Eten Eten

Eten

Boursin truffel

Ik kwam net op 'Eef kookt zo' (blog) een recept tegen van champignonragout met Boursin-truffel. Dat lijkt me echt heerlijk als borrelhapje met Kerst in kleine bakjes. Maar....die Boursin truffel kan ik op geen enkele supermarkt-site vinden. Ah niet en Jumbo ook niet. Heeft iemand die wel eens gezien?

mooi voornemen voor de kerst. Ik heb heb deze in Parijs bij monoprix gezien, gekocht, gegeten.  Afgelopen kerst.

Heb je geen buurtapp dat iemand die vaak bij picnic besteld deze voor je mee besteld? Ik wil het best doen, woon tussen utrecht en amsterdam. 

Gedroogde paddestoelen verpulveren met de staafmixer en door de kruidenroomkaas mengen?

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

25-11-2025 om 07:02 Topicstarter

Hahahaha bedankt voor al jullie meedenken en tips. Ik ga er eens over nadenken.

Poezenmeisje schreef op 24-11-2025 om 21:33:

Gedroogde paddestoelen verpulveren met de staafmixer en door de kruidenroomkaas mengen?

Truffels zijn geen paddestoelen  

Ze hebben rond kerst vaak wel truffelroomkaas in de supermarkt. Niet perse van het merk boursin, maar dat lijkt me niet absoluut noodzakelijk

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

25-11-2025 om 12:46 Topicstarter

Meesje schreef op 25-11-2025 om 10:38:

[..]

Ze hebben rond kerst vaak wel truffelroomkaas in de supermarkt. Niet perse van het merk boursin, maar dat lijkt me niet absoluut noodzakelijk

Nee dat merk boeit me ook niet hoor. Ik ga opletten

Oil and Vineger verkoopt truffelaroma. Dat zou je natuurlijk ook aan kruidenkaas kunnen toevoegen.

Meesje schreef op 25-11-2025 om 10:38:

[..]

Sinds wanneer is een truffel geen paddenstoel? Voor zover ik weet is het een andere paddenstoel dan een champignon of eekhoorntjesbrood, maar daarmee dus wel een paddenstoel...

Irma3110 schreef op 25-11-2025 om 17:34:

[..]

Sinds wanneer is een truffel geen paddenstoel? Voor zover ik weet is het een andere paddenstoel dan een champignon of eekhoorntjesbrood, maar daarmee dus wel een paddenstoel...

Sinds altijd. Verpulverde paddestoel smaakt toch ook heel anders dan truffel?

Is een truffel een paddenstoel?

Hoewel truffels vaak worden geassocieerd met paddenstoelen vanwege hun uiterlijk en culinaire toepassingen, zijn ze technisch gezien geen paddenstoelen. Paddenstoelen zijn het vruchtlichaam van bepaalde schimmels en groeien bovengronds, terwijl truffels ondergronds groeien en geen zichtbaar vruchtlichaam hebben.

In Italië, in het bijzonder in Umbrië, is de truffelproductie van groot economisch en culinair belang. Truffels zijn paddenstoelen van de Tuber-soort. Zij groeien onder de aardoppervlakte in symbiose met bepaalde soorten bosplanten die chlorophyl bevatten, omdat truffels zelfs geen fotosynthese ontwikkelen. Slechts negen truffelsoorten worden wettelijk als eetbaar erkend. Hiervan zijn meer zes soorten bekend waar handel in wordt gedreven.

Bron:
https://italiaansetruffels.nl/pages/informatie?srsltid=AfmBOopiBv4it47q4OI1w4DoCL8D8_iD1JcV27FY8NV6fOkfB3x2vMN_

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.