Eten
Neweve
03-10-2025 om 17:16
Eenvoudig pimpen avondeten, tips gezocht
Met kleine kinderen blijft er weinig tijd over om rustig te koken. Mede dankzij Hello Fresh ben ik erachter gekomen dat je met een simpele toevoeging vaak je maaltijd kan pimpen. Op deze manier voelt de simpele maaltijd toch "fancy" of in ieder geval geen prutje.
Voorbeelden:
- zelfgemaakte tatziki
- gebakken uitjes of seroendeng
- tomaten salade met balsamico azijn, beetje olie peper/zout (groot favoriet bij onze dochter)
- pijnboompitten
Iemand nog tips voor meer variatie?
RavIvaR
03-10-2025 om 17:29
zelfgemaakte tatziki
- gebakken uitjes of seroendeng vallen hier ook in de smaak.
Andere lekkere sausjes die snel ergens bij kunnen zijn bijvoorbeeld sate- en chilisaus.
Door pastasalade en spinazie kunnen verschillende noten of pitten (walnoten, pecan, amandel, pompoen)
Bij pastasalade kan je variëren met huttenkase/brie/feta/geitenkaas
Variëren met mango, ananas, avocado, kan ook in pastasalades.
En overal waar ik nu pastasalade heb getypt kan je ook couscoussalade of pokebowl lezen.
Citroengraag
03-10-2025 om 20:06
Kappertjes... Moet je wel net van houden. Stokbroodje er naast is ook gezellig.
Dolfje
03-10-2025 om 20:27
Crispy chili olie.
Everything but the bagel kruiden ( ff Google voor recept om zelf te maken want veel goedkoper) lekker over ei, vlees etc.
Pijnboompitten vind ik veel te duur dus ik gooi zonnebloempitten over salades en en de kwark.
Bellebelle
03-10-2025 om 20:28
Citroengraag schreef op 03-10-2025 om 20:06:
Kappertjes... Moet je wel net van houden. Stokbroodje er naast is ook gezellig.
Ik had een keer een recept waarin de kappertjes gebakken moesten worden, dat bleek ook verrassend lekker.
Verder, het hangt er een beetje vanaf. Bij nasi of noedels zet ik vaak ook kroepoek en rempejek bij. Bij wraps vind ik zelf chipotle saus lekker. Man en dochter zweren bij een pittige saus. Een Turks brood bij een salade doe ik ook vaak.
Evaluna
03-10-2025 om 20:36
Wel ongezond, maar de favorieten van vriend om een maaltijd te pimpen zijn kroepoek, nacho chips bij wraps of chili con carne en bij de curry naanbrood.
Schommelstoel
03-10-2025 om 20:52
Dolfje schreef op 03-10-2025 om 20:27:
Crispy chili olie.
Dit!
Op alles: boterham kaas, gebakken eitje, gewokte groenten, rijst. Het kan overal op!
ToetieToover
03-10-2025 om 23:13
Yay voor Crispy Chili olie!
Ik vind sesamolie erg lekker over groenten. Het smaakt sterk, dus weinig van nodig. Instant oosterse smaken.
Ook lekker: furikake, een mix van sesamzaadjes en zeewier en andere smaken -afhankelijk van de mix die je koopt.
Chutneys vind ik ook al snel een upgrade geven. Mangochutney door gebakken ui, gehakt, kool en wat rijst.
Ik serveer heel vaak hartige yoghurt ergens bij. Dikke Griekse yoghurt met wat zout, peper en uipoeder en verse groene kruiden zoals peterselie en -als ik het heb- rasp van citroenschil. Smaakt lekker bij pittige stoofpotjes. Lekker als dip voor groenten. Gepofte pompoenpitten erover, yummm. Of natuurlijk crispy chili olie
Sowieso verse groene kruiden.
Kampeerder
03-10-2025 om 23:15
Rauwkost of salade erbij, broodje met eventueel kruidenboter erbij, soep vooraf, restje groenten van de dag ervoor als bijgerecht,
Tweede groente vind ik sowieso altijd luxer voelen dan één soort.
Maar ook dingen als mooi servies en een tafellaken maken van de maaltijd een andere beleving.
Herfstappeltaart
04-10-2025 om 07:20
Nasi........gefruite uitjes, gebakken pinda's en satésaus.
Bami........kroepoek en satésaus.
Roerbak spitskool met shoarmakipstukjes en rijst..........chilisaus.
Spinaziequiche..........feta en pijnboompitten.
Sla.......pompoenpitten, zonnebloempitten en/of croutons.
Allerlei maaltijdsoepen........tosti of geroosterd brood.
Chili con carne...........Griekse yoghurt.
Pokebowl couscous/bietjes/edamameboontjes..........hummus.
Maaltijd met gebakken zalm..........coctailsaus (klein kloddertje, anders is het zonde van de zalm.
Neweve
04-10-2025 om 17:30
kappertjes, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht
En crispy Chili olie gaat op de lijst, man smeert ook regelmatig ene extra lik sambal over de maaltijd.
Kroepoek kopen we bij de toko en bakken we zelf af. Helaas wel wat beperkter in de smaak/texturen sinds man vegetarisch is
Bb19bb21
05-10-2025 om 19:30
Kimchi
Chimichurri
Rocquefort (door pasta, stamppot, enz. Of gorgonzola als je het wat smeuiiger wilt hebben. Of eigenlijk sowieso kaas!)
Gedroogde tomaat
Salsa/guacamole
Noten
Bieslook (vers) of peterselie
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.