Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zelfde klachten maar niet beide Corona

Mijn dochter en ik hadden sinds deze week beide keelpijn, hoofdpijn en een rillerig gevoel. Zij iets erger dan ik. Nu blijkt zij Corona te hebben en mijn test (zowel zelftest als GGD) is negatief. Ik blijf desondanks wel uit de buurt van andere mensen, maar hoe zou dat kunnen? Kan ik door de booster een net iets betere afweer hebben waardoor mijn virusdeeltjes al zijn opgeruimd?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-01-2022 om 16:22

Elke test heeft inderdaad een minimale hoeveelheid virus deeltjes nodig om positief te zijn. Twee mogelijkheden dus: of je hebt iets anders, of je hebt een te lage viral load voor een positieve uitslag.

Woont je dochter nog thuis? Dan zou ik er inderdaad van uitgaan dat jij ook besmet bent en in quarantaine gaan. En over een dag of wat nog een keer testen.

Dit gebeurde in het gezin van mij zus ook. Allemaal tegelijk vergelijkbare klachten. Zij zijn uiteindelijk over een periode van 2,5 week allemaal, de een na de ander, positief getest. Hoe dat kan weet ik niet. Toeval? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-01-2022 om 20:27

Mija schreef op 15-01-2022 om 18:54:

Dit gebeurde in het gezin van mij zus ook. Allemaal tegelijk vergelijkbare klachten. Zij zijn uiteindelijk over een periode van 2,5 week allemaal, de een na de ander, positief getest. Hoe dat kan weet ik niet. Toeval?

Bij mijn broer ook zo. Kinderen, broer en een dikke week later moeder.

Was bij mijn dochter ook zo. Was bij ons geweest het weekend, wij vanaf zondag en maandag klachten en positief getest en zij ook zelfde klachten maar 2x negatieve pcr. Na tweede test geloofden we het wel, ze was wel enige die al eens corona heeft gehad. Raar! 

MMcGonagall

MMcGonagall

16-01-2022 om 10:35 Topicstarter

Het komt dus vaker voor. Ik ga nog maar een stapeltje zelftesten halen, en dan komende week nog een keer een GGD-test. Ik ben benieuwd hoe lang dochter positief blijft testen.

Ik hoorde dat je, als je positief test, acht weken niet hoeft te testen, omdat je dan toch positief test.

MMcGonagall

MMcGonagall

16-01-2022 om 11:41 Topicstarter

Hannemeike schreef op 16-01-2022 om 11:29:

Ik hoorde dat je, als je positief test, acht weken niet hoeft te testen, omdat je dan toch positief test.

Dat is wel lastig. We hebben volgende maand een vliegreis gepland staan. Kun je dan ook een doktersverklaring krijgen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 11:44

MMcGonagall schreef op 16-01-2022 om 11:41:

[..]

Dat is wel lastig. We hebben volgende maand een vliegreis gepland staan. Kun je dan ook een doktersverklaring krijgen?

Volgens mij mag je ook reizen met een positieve test als die besmetting meer dan 2 weken geleden was. De exacte regels weet ik niet maar kun je vinden via nederlandwereldwