Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zucht, alwéér een dilemma

Ik was van plan komend weekend mijn vakantie naar Zwitserland te boeken. 
Ik krijg mijn geld terug als Zwitserland oranje wordt maar als NL rood wordt moet ik daar mss wel in quarantaine. Nou ik ga een week dus dat wordt 'm dan sowieso niet 🙄

Ik wil van 21 tm 28 aug gaan.

Wel of niet boeken??

Peiling

Wel of niet vakantie boeken eind aug Zwitserland
72 stemmen
7%
89%
4%

Wat dat betreft is het wel een risico. Ik zou het zelf persoonlijk niet doen. Het is natuurlijk nog 1.5 maand ver weg maar daarvoor is de onzekerheid wat mij betreft net even te groot.

Ik zou wachten met boeken denk ik.

ButterCup

ButterCup

08-07-2021 om 17:37 Topicstarter

Mmh, balen nou weer 😕

Ik zou het risico niet nemen. Dan zit je vanaf nu voortdurend in de stress over de vraag of je vakantie wel door kan gaan. Lijkt me niet fijn.

Een paar dagen geleden zou ik geboekt hebben in jouw plaats, maar nu je de cijfers ziet stijgen waar je bij staat is het best wel een risico om iets in het buitenland vast te leggen. Heb je al geinformeerd of je ook geld terug kan krijgen als Nederland rood wordt? Of dat er misschien nog een termijn is dat je niet alles terugkrijgt bij annuleren, maar nog wel het grootste deel?

ButterCup

ButterCup

08-07-2021 om 17:50 Topicstarter

Luxepoes schreef op 08-07-2021 om 17:45:

Ik zou het risico niet nemen. Dan zit je vanaf nu voortdurend in de stress over de vraag of je vakantie wel door kan gaan. Lijkt me niet fijn.

Nouww dat valt wel mee op zich hoor, zou alleen wel erg balen als het idd niet door zou gaan natuurlijk. 

ButterCup

ButterCup

08-07-2021 om 17:50 Topicstarter

Targaryen schreef op 08-07-2021 om 17:49:

Een paar dagen geleden zou ik geboekt hebben in jouw plaats, maar nu je de cijfers ziet stijgen waar je bij staat is het best wel een risico om iets in het buitenland vast te leggen. Heb je al geinformeerd of je ook geld terug kan krijgen als Nederland rood wordt? Of dat er misschien nog een termijn is dat je niet alles terugkrijgt bij annuleren, maar nog wel het grootste deel?

ja goeie, dat zal ik nog even navragen!

Ik zou zelf het risico niet nemen. 

Zou gewoon wachten tot de week voor je gewenste vertrek en dan pas boeken. 

Zelf wil ik in september richting Zwitserland maar wacht tot de laatste week van augustus om te zien hoe de situatie dan is. Ondertussen verzamel ik geschikte hotels op m'n favorietenlijstje op booking.com zodat ik snel kan handelen als de coronasituatie het toelaat. 

Overigens kun je natuurlijk al wel je hotels boeken met de tot 24 uur van te voren annuleren optie als je bang bent dat ze vol zitten als je tot het laatste moment wacht. 

Verblijf is te selecteren op annuleeropties. Als je niet met eigen vervoer gaat even uitzoeken wat de mogelijkheden zijn qua annuleren/uitstellen (/vergoeding reisverzekering).

Ik zou alleen boeken als je ook kosteloos kunt annuleren als NL rood wordt en/of er een quarantaineplicht komt.

ButterCup

ButterCup

08-07-2021 om 19:26 Topicstarter

Ja, beter wachten dus maar...

Balen.

Bij heel veel accomodaties kun je kosteloos annuleren toch? Dan zou ik gewoon boeken. Dan heb je wel de voorpret, ook als de vakantie niet doorgaat. 

Ik heb ja gestemd, maar ik ben er daarbij gemakshalve vanuit gegaan dat je, op het moment dat je op vakantie gaat, volledig gevaccineerd bent.

Steeds meer landen schrappen de quarantaines voor gevaccineerden. Ik zou dan eind augustus wel aandurven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.