Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de maatregelen van 26-11 genoeg om het tij te keren?

Ik hoop echt dat dit de laatste keer is dat ik hier een poll over maak.
De nieuwe maatregelen vinden we hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kort-overzicht-coronamaatregelen
Het pakket valt me mee, al zitten er dingen in die al drie weken geleden ook goed ingevoerd hadden kunnen worden. (zoals mondkapjes  ook op plaatsen waar het coronatoegangsbewijs verplicht is). Maar beter laat dan niet.

Peiling

Zijn de maatregelen genoeg om het tij te keren?
101 stemmen
5%
17%
78%

Nee joh straks komt de Zuid afrikaanse variant en beginnen we weer van vooraf aan.

Ik denk van niet maar ik hoop van wel.

Ik erger me steeds meer aan asociale werkgevers die personeel dwingen om naar het werk te komen en aso’s die zich niet willen laten vaccineren.

MMcGonagall schreef op 26-11-2021 om 19:34:

Ik denk van niet maar ik hoop van wel.

Ik erger me steeds meer aan asociale werkgevers die personeel dwingen om naar het werk te komen en aso’s die zich niet willen laten vaccineren.

Ik verbaas me ook al een hele tijd dat het nog zo druk is op de weg. Ik kan niet thuis werken dus moet wel de weg op. Dus ik hoop inderdaad dat veel mensen nu wel de keus krijgen/beslissing nemen om thuis te werken.

En inderdaad, kan je je laten vaccineren, laat je dan alsjeblieft vaccineren. Dan kunnen we allemaal nog wel ziek worden, maar de kans dat we op de IC komen is dan erg klein. Zo verlagen we de druk op de ziekenhuizen. Daarnaast hoop ik dat er meer geld gaat naar zorg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2021 om 19:47

Het staat of valt met therapietrouw. Oftewel: gaan wij burgers ons netjes aan de maatregelen en adviezen houden. Als we dat doen, dan zul je heel rap een daling van besmettingen zien.

Schat ik die kans groot? Nee.

too little, too late

Maatregelen??? Ik hoor Rutte een paar adviesjes noemen en iedereen weet inmiddels dat niemand zich daar (meer) aan houdt. Zojuist noemt hij het niet eens meer adviezen, maar "verzoeken".
Ik snap het echt niet meer

Nee, ze moeten een harde lockdown  doen voor een paar weken en daarna 3T: testen, testen, testen. 

En ja nu gaan mensen over de economie roepen: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, slappe aanpak veroorzaakt nog veel meer economische schade.
Of over dat testen niet kan, ik zeg: zet dan geld in op heel veel goedkope zelftesten, koppel die aan een zichtbare tijd-data (dus een klokje of zo of ter plekke testen) en zet dat op idioot grote schaal  in. Zal de r-factor toch snel doen dalen. 
De grootste zekerheid dat iemand niet besmet is,is als hij of zij net getest is, zelfs al is het de zelftest die niet zo zuiver is. Groter dan mensen met een QR code kunnen die allang besmet zijn . 

(ben zelf overigens ook geprikt hoor, geen wappie)

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2021 om 19:54 Topicstarter

Alles om 1700 dicht betekent ook dat veel ook gewoon niet doorgaat. Sportwedstrijden die nu 's avonds gepland staan kunnen niet zomaar verplaatst worden naar voor vijf uur. Dus die gaan gewoon niet door, dat scheelt contacten.
Horeca om 1700 dicht betekent niet meer uit eten, dat scheelt contacten. Horeca, bioscopen etc weer op 1,5 meter scheelt nog meer contacten.
Op de basisscholen wordt het snottebellen beleid gelukkig afgeschaft (nu was het zo dat ouders hun kinderen verkouden gewoon naar school mochten laten gaan, tenzij ze een coronatest lieten doen, dan moesten ze thuisblijven tot de uitslag van de test. Oftewel niet testen was een stuk gunstiger dan wel testen.).

