Eten Eten

Eten

Dagje Friesland en uit eten

Wie komt er uit Friesland of is daar enigszins bekend?

Mijn moeder en ik gaan één van deze dagen naar Friesland. Het idee is om daar tussen de middag te gaan lunchen in Wolvega, en dan wandelen in natuurgebied het katlijker schar. Route gevonden die geschikt is voor rolstoelen (zij is heel slecht ter been).  

Nu heb ik een leuk café gevonden (denk ik) in Wolvega voor de lunch, maar voor de avond zoek ik een gezellig restaurant. Ik zit te denken aan Heerenveen en omgeving.

Liefst een plaats en restaurant wat typisch Fries is, misschien bij het water? Ze is er recent pas achter gekomen dat de familietak van haar biologische vader uit die omgeving komt, en het zou zo leuk zijn om dan ergens heen te gaan en te dineren waar ze een beetje het gevoel heeft verbonden te kunnen zijn met die geschiedenis.

Alvast dank voor het meedenken

Pata Negra ! Een heerlijk tapas restaurant.
Het Gerecht is ook een favoriet.

3 Harinkjes in Hindeloopen

Heerenveen: het Gerecht en het Postkantoor. 
Nu je toch al naar Katlijk gaat kun je ook naar het Hof van Oldeberkoop. 

Picknickers in Terherne, Smûk in Katlijk, Heeren van Harinxma in Beetsterzwaag, Grand Café 1834 in Oranjewoud.

DivingGirl schreef op 23-08-2021 om 18:18:

3 Harinkjes in Hindeloopen

Daar moest ik ook aan denken. Niet in Heerenveen, maar wel prima ambiance, lekker eten én prachtig uitzicht (bij lekker weer zeker een plekje op het dakterras reserveren ).

Nickske schreef op 23-08-2021 om 22:28:

[..]

Daar moest ik ook aan denken. Niet in Heerenveen, maar wel prima ambiance, lekker eten én prachtig uitzicht (bij lekker weer zeker een plekje op het dakterras reserveren ).

En de mosselen met spareribs zijn zo ontzettend lekker

HarleyQuinn

HarleyQuinn

26-08-2021 om 16:13 Topicstarter

Bedankt voor het meedenken! We gaan binnenkort nog eens terug en zal 3 harinkjes onthouden, klinkt goed

Uiteindelijk naar Pata Negra geweest. Leuk restaurant, erg net personeel, de open keuken, en het eten was prima. Naar mijn beleving te weinig keus en wat er te kiezen viel leek best veel op elkaar. Grotendeels pittig ook. 

Volgende keer een ander restaurant proberen

Ik ben ook geen fan van Pata Negra. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad! 

DivingGirl schreef op 24-08-2021 om 07:45:

[..]

En de mosselen met spareribs zijn zo ontzettend lekker

Mosselen en spareribs? Bij elkaar? Op een bord? Serieus?

Heidi-Forumbeheer schreef op 26-08-2021 om 23:36:

[..]

Mosselen en spareribs? Bij elkaar? Op een bord? Serieus?

Dat dacht ik ook, maar het is echt super lekker. Het schijnt een specifiek Portugees recept te zijn. 

DivingGirl schreef op 31-08-2021 om 16:12:

[..]

Dat dacht ik ook, maar het is echt super lekker. Het schijnt een specifiek Portugees recept te zijn.

Ik geloof het je meteen. Maar wel een combinatie waar ik niet snel op zou zijn gekomen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.