Eten Eten

Eten

Biscuitbeslag chocolade

Wij willen graag een chocoladetaart van biscuitbeslag maken. 
Kunnen we daarvoor gewoon wat cacao aan het dr Oetker pak toevoegen?

Je loopt dan het risico dat je biscuit veel zwaarder wordt en dus minder luchtig en droger. 
Ik vervang meestal een deel van de bloem door een gelijk deel cacao, maar dat is met een pakje misschien lastiger. (De pakjes ken ik dan weer niet) 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-01-2022 om 16:12

Geen ervaring met zo'n dr Oetker pak.
Normaal is het: beslag maken en vervolgens cacaopoeder toevoegen naar smaak. 

dat kan vast. Dr oetker verkoopt ook mixen met een apart zakje cacaopoeder voor een marmertaart. Dan gaat de cacao ook gewoon door de mix heen.

Een extra (half) ei toevoegen, dan kan het prima.  Klein beetje minder mix zou ik gebruiken, 10% ofzo 

Je kan een deel van de bloem vervangen voor cacao. Bijvoorbeeld 3 eetlepels bloem er uit en 3 eetlepels cacao er in. Doe je dat niet dan wordt de cake wat zwaar en droog vind ik.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-01-2022 om 16:31

Biscuitje schreef op 09-01-2022 om 16:22:

Je kan een deel van de bloem vervangen voor cacao. Bijvoorbeeld 3 eetlepels bloem er uit en 3 eetlepels cacao er in. Doe je dat niet dan wordt de cake wat zwaar en droog vind ik.

Lees hier nu weer die suggestie, maar doen jullie er dan niet gewoon veel te veel cacao in? Drie eetlepels? Is dat voor 1 gebak?
Ik heb waarschijnlijk al meer biscuits gebakken dan de meeste hier in hun gans leven zullen doen en wat ik altijd deed was het beslag maken, vormen vullen met het gewone beslag en uiteindelijk met een zeef cacaopoeder toevoegen aan de overschot van het beslag om de chocoladebiscuit te maken. Veel cacaopoeder is daarvoor niet nodig, daar de smaak vooral komt van de vulling en de afwerking die je daarna gebruikt. 

Valdemar schreef op 09-01-2022 om 16:31:

[..]

Lees hier nu weer die suggestie, maar doen jullie er dan niet gewoon veel te veel cacao in? Drie eetlepels? Is dat voor 1 gebak?
Ik heb waarschijnlijk al meer biscuits gebakken dan de meeste hier in hun gans leven zullen doen en wat ik altijd deed was het beslag maken, vormen vullen met het gewone beslag en uiteindelijk met een zeef cacaopoeder toevoegen aan de overschot van het beslag om de chocoladebiscuit te maken. Veel cacaopoeder is daarvoor niet nodig, daar de smaak vooral komt van de vulling en de afwerking die je daarna gebruikt.

Geen idee of het teveel is. Wij doen maar wat. Misschien heb je gelijk hoor maar zoals wij het nu doen smaakt het in elk geval prima 😉 

Valdemar schreef op 09-01-2022 om 16:31:

[..]

Lees hier nu weer die suggestie, maar doen jullie er dan niet gewoon veel te veel cacao in? Drie eetlepels? Is dat voor 1 gebak?
Ik heb waarschijnlijk al meer biscuits gebakken dan de meeste hier in hun gans leven zullen doen en wat ik altijd deed was het beslag maken, vormen vullen met het gewone beslag en uiteindelijk met een zeef cacaopoeder toevoegen aan de overschot van het beslag om de chocoladebiscuit te maken. Veel cacaopoeder is daarvoor niet nodig, daar de smaak vooral komt van de vulling en de afwerking die je daarna gebruikt.

Ik heb er geen opleiding voor gevolgd maar mijn ervaring is dat het beslag zwaarder wordt als je de cacao extra toevoegt. Daarom vervang ik een deel van de bloem voor cacao. De hoeveelheid is afhankelijk van de taart die ik maak, maar maximaal een tiende van de hoeveelheid bloem.
Ik ben zelf trouwens niet eens van de chocoladebiscuits, meer van de vulling, maar ik krijg genoeg verzoekjes voor chocoladebiscuits. 

Ysenda

Ysenda

09-01-2022 om 21:04 Topicstarter

maar Valdemar dan heb je een wolkentaart, grotendeels gewoon en maar een beetje chocolade, wij willen een hele chocoladetaart.

Maar we hebben de oplossing gevonden. Ipv dr oetker hebben we nu chocolade biscuitmix besteld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.