Eten Eten

Eten

Ervaringen Hello Fresh

Hallo allemaal!
Ik was even aan het zoeken en zag geen (recent) topic over Hello Fresh. 
Zijn jullie er bekend mee (geweest) en wat is jullie ervaring hiermee?

Ik zit er over te twijfelen om het te gaan proberen. Het liefst 3 x per week en dan voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 14 jaar).
Werkt het fijn qua bezorging en is het ook genoeg/gevarieerd?
Mijn grootste reden is dat ik niet erg creatief ben en vaak terugval op de standaard simpele dingen. Helemaal op dagen dat we weinig tijd hebben etc.
Kortom; mij lijkt het ideaal maar is het dat ook? 😉

Zelf geen ervaring, maar mijn ouders hebben wel een abonnement. Ik weet niet of zij er bewust voor kiezen (je kan elke week nl. zelf een selectie van maaltijden maken), maar ik vind de recepten altijd erg bewerkelijk. Bereidingstijd is altijd langer dan staat aangegeven, en in het algemeen totaal niet geschikt voor een snelle maaltijd op tafel. Het is wel leuk voor de afwisseling op dagen waarop je wat meer tijd hebt om in de keuken te staan.

masatu schreef op 03-12-2025 om 12:23:

Zelf geen ervaring, maar mijn ouders hebben wel een abonnement. Ik weet niet of zij er bewust voor kiezen (je kan elke week nl. zelf een selectie van maaltijden maken), maar ik vind de recepten altijd erg bewerkelijk. Bereidingstijd is altijd langer dan staat aangegeven, en in het algemeen totaal niet geschikt voor een snelle maaltijd op tafel. Het is wel leuk voor de afwisseling op dagen waarop je wat meer tijd hebt om in de keuken te staan.

Bereidingstijd is af en toe langer dan aangegeven, maar meestal klopt het gewoon. 

Sommige recepten zijn echt supersimpel en binnen 20 minuten klaar. 

Wij gebruiken het nu bijna 2 jaar, soms 2, soms 3 maaltijden per week, ook voor 4 personen maar wel 4 volwassenen.

Wij hebben het een tijdje uitgeprobeerd. Moet eerlijk zeggen dat we nog nooit zo gevarieerd gegeten hebben. Vonden het over het algemeen ook erg lekker. Maar de porties waren voor ons te klein. Hadden eigenlijk voor 2 personen een 3 persoonsbox moeten bestellen, maar ja dan werd t te prijzig. Daarom zijn we ermee gestopt.

Ik heb eens een weekje cadeau gekregen. Vond het leuke recepten, variatie was leuk, maar twee keer gehad dat er een ingrediënt ontbrak. Kon ik alsnog boodschappen doen.

Wij maken al binna 3/4 jaar gebruik van Hello fresh. Met 3 volwassenen hebben we altijd meer dan genoeg.
Variatie is meer dan voldoende en je kan altijd je eigen recepten kiezen.
In de tijd dat wij hier gebruik van maken hebben we 1x gehad dat er iets miste in de box.

Enige nadeel vind ik, tegenwoordig als je recepten uitkiest zijn er heel veel recepten waar je voor bij moet betalen. Ik vind het al prijzig genoeg .

bij picnic kun je ook recepten kiezen en dan gaan de ingrediënten zo je winkelmandje in. Is misschien ook een optie.

Wij (gezin van 4, waarvan twee kinderen basisschoolleeftijd) hebben een paar keer Hello Fresh en Marley Spoon gedaan. Het is makkelijk en lekker. Ik vond het wel duur, als in duurder dan als ik zelf de boodschappen doe. Dus nu kijk ik regelmatig op de site wat ze op het menu hebben staan, en kook het dan met eigen middelen / boodschappen. Wel de variatie, niet de hogere kosten.

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

03-12-2025 om 14:14 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 03-12-2025 om 13:05:

[..]

Bereidingstijd is af en toe langer dan aangegeven, maar meestal klopt het gewoon.

Wij gebruiken het nu bijna 2 jaar, soms 2, soms 3 maaltijden per week, ook voor 4 personen maar wel 4 volwassenen.

