Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zelftests worden ze gedaan in jouw gezin

Al vanaf het begin van het schooljaar krijgen mijn puber en jongvolwassene 2 zelftests per week met als alle andere kinderen in vo en hoger. 
Gisteravond in de persconferentie werd de noodzaak van het testen weer onder de aandacht gebracht.  In mijn directe omgeving hoor ik veel ouders en kinderen die niet testen. 
Hoe zit dat bij jou in je gezin, worden de tests ingezet om een eventuele besmetting tijdig op te sporen? 

Peiling

2 x per week een zelftest doen jouw kinderen het?
42 stemmen
26%
7%
48%
19%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-11-2021 om 12:02

Ja, mijn jonge tieners doen dit, vaak ook uit zichzelf. Lijkt me eerlijk gezegd ook een kwestie van opvoeding. Dit speelt echt totaal niet in mijn omgeving. 

Bakblik

Bakblik

27-11-2021 om 12:04 Topicstarter

Hier wordt op regelmatige basis getest. In het weekend, meestal voor de wedstrijd en halverwege de week nog een keer, meestal woensdag. 
Kinderen zien heel goed het nut van testen en bij dochter komt daar nog bij dat ze niet het lab op mag als ze covid heeft een daarmee de hele groep benadeeld.  Ze mag maar 1 dag lab missen dus ze moet wel testen. 

Nee

Nee

27-11-2021 om 12:14

Ik test af en toe, maar die optie staat er niet tussen. Ik vind het lastig dat je maar 4 testen per keer krijgt, terwijl je regelmatig moet testen. Op tijd bestellen schiet er regelmatig bij in, en dan moet je alsnog een week wachten tot ze geleverd worden. Organisatorisch ben ik een te grote kneus om dat soort dingen volgens het boekje te doen. Hoe doen anderen dit? 

Hier gaven de scholen aan dat testen niet hoefde als je gevaccineerd was. Een van de scholen heeft nu aangegeven dat je ook testen mag ophalen als je gevaccineerd bent. Ik koop zelf wel testen (als ze te verkrijgen zijn, het was laatst moeilijk). Ik test zelf met enige regelmaat als ik ergens heen ga. De puber die de school bezoekt die niet heeft aangegeven dat je ook als je gevaccineerd bent testen nag ophalen, test ook regelmatig voor hij ergens heen gaat. Ik neem aan dat leerlingen nu, na de persconferentie, wel weer gewoon twee testen per week krijgen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-11-2021 om 12:27

Nee schreef op 27-11-2021 om 12:14:

Hoe doen anderen dit?


Grote doos online aangeschaft. 

Wij testen niet op regelmatige basis eerlijk gezegd. We zijn niet zulke ordelijke types. Mijn kinderen zijn ook gevaccineerd zodra dat kon. We testen wel als er een aanleiding voor is dus het gebeurt toch wel geregeld. Ik heb nav de laatste persconferentie gezegd dat we het wel weer gaan oppakken.

Bakblik

Bakblik

27-11-2021 om 12:37 Topicstarter

Nee schreef op 27-11-2021 om 12:14:

Ik test af en toe, maar die optie staat er niet tussen. Ik vind het lastig dat je maar 4 testen per keer krijgt, terwijl je regelmatig moet testen. Op tijd bestellen schiet er regelmatig bij in, en dan moet je alsnog een week wachten tot ze geleverd worden. Organisatorisch ben ik een te grote kneus om dat soort dingen volgens het boekje te doen. Hoe doen anderen dit?

Puberzoon krijgt iedere week tijdens mentoruur zijn tests uitgereikt. Dochter moet aanvragen met haar registratie van de universiteit dat doet ze heel gedisciplineerd en er is een kleine buffer opgebouwd doordat ze voor een evenement  een test had gedaan op een dag dat er normaal en zelftest werd gedaan dan ga je natuurlijk niet dubbel testen.  Zoon moest op zijn werk ook testen met tests van de werkgever dus die heeft ook een kleine buffer. 

Zo nu en dan, maar dat staat er niet bij als optie. Ik hoef er niet toe te dwingen. Zelf doe ik ze ook als ik bij een oudere op bezoek ga.

Ik heb twee keer een doosje van 5 gekocht maar nu gebruik ik die van school.

Nee

Nee

27-11-2021 om 13:48

Wednesday schreef op 27-11-2021 om 12:27:

[..]


Grote doos online aangeschaft.

Oh ik krijg ze gratis van de overheid, ik dacht dat iedereen dat had, niet dus  *leeft in eigen wereld* 

Nee schreef op 27-11-2021 om 13:48:

[..]

Oh ik krijg ze gratis van de overheid, ik dacht dat iedereen dat had, niet dus *leeft in eigen wereld*

Ja ik denk dat ze echt gemakkelijker gebruikt zouden worden als ze gewoon gratis af te halen zouden zijn. Waarom zou je die testen alleen aan studenten en scholieren geven?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-11-2021 om 13:56

Nee schreef op 27-11-2021 om 13:48:

[..]

Oh ik krijg ze gratis van de overheid, ik dacht dat iedereen dat had, niet dus *leeft in eigen wereld*


Mijn man en ik werken allebei buitenshuis in functies waar afstand houden niet altijd mogelijk is. Dus wij testen sowieso relatief vaak, in ieder geval in dit soort periodes. 

Hier wordt regelmatig getest. Dochter krijgt er 2 per week en ik 4 per maand. Man kwam nu ook al thuis met een doosje zelftesten van het werk. 

Hier heeft school daar geen beleid voor als je gevaccineerd bent, ze krijgen ze ook al een tijd niet meer mee. Dat zal misschien wel weer aangescherpt worden nu? Zoon 1 test alleen als het echt moet, eigenlijk zelden dus. Zoon 2 doet aan contactsport op landelijk niveau, die test zichzelf iets vaker, voor toernooien bijvoorbeeld. Man test verplicht minstens een keer per week voor z'n werk (officiele pcr of antigeen, niet zelf). Ikzelf doe niet veel bijzonders dus ik test eigenlijk ook niet zo vaak. We hebben wel bergen van die dingen thuis liggen, dus dat maakt het wel makkelijk om het nu weer wat vaker te doen. 

Bakblik

Bakblik

27-11-2021 om 14:28 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 27-11-2021 om 13:54:

[..]

Ja ik denk dat ze echt gemakkelijker gebruikt zouden worden als ze gewoon gratis af te halen zouden zijn. Waarom zou je die testen alleen aan studenten en scholieren geven?

Dat denk ik dus ook, als je ze hebt liggen pak je er makkelijker een voordat je anderen gaat zien. Zeker als ze gratis zijn. 

Daglichtlamp schreef op 27-11-2021 om 13:54:

[..]

Ja ik denk dat ze echt gemakkelijker gebruikt zouden worden als ze gewoon gratis af te halen zouden zijn. Waarom zou je die testen alleen aan studenten en scholieren geven?

Nou precies! Zeker nu ze zo weinig teststraten meer hebben. Als gewone burger kreeg je maar 2 tests thuisgestuurd, waarom zijn ze niet gratis af te halen bij oa apotheken? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.