Zowel op Instagram als Facebook stroomt mijn overzicht vol met moeders die aangeven dat hun 9-jarige geen mondkap op krijgt. Dat hun grens is bereikt.
Ouders waarvan ik weet dat ze gewoon zijn gevaccineerd en ook niet van - zoals dat hier omschreven wordt - van “die moederhart types” zijn.
Eerlijk gezegd geef ik ze gelijk. Mijn 5e groeper hoeft nog niet, maar dat lijkt me een kwestie van tijd.
Ik ze me niet geliefd maken, maar het is ook mijn grens. 
Dan geef ik nog liever thuisonderwijs. Wat in het val van mijn kind overigen positief zal uitpakken. 

Hinoki schreef op 26-11-2021 om 

Ik ze me niet geliefd maken, maar het is ook mijn grens.
Dan geef ik nog liever thuisonderwijs. Wat in het val van mijn kind overigen positief zal uitpakken.

Het hoeft alleen op de gang, toch... Ik zie het probleem niet echt. Al denk ik overigens ook dat het weinig zal bijdragen aan het verminderen van de verspreiding.

Geen idee of het wat op gaat leveren. Hopelijk wel. Maar sommige regels begrijp ik echt niet hoor. Amateursport ook alleen maar overdag en niet meer vanaf 17.00 u. Mijn zoon, en velen met hem, mogen dus niet meer trainen en alleen maar wedstrijden spelen. De trainingen zijn op doordeweekse avonden maar de wedstrijden op zaterdagochtend of middag. Bizar!
Thuiswerken, ik hoop dat dat nu dus echt gaat gebeuren en het weer stil wordt op de wegen. Vandaag was het extreem druk overal. Moest toevallig voor prive-zaken enkele ritjes maken en heb werkelijk op de gekste plekken vast gestaan. 
En dat snottenbellenbeleid (wat een vies woord overigens), prima, maar volgens mij kan je dan net zo goed de scholen tijdelijk sluiten. Meer dan de helft van de leerlingen zit dan toch al thuis met een verkoudheid. Zeker in de jongste groepen. 

En vanaf morgen alle Nederlanders naar (de grensgemeentes van) België waarschijnlijk. In de avonduren om op café en restaurant te gaan bedoel ik. En zo komt er nooit een einde aan. België was ook voor een lockdown om 17 uur moeten gaan.

letterkoekje schreef op 26-11-2021 om 20:13:

En vanaf morgen alle Nederlanders naar (de grensgemeentes van) België waarschijnlijk. In de avonduren om op café en restaurant te gaan bedoel ik. En zo komt er nooit een einde aan. België was ook voor een lockdown om 17 uur moeten gaan.

Tja, en toen het andersom was zaten alle Belgen in Terneuzen aan het bier. En toen bij jullie de winkels sloten was het aan de grens ook behoorlijk druk met wit-rode kentekens. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 26-11-2021 om 20:18:

[..]

Tja, en toen het andersom was zaten alle Belgen in Terneuzen aan het bier. En toen bij jullie de winkels sloten was het aan de grens ook behoorlijk druk met wit-rode kentekens.

Allemaal even onverstandig!

ik hoop dat het gaat helpen. Maar vrees ervoor. 
Baal wel dat mijn dochter nu wéér niet naar zwemles kan (want na 17.00u). Heb trauma-therapie met haar gehad oa voor water en het ging zo goed. Ben nu al drie jaar bezig met haar en ze heeft nog haar eerste diploma niet. Het begon eindelijk richting diploma te gaan en dan stopt het zwemmen weer. Ik weet dat dit onbenullig klinkt voor anderen. Maar veel meer kinderen dan velen doen beseffen worden de dupe van alle maatregelen. Niet dat ik weet hoe het wél moet. Maar juist bij getraumatiseerde kinderen, mensen met angsten, kinderen die al moeite hebben met contacten enz komen de maatregelen op langere termijn aan het licht. Volwassenen die gezond zijn zijn vaak nog wel flexibel. Weten waarvoor alle maatregelen nodig zijn. Maar mijn hart huilt voor de groep die deze flexibiliteit niet (meer) heeft. Laten we juist voor deze groep met ons allen streng voor onszelf zijn om de periode zo kort mogelijk te houden.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.