Oh top, fijn om te horen! Ik begreep ook dat je in principe nergens aan vast zit en kan pauzeren/stoppen wanneer je wil. 

Dus ik denk dat we het maar gewoon gaan proberen  

Qua bereidingstijd denk ik sowieso dat ik langer bezig ben dan aangegeven want ben een aardige ramp in de keuken haha 😅

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

03-12-2025 om 14:15 Topicstarter

KnorrendKitten schreef op 03-12-2025 om 14:09:

bij picnic kun je ook recepten kiezen en dan gaan de ingrediënten zo je winkelmandje in. Is misschien ook een optie.

Picnic bezorgt helaas niet waar ik woon (dorp in de Achterhoek). 

Anders was dat ook zeker een goede optie geweest!

Pimpelmees67 schreef op 03-12-2025 om 13:05:

[..]

Ik denk dat ik gewoon niet zo'n goede multitasker ben qua koken. Ik kan niet tegelijkertijd iets bakken of een pan met kokende rijst in de gaten houden en dan ondertussen groente snijden, en daar gaan de recepten van Hello Fresh wel vanuit (tenminste, degenen die ik heb gekookt). Dus als ik zo'n recept maak begin ik eerst met het benodigde snijwerk, en ga daarna pas bakken/koken/etc. En dan duurt het automatisch langer dan de aangegeven tijd. Maar goed, van alle recepten kan je vooraf de instructie lezen, dus ook inschatten of je evt. extra tijd moet rekenen als je ook niet zo'n goede kokende multitasker bent. 

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

03-12-2025 om 14:17 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 03-12-2025 om 13:21:

Ik heb eens een weekje cadeau gekregen. Vond het leuke recepten, variatie was leuk, maar twee keer gehad dat er een ingrediënt ontbrak. Kon ik alsnog boodschappen doen.

Ohh dat is wel echt vervelend inderdaad, dat wil je dan ook niet.

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

03-12-2025 om 14:19 Topicstarter

Is alles ook lang genoeg houdbaar of echt (bijna) aan datum? 

KnorrendKitten schreef op 03-12-2025 om 14:09:

Dit doen wij. Ik vind het echt ideaal. 

HAHA!wait..what schreef op 03-12-2025 om 14:19:

Is alles ook lang genoeg houdbaar of echt (bijna) aan datum?

Jazeker, ik doe meestal 5 maaltijden en daarvan is het altijd zeker die vijf dagen houdbaar. 
Vaak eten we het verspreid over 7/8 dagen dus dan moet je wel even goed kijken wat het langst houdbaar is. 

En je moet wel zelf nog een basispakket spullen in huis hebben. Vaak roomboter, olijfolie, wijnazijn enz. Staat wel aangegeven bij de recepten. 

Ik pauzeer regelmatig want dan ben ik bij mijn vriend. 

Je kan zelf een bezorgmoment kiezen en die wekelijks laten terugkeren. 

Het idee spreekt me nog steeds aan, maar de praktijk vond ik zelf na een tijd iets minder. Is wel al een paar jaartjes geleden. Vond het voor 1 persoon wel echt duur en de porties werden steeds kleiner. Leuk die hele komkommer voor mij alleen voor 1 gerecht, maar voor het stukje vlees of vis had ik nog net niet een vergrootglas nodig. Maar nogmaals, is een paar jaartjes geleden. Ben op een gegeven moment overgestapt naar 2 persoonsgerechten voor 1 persoon, terwijl ik echt verre van een grote eter ben. Maar daar werd het natuurlijk nog duurder van. En ik deed er wel echt altijd langer over dan het recept aangaf, maar dat kan ook aan mijn kookkunsten liggen. 

Daarnaast vind ik het zelf gedoe om te wachten op een bezorger (maakt niet uit welke) en die dozen vond ik ook maar onhandig. Maar volgens mij kun je die inmiddels retourneren (?). Dus ik ben uiteindelijk wel gestopt, maar ben niet iemand die het afraadt. Het kan geen kwaad om zelf te ervaren of het bij je past. 

Ik vond de keuze van gerechten prima, bezorgopties ook, en bijna nooit gehad dat ik iets miste of dat iets niet goed was. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.