Eten Eten

Eten

Blender

Vanavond voor de zoveelste keer een blender gesloopt 

Welke blender hebben jullie, en zijn jullie erg tevreden over?


K79

K79

20-07-2021 om 19:58

lees even mee. Die van mij lekt .. werkt verder nog prima maar vind het op doen  van de smurrie die er onder uit druipt minder 😣

Ik heb de ProBlend 6 3D van Philips al bijna 3 jaar. Zeer tevreden ik gebruik het een paar keer in de week voor smooties en zelfs een handvol noten of zaden worden in perfecte stukjes gemalen. 

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil er een die zo sterk is dat hij goed bevroren fruit kan blenden, maar in de praktijk sta ik altijd met een houten lepel in dat ding te poeren met alle gevolgen van dien.

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 20:23

ik heb al jaren een blender van 20 euro van Blokker. Ik gooi er alles in, niet stuk te krijgen. 

Deze: 

https://www.blokker.nl/blokker-blender-bl-13202---rvs/2035552.html

30 euro nu, zie ik. 

De high speed blender van Philips, top apparaat. Maakt moes van alles.

Even gegoogled, is de pro blend 6. Maar zag 'm er al tussen staan. 

Ik heb een soupmaker van Philips, het oude model ivm betere messen. Kan er smoothies in maken, maar ook gladde soep, of soep met stukjes of compôte.
Soepen zijn met 18 minuten klaar en gaar, smoothie gaat sneller.
Enige nadeel is dat de minimumhoeveelheid die je moet maken best veel is. Ik gebruik hem dagelijks en heb soms nog wat kleine bevroren stukjes. Noten vind ik niet meer terug. Ideaal ding.

Vorig jaar is de blenderkan van mijn 25 jaar oude Moulinex keukenmachine gesneuveld (met dank aan mijn man    )
Mijn zoon gebruikt de blender dagelijks om smoothies te maken dus ik moest snel een andere hebben.
Na 3 miskopen heb ik de Bosch SilentMixx aangeschaft.
Voor een blender inderdaad niet heel luidruchtig, mits je de deksel erop hebt.
Verschillende standen, blend ook goed bevroren fruit, grote kan 2,3 liter, makkelijk uit elkaar te halen, geen plastic rotzooi maar degelijk materiaal.
Nadeel vind ik dat de glazen kan niet rechtop in de vaatwasser past en ik vind hem wel wat prijzig in aanschaf.

Heda

Heda

20-07-2021 om 21:40 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 20-07-2021 om 20:17:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil er een die zo sterk is dat hij goed bevroren fruit kan blenden, maar in de praktijk sta ik altijd met een houten lepel in dat ding te poeren met alle gevolgen van dien.

Ja, dat had ik dus ook, ik ga nu voor een wat duurdere.

Heda

Heda

20-07-2021 om 22:11 Topicstarter

Waar gebruiken jullie de noten doorheen?

Heda schreef op 20-07-2021 om 22:11:

Waar gebruiken jullie de noten doorheen?

Smoothie, walnoten of amandelen etc. Maar ook pinda's voor saté saus als ik Indisch kook. 

Heda schreef op 20-07-2021 om 22:11:

Waar gebruiken jullie de noten doorheen?

Smoothie. Maar dat ding van mij is een kruising tussen een waterkoker en een blender.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-07-2021 om 23:49

Duiveninhetnieuws schreef op 20-07-2021 om 20:17:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil er een die zo sterk is dat hij goed bevroren fruit kan blenden, maar in de praktijk sta ik altijd met een houten lepel in dat ding te poeren met alle gevolgen van dien.

Ik heb een Moulinex. Hakt ook ijs helemaal fijn. 

Wij hebben een blender van Philips met glazen kan. Philips ProBlend 5000 serie, nu in de aanbieding bij Coolblue. Ik gebruik hem dagelijks en gebruik in mijn smooties ook klein gesneden bevroren fruit. Erg blij mee! En hij past gewoon in de vaatwasser.

Ik heb sinds een paar maanden de nutri bullet, ik gebruik hem voornamelijk voor smoothies. Ideaal ding. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-07-2021 om 18:29

Hen74 schreef op 20-07-2021 om 23:49:

[..]

Ik heb een Moulinex. Hakt ook ijs helemaal fijn.

Correctie! Ik zag van de week dat het een Tefal is! Naam van het type is me even ontschoten. Iets met een 'plus' (+) in de naam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.