatig eten is oosterse gemarineerde varkenshaas met gegrilde paksoi en rijdt oid

De linkjes kan ik helaas nog niet plaatsen

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 00:22

Lekker hoor!

Heel stomme vraag wellicht, maar heeft er iemand wat recepten (vega of vegan) waarbij het niet uitmaakt als je het in een verkeerde volgorde klaarmaakt of welke ingrediënten je (en in welke hoeveelheden) gebruikt?

Ik heb ADD en één van mijn ADD-kanten is dat ik me niet kan houden aan een recept. 

Ellori

Ellori

16-07-2021 om 00:30 Topicstarter

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 00:22:

Lekker hoor!

Heel stomme vraag wellicht, maar heeft er iemand wat recepten (vega of vegan) waarbij het niet uitmaakt als je het in een verkeerde volgorde klaarmaakt of welke ingrediënten je (en in welke hoeveelheden) gebruikt?

Ik heb ADD en één van mijn ADD-kanten is dat ik me niet kan houden aan een recept.

Ik zal mijn hoofd er eens over breken. Lukken grove lijnen wel van een recept?

Als ik de door mij genoemde risotto maak doe ik het ook net wat anders dan het recept. Gewoon, omdat ik risotto altijd op dezelfde manier maak. Ik fruit eerst een uitje, dan heel kort wat knoflook en dan de risotto rijst erbij. Dan afblussen met witte wijn, een flinke scheut bouillon en dan pas de spinazie. En qua hoeveelheid weet ik inmiddels hoeveel ik en mijn partner eten dus ook dat heb ik aangepast. Meestal vormen recepten een basis waar ik zelf mee ga spelen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 00:34

Ellori schreef op 16-07-2021 om 00:30:

[..]

Ik zal mijn hoofd er eens over breken. Lukken grove lijnen wel van een recept?

Als ik de door mij genoemde risotto maak doe ik het ook net wat anders dan het recept. Gewoon, omdat ik risotto altijd op dezelfde manier maak. Ik fruit eerst een uitje, dan heel kort wat knoflook en dan de risotto rijst erbij. Dan afblussen met witte wijn, een flinke scheut bouillon en dan pas de spinazie. En qua hoeveelheid weet ik inmiddels hoeveel ik en mijn partner eten dus ook dat heb ik aangepast. Meestal vormen recepten een basis waar ik zelf mee ga spelen.

Fijn dat je meedenkt. Ja, grote lijnen gaat prima. Maar hoofd- en bijzaken onderscheiden valt niet mee. Dus bij een pastagerecht vergeet ik vlot de pasta.  (ook al weet ik dit van mezelf, merk ik dat het toch confronterend is) 

Edit: ik ga vaak ook zelf aan het experimenteren met een recept als basis. Maar ik heb er dus ook geen feeling voor.  

En hetzelfde gerecht smaakt iedere keer anders. Vind ik zelf minder erg. Maar mijn partner zou graag de nasi van de allereerste keer eten.

Ellori

Ellori

16-07-2021 om 00:55 Topicstarter

Hen74 schreef op 16-07-2021 om 00:34:

[..]

Fijn dat je meedenkt. Ja, grote lijnen gaat prima. Maar hoofd- en bijzaken onderscheiden valt niet mee. Dus bij een pastagerecht vergeet ik vlot de pasta. (ook al weet ik dit van mezelf, merk ik dat het toch confronterend is)

Edit: ik ga vaak ook zelf aan het experimenteren met een recept als basis. Maar ik heb er dus ook geen feeling voor.

En hetzelfde gerecht smaakt iedere keer anders. Vind ik zelf minder erg. Maar mijn partner zou graag de nasi van de allereerste keer eten.

Ik kan me goed voorstellen dat dat confronterend is! Op dit moment laat mijn concentratie ernstig te wensen over (burnout) waardoor ik er zelfs 5 mintuen over kan doen om een boter ham te smeren. Maar ik kan ook zomaar een belangrijk onderdeel van een maaltijd vergeten te bereiden.

Hier verschilt het ook elke keer hoe iets smaakt. De basis is wel hetzelfde qua ingredienten, maar de hoeveelheid wisselt eigenlijk altijd wel. Overigens had ik tot een paar jaar geleden ook totaal geen feeling qua hoeveelheden enzo hoor. Toen waren het vooral zakjes en pakjes en dingen die ik uit het hoofd kan. Pas sinds een paar jaar probeer ik steeds iets nieuws uit en heb daarmee dus ook feeling gekregen met een recept aanpassen .

Morgen zal ik een pasta pesto recept uittypen wat lauw gegeten kan worden en eigenlijk altijd wel hetzelfde smaakt. En omdat het niet warm gegeten wordt maakt de volgorde niet zo heel veel uit 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

16-07-2021 om 07:24

Ellori schreef op 16-07-2021 om 00:55:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat dat confronterend is! Op dit moment laat mijn concentratie ernstig te wensen over (burnout) waardoor ik er zelfs 5 mintuen over kan doen om een boter ham te smeren. Maar ik kan ook zomaar een belangrijk onderdeel van een maaltijd vergeten te bereiden.

Hier verschilt het ook elke keer hoe iets smaakt. De basis is wel hetzelfde qua ingredienten, maar de hoeveelheid wisselt eigenlijk altijd wel. Overigens had ik tot een paar jaar geleden ook totaal geen feeling qua hoeveelheden enzo hoor. Toen waren het vooral zakjes en pakjes en dingen die ik uit het hoofd kan. Pas sinds een paar jaar probeer ik steeds iets nieuws uit en heb daarmee dus ook feeling gekregen met een recept aanpassen .

Morgen zal ik een pasta pesto recept uittypen wat lauw gegeten kan worden en eigenlijk altijd wel hetzelfde smaakt. En omdat het niet warm gegeten wordt maakt de volgorde niet zo heel veel uit

Oei, een burn-out is beslist niet prettig! Beterschap! 

Lief van je dat recept. Klinkt nu al goed, haha. Ben benieuwd. Lauwe pasta op warme dagen is heerlijk!

Ellori

Ellori

16-07-2021 om 11:33 Topicstarter

Pasta pesto met venkel
Hoeveelheden zijn wat lastig, ik doe altijd maar wat namelijk
Voor ik denk zo'n 2 personen:
rond de 200 gram tagliatella
1 zakje rucola (75 gram)
1 venkelknol
Wat pijnboonpitten
Verse pesto of uit een potje, net waar de voorkeur naar uit gaat . Hoeveelheid is zelf even uittesten.
optioneel 1 kipfilet

Kook de pasta volgens de aanwijzigen op de verpakking.
Rooster de pijnboompitten in een koekenpan.
Snij de venkel in dunne plakjes en mik deze kort in een hete pan met wat olijfolie. Rauw kan ook overigens, ook erg lekker.
Snij de rucola grof.
Mocht je kipfilet erbij eten, snij deze in dunne plakken, ala schnitzel dikte en bak in een koekenpan of grillpan tot ze mooi bruin en gaar zijn.

Meng de pasta, pesto, rucola, venkel en pijnboonpitten door elkaar heen. Seveer eventueel samen met de kipfilet.

Voordeel, alles wat overblijft is een heerlijke lunch de volgende dag want het kan prima allemaal koud gegeten worden.

tvp
Lekkere dingen zie ik hier voorbij komen . Ik lees even mee .
Mijn dochter heeft Marley Spoon , ik vind dat lekkere recepten , maar wel heel duur .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.