Eten Eten

Eten

Drinkfles met flexibel rietje gezocht

weet iemand of er een drinkfles/tumbler zoals een Stanley bestaat met een zacht/flexibel rietje? Alle flessen die ik kan vinden hebben een hard rietje of zo’n zuigtuit. Ik vind een flexibel rietje het fijnst.

het liefst geen plastic beker maar metaal zoals dus een Stanley. 
Iemand een idee?

en ik zie een typefout in de titel. Sorry daarvoor!

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

14-09-2025 om 20:55

Ben zo vrij geweest de typefout aan te passen 😉

Calathea

Calathea

14-09-2025 om 21:07 Topicstarter

dank je!

ik kocht laatst losse flexibele rietjes  bij de xenos
Omdat mijn rietje niet zo hygiënisch meer oogde
Dus ik zou zeggen koop de beker die je wilt, en een los rietje
Ik kocht er 2 met 1 ragertje koste dacht ik 4,99

Mijn zoontje heeft een Camelbak. Ik vind het rietje daarvan erg fijn drinken. Je bijt met je tanden lichtjes op de brede (flexibele) tuit en daarna kan je het water eruit zuigen (of loopt het vanzelf in je mond als je het rietje aan de binnenkant eruit haalt). Daardoor krijg je ook meer drinken binnen t.o.v. een traditioneel rietje waar je toch vaak hard aan moet zuigen.

Als je echt een "normaal" flexibel rietje zoekt kan je denk ik het beste kijken bij kinderbekers. Dit soort dingen dus: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-6m-drinkbeker-met-rietje/p/5092102

masatu schreef op 14-09-2025 om 21:44:

Mijn zoontje heeft een Camelbak. Ik vind het rietje daarvan erg fijn drinken. Je bijt met je tanden lichtjes op de brede (flexibele) tuit en daarna kan je het water eruit zuigen (of loopt het vanzelf in je mond als je het rietje aan de binnenkant eruit haalt). Daardoor krijg je ook meer drinken binnen t.o.v. een traditioneel rietje waar je toch vaak hard aan moet zuigen.

Als je in een camelback blaast hoef je niet eens te zuigen.

Zijn dit bekers voor volwassenen? Waarom heb je liever een rietje dan bijv een dopper of bidon?

Lijkt me lastig schoon te houden van binnen.

Voedselresten, liphuidcellen, speeksel zullen erin terechtkomen en zich gaan vermenigvuldigen.

MMcGonagall schreef op 14-09-2025 om 22:22:

Zijn dit bekers voor volwassenen? Waarom heb je liever een rietje dan bijv een dopper of bidon?

Ik heb zelf een Stanleycup en merk dat ik met dat rietje ongemerkt meer drink dan bijvoorbeeld met een dopper of bidon

rionyriony schreef op 15-09-2025 om 06:51:

Lijkt me lastig schoon te houden van binnen.

Voedselresten, liphuidcellen, speeksel zullen erin terechtkomen en zich gaan vermenigvuldigen.

Daar heb je ragertjes voor hè. Gewoon met heet afwassop.

Groentetuin schreef op 14-09-2025 om 21:17:

ik kocht laatst losse flexibele rietjes bij de xenos
Omdat mijn rietje niet zo hygiënisch meer oogde
Dus ik zou zeggen koop de beker die je wilt, en een los rietje
Ik kocht er 2 met 1 ragertje koste dacht ik 4,99

Dit.

JtM

JtM

15-09-2025 om 11:28

Ik heb zo'n beker van AirUp, een metalen met een flexibel rietje  
Hopelijk gaat het kopieren van de link goed:
https://shop.air-up.com/nl/en/bottles/tumbler/straw-tumbler-steel-700ml-coral-pink

Je kunt er een ragertje bij kopen om het rietje schoon te maken. Ideaal! 

Ysenda schreef op 14-09-2025 om 22:07:

[..]

Als je in een camelback blaast hoef je niet eens te zuigen.

Ik snap geloof ik niet zo goed hoe ik tegelijkertijd moet blazen en drinken 🙈

masatu schreef op 15-09-2025 om 15:39:

[..]

Ik snap geloof ik niet zo goed hoe ik tegelijkertijd moet blazen en drinken 🙈

Je blaast, ofwel verhoogt de druk, en dan spuit het in je mond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.