Eten Eten

Eten

Curry

(Nee, niet de saus van Hela, maar daardoor kwam ik wel op het idee....

Ik wil vanavond of morgen weer eens curry eten, en ben op zoek naar een lekker recept. Wat is jullie favoriete curry? 

Oehh, ik ben gek op curry! Momenteel komt deze tegenwoordig veel op tafel, omdat die niet zoveel tijd kost om te maken:

https://www.lekkerensimpel.com/bloemkoolcurry-met-kip/

Die ziet er erg goed uit Dutchgirly!

Thaise green (of red) curry van Blue Elephant (bij Appie te koop) met 'n extra pakje kokosmelk en uiteraard rauwe gepelde tijgergarnalen er in.

Paneer butter massala  met zelfgemaakte naan en uienraita. 
Misschien moet ik dat dit weekend weer eens maken. 

https://www.vegrecipesofindia.com/paneer-butter-masala/#wprm-recipe-container-139397

Liara

Liara

30-09-2021 om 14:28 Topicstarter

Die zien er lekker uit!! Ik heb ze opgeslagen en ga ze uitproberen.  Curry's zijn zo lekker altijd 

Curry met banaan zou ik nooit aan gedacht hebben 

ik ben hartstikke gek op gele curry!

Ik ga straks een vegan curry maken, maar ik doe altijd maar wat. Vanavond met bloemkool, wortel, paprika, blik tomaat, kokosmelk en de milde currypasta van Patak's. En waarschijnlijk kikkererwten, maar daar twijfel ik nog over.

Ik heb het ook wel eens zelf gekruid toen de currypasta op bleek te zijn, en dat was best lekker, maar niet zo smaakvol als met de currypasta. 

Ik lees mee voor inspiratie voor variatie met groente.

Tauge doe ik er altijd in

Liara schreef op 30-09-2021 om 14:28:

Curry met banaan zou ik nooit aan gedacht hebben


Nee ik zelf ook niet. Ik heb af en toe een abonnement op het Delicious tijdschrift en daar stond deze in. Ik was blij verrast 😁

Mijn favorieten zijn een kikkerewrtencurry en een eiercurry met gekookte eieren erin. 
Die heb ik uit een boekje.

De meest favoriete is het recept dat ik ruim 20 jaar geleden van de vader van een vriend kreeg. Britten van Mauritiaanse koloniale afkomst. Dus gewoon wit, maar de familie had 300 jaar op Mauritius gewoond. Die vader was op zijn 16e naar Engeland gekomen. En die kon fantastisch koken. Ik heb een curryrecept van hem gekregen. Met alle kruiden zelf vijzelen en zelf je currypasta maken. Even wat werk, maar fantastisch recept.

Ik maak meestal een vegetarische groene curry met gekookte eieren en rijst. Ik bak de groentes en voeg curry pasta en kokosmelk toe. Als de groentes de juiste gaarheid hebben strooi ik er verse koriander over.

De volgende groentes doe ik in wisselende samenstelling regelmatig in de curry.
Ui, paprika, champignons, pompoen, zoete aardappel,  bleek - of knolselderij, bloemkool, courgette, aubergine, doperwten, prei, peultjes, taugé
Eigenlijk kan er heel veel in. Ik ruim met een curry vaak mijn Groente la en vriezer op.
In plaats van ei kun je ook kikkererwten,  kip of garnalen gebruiken.

Tikka masala.....heerlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.