Eten Eten

Eten

Campingmaaltijden 1 persoon, 1 pan

Aanstaande vrijdag ga ik beginnen met het Pieterpad. Drie weken van Groningen naar Maastricht (tussen de 20 en 30km per dag). Heel veel zin in, het wordt mooi weer en ook wat gezonde spanning. 

Zo heb ik gelukkig best wat budget om regelmatig te lunchen/dineren op het terras, maar wil ik ook regelmatig koken op de camping. Dit alles met 1 pan. Voor het ontbijt en avondeten zoek ik makkelijke recepten voor 1 persoon met 1 pan. 

Ontbijt is wss veel havermout en broodjes. Verder ben ik nog vrij inspiratieloos. De lunch komen we met krentebollen wel door  


Goed om nog te zeggen: Ik kan niet veel bewaren.. alles moet mee op mijn rug en geen koelkast. Zijn genoeg dingen te bedenken hoor, maar toch op zoek naar wat inspiratie.


maaltijdsoep met pasta erin 

pastasalade

omelet

vrouw92

vrouw92

12-07-2021 om 20:54 Topicstarter

Hobbelster schreef op 12-07-2021 om 20:53:

maaltijdsoep met pasta erin

pastasalade

omelet

Omelet in een pannetje (geen koekenpan) zie ik niet gebeuren.. Pastasaldes ben ik niet zo van.. Soep met pasta erin is wel goed idee! Tnx 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

12-07-2021 om 20:55

wokpasta (kun ja aan de pastasaus,vlees en groente toevoegen)
Maggi noodles (zelfde als wokpasta)
soep
stoofschotel (in 1 pan, vlees groente aardappeltjes en saus)
nassi/bami

Er zijn zoveel gerechten te bedenken..

https://www.lekkerensimpel.com/tag/eenpansgerecht/

Een van mijn go to eenpansgerechten voor op de camping is een stoofje met spinazie, tomaat (tomatenblokjes uit blik) en kikkererwten. Meestal doe ik er ook knoflook, ui en kruiden bij. En ik dip er meestal een ciabatta of ander broodje in, al kan het ook prima zonder.
Omdat vrijwel alles uit blik is (behalve spinazie) is het super makkelijk en je hoeft alleen de ui en knoflook te snijden.
Bereiding is simpel: eerst ui en knoflook, dan spinazie erbij, als de spinazie geslonken is tomaat en kikkererwten en na verhitten is het klaar.

Verder wens ik je heel erg veel plezier en succes, lijkt me een geweldige ervaring!

met wat boter en melk, waarom niet? Een langzaam gegaard omelet achtig ding. 
kan best in een niet-koekenpan toch. 

Of: 
Eitje koken. 
Stukjes brood knapperig bakken. Uit de pan halen. Eitje pellen. Mayo, bieslook of prei, sla erbij. Als je ervan houdt; spekjes bakken in pannetje. 
Ei-brood(-spek) salade. 

Bestaat die pasta (Knorr Spaghetteria) nog waar je enkel wat water hebt bij te smijten?

Zakje open, in de pan smijten, x hoeveelheid water en koken maar.

Eventueel een paar kerstomaten erbij voor wat extra groenten.

Buitenmens schreef op 12-07-2021 om 20:56:

Een van mijn go to eenpansgerechten voor op de camping is een stoofje met spinazie, tomaat (tomatenblokjes uit blik) en kikkererwten. Meestal doe ik er ook knoflook, ui en kruiden bij. En ik dip er meestal een ciabatta of ander broodje in, al kan het ook prima zonder.
Omdat vrijwel alles uit blik is (behalve spinazie) is het super makkelijk en je hoeft alleen de ui en knoflook te snijden.
Bereiding is simpel: eerst ui en knoflook, dan spinazie erbij, als de spinazie geslonken is tomaat en kikkererwten en na verhitten is het klaar.

Verder wens ik je heel erg veel plezier en succes, lijkt me een geweldige ervaring!

En dit natuurlijk ook! Veel pleZier TO! 
(weet je al wat je aan doet?) 

vrouw92

vrouw92

12-07-2021 om 20:59 Topicstarter

Buitenmens schreef op 12-07-2021 om 20:56:

Een van mijn go to eenpansgerechten voor op de camping is een stoofje met spinazie, tomaat (tomatenblokjes uit blik) en kikkererwten. Meestal doe ik er ook knoflook, ui en kruiden bij. En ik dip er meestal een ciabatta of ander broodje in, al kan het ook prima zonder.
Omdat vrijwel alles uit blik is (behalve spinazie) is het super makkelijk en je hoeft alleen de ui en knoflook te snijden.
Bereiding is simpel: eerst ui en knoflook, dan spinazie erbij, als de spinazie geslonken is tomaat en kikkererwten en na verhitten is het klaar.

Verder wens ik je heel erg veel plezier en succes, lijkt me een geweldige ervaring!

Dank je, klinkt lekker! Niet veel te veel voor 1 persoon? Ik kan niets bewaren dus moet in 1x op.  

Marty1984 schreef op 12-07-2021 om 20:58:

Bestaat die pasta (Knorr Spaghetteria) nog waar je enkel wat water hebt bij te smijten?
Eventueel een paar kerstomaten erbij voor wat extra groenten.

Je hebt van Unox dacht ik, good-pasta en ook good-noodles. 
perfect katervoer. Zout en slurpend. Maar niet bijster voedzaam, en dat heb je wel nodig met 20-30 km per dag lijkt me. 

vrouw92 schreef op 12-07-2021 om 20:59:

[..]

Dank je, klinkt lekker! Niet veel te veel voor 1 persoon? Ik kan niets bewaren dus moet in 1x op.

Ja het is dus verrassend lekker en zo makkelijk! Wij eten het meestal met 2, maar dan hebben we wel normaal formaat blik, van kikkererwten en spinazie heb je wel kleinere verpakkingen. Van die mini blikjes kikkererwten zie ik steeds vaker. Tomaat misschien ook wel? Je kan het brood ook nog weglaten natuurlijk.

Bruine bonen met spek en tomaatjes, en komkommer erbij.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

12-07-2021 om 21:03

Ik heb veel getrokken. Disclaimer *Ik kan niet goed koken en mijn eisen aan zelfgekookt eten zijn niet hoog *

Ik kocht wel van dit soort dingen: https://www.jumbo.com/iglo-roerbak-sensatie-kipfilet-honing-mosterd-450g/201515ZK/?gclid=Cj0KCQjw0K-HBhDDARIsAFJ6UGgAv6SZyuflzO1zbomQwNTR0MqaS-6IRr8Yyng1VH_KE5VxgYWB480aAl99EALw_wcB

En sommige mensen zullen er van gruwelen, maar er zijn ook zakjes met gedroogde maaltijden. Water koken, zakje openknippen, inhoud in het water, deksel erop, 5 minuten laten staan en je hebt een maaltijd. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

12-07-2021 om 21:03

Hier staan wel echt voedzame 1 pans gerechten tussen. Misschien heb je er iets aan. Lekker simpel voor op de camping
https://www.lekkerensimpel.com/tag/eenpansgerecht/

https://www.zoover.nl/blog/eten-drinken/23-eenpansgerechten-op-camping-makkelijk-en-gezond/

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

12-07-2021 om 21:04

Aardbeienslof schreef op 12-07-2021 om 21:02:

Bruine bonen met spek en tomaatjes, en komkommer erbij.

en een gebakken uitje erdoor. 

Yolo schreef op 12-07-2021 om 21:04:

[..]

en een gebakken uitje erdoor.

Nog lekkerder inderdaad.


maar met dat survival kamperen maak het me allemaal niet veel uit. Een blikje bonenmix met een slavink vind ik ook lekker, en is zo klaar.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.