Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

betere controle idd. Ik was vand e week bij de sportschool en die controleerden heel netjes. Maar er werd ook gezegd dat er al diverse met valse QR-codes probeerden binnen te komen. Daar moet ook iets aan gedaan worden. En, wanneer je gevaccineerd bent en je test toch positief, dan zou je QR-code naar rood over moeten springen. Ik weet dat dan een heleboel mss niet meer gaan testen, maar het helpt iig wel wat. 

Friezinnetje schreef op 11-11-2021 om 11:13:

betere controle idd. Ik was vand e week bij de sportschool en die controleerden heel netjes. Maar er werd ook gezegd dat er al diverse met valse QR-codes probeerden binnen te komen. Daar moet ook iets aan gedaan worden. En, wanneer je gevaccineerd bent en je test toch positief, dan zou je QR-code naar rood over moeten springen. Ik weet dat dan een heleboel mss niet meer gaan testen, maar het helpt iig wel wat.

Helemaal mee eens. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 11:22

Friezinnetje schreef op 11-11-2021 om 11:13:

betere controle idd. Ik was vand e week bij de sportschool en die controleerden heel netjes. Maar er werd ook gezegd dat er al diverse met valse QR-codes probeerden binnen te komen. Daar moet ook iets aan gedaan worden. En, wanneer je gevaccineerd bent en je test toch positief, dan zou je QR-code naar rood over moeten springen. Ik weet dat dan een heleboel mss niet meer gaan testen, maar het helpt iig wel wat.

Mee eens, maar iemand in mijn omgeving maakte daar een opmerking over, waar ik nog niet over na had gedacht: wanneer mag hij dan weer van rood naar groen? Iedereen doorloopt een ander ziekteproces.  De één is langer besmettelijk dan de ander.

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 11:22:

[..]

Mee eens, maar iemand in mijn omgeving maakte daar een opmerking over, waar ik nog niet over na had gedacht: wanneer mag hij dan weer van rood naar groen? Iedereen doorloopt een ander ziekteproces. De één is langer besmettelijk dan de ander.

Misschien bij een negatieve test bij de GGD na bijvoorbeeld minimaal 7 dagen? Zoiets wordt nu ook geadviseerd toch, om 7 dagen thuis te blijven, of waren dat er 10?

Ik vraag me ook af in hoeverre die QR code nog zin heeft nu de werking van de vaccinaties afloopt en steeds meer gevaccineerde Corona krijgen dan zegt zo’n vaccinatie helemaal niks meer.
ik was 2 weken terug bij een beurs met controle van zowel QR code als Id en toch kreeg ik daarna een melding van mijn Corona melder dat ik in de buurt van iemand met Corona was geweest. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 11:41 Topicstarter

Dat de maatregelen niet genoeg waren laten de cijfers wel zien denk ik. Ik ben benieuwd wat we vinden van de mogelijke nieuwe maatregelen.
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/maatregelen-12-11-genoeg-om-het-tij-te-keren-lockdown-light

Pooh-Bear schreef op 11-11-2021 om 11:31:

Ik vraag me ook af in hoeverre die QR code nog zin heeft nu de werking van de vaccinaties afloopt en steeds meer gevaccineerde Corona krijgen dan zegt zo’n vaccinatie helemaal niks meer.
ik was 2 weken terug bij een beurs met controle van zowel QR code als Id en toch kreeg ik daarna een melding van mijn Corona melder dat ik in de buurt van iemand met Corona was geweest.

Die iemand heeft dan waarschijnlijk niet getest bij klachten of had nog geen klachten. Een correcte QR-controle (incl. ID) kan besmettingen natuurlijk nooit helemaal voorkomen.

Friezinnetje schreef op 11-11-2021 om 11:13:

betere controle idd. Ik was vand e week bij de sportschool en die controleerden heel netjes. Maar er werd ook gezegd dat er al diverse met valse QR-codes probeerden binnen te komen. Daar moet ook iets aan gedaan worden. En, wanneer je gevaccineerd bent en je test toch positief, dan zou je QR-code naar rood over moeten springen. Ik weet dat dan een heleboel mss niet meer gaan testen, maar het helpt iig wel wat.

Ik heb mijn QR-code op papier. Dus die kunnen ze niet op rood zetten.

Schemerlampje schreef op 11-11-2021 om 11:57:

[..]

Ik heb mijn QR-code op papier. Dus die kunnen ze niet op rood zetten.

Tuurlijk wel. Die code wordt dan ongeldig.

Pooh-Bear schreef op 11-11-2021 om 11:31:

Ik vraag me ook af in hoeverre die QR code nog zin heeft nu de werking van de vaccinaties afloopt en steeds meer gevaccineerde Corona krijgen dan zegt zo’n vaccinatie helemaal niks meer.
ik was 2 weken terug bij een beurs met controle van zowel QR code als Id en toch kreeg ik daarna een melding van mijn Corona melder dat ik in de buurt van iemand met Corona was geweest.

Dat je met een vaccinatie nog corona kon krijgen, was vanaf het begin bekend.

Waar het om gaat is dat de kans dat je in het ziekenhuis beland weldegelijk aanzienlijk lager is. 

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 12:08:

[..]

Dat je met een vaccinatie nog corona kon krijgen, was vanaf het begin bekend.

Waar het om gaat is dat de kans dat je in het ziekenhuis beland weldegelijk aanzienlijk lager is.

Serieus, hoe vaak moet dit nog herhaald gaan worden? Mensen roeptoeteren om het hardst en ze weten niet eens meer waarom 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 12:10

Schemerlampje schreef op 11-11-2021 om 11:57:

[..]

Ik heb mijn QR-code op papier. Dus die kunnen ze niet op rood zetten.

Stel dat dat zo zou zijn(waar ik overigens niet in geloof): zou je hem dan ook ongeoorloofd gebruiken?

Kersje schreef op 11-11-2021 om 12:10:

[..]

Serieus, hoe vaak moet dit nog herhaald gaan worden? Mensen roeptoeteren om het hardst en ze weten niet eens meer waarom

Ik denk tot diep diep in den treure en hopelijk blijft het dan een keertje hangen. Maar ik vraag me soms wel af of mensen ander nieuws meekrijgen dan ik. Dat ze dat hebben gemist.

Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 12:13:

[..]

Ik denk tot diep diep in den treure en hopelijk blijft het dan een keertje hangen. Maar ik vraag me soms wel af of mensen ander nieuws meekrijgen dan ik. Dat ze dat hebben gemist.

Nee hoor, gewoon kwestie van heeeeeel selectief luisteren en lezen, iets anders kan ik er echt niet van maken.

Kersje schreef op 11-11-2021 om 12:24:

[..]

Nee hoor, gewoon kwestie van heeeeeel selectief luisteren en lezen, iets anders kan ik er echt niet van maken.

Oost Indisch analfabetisme

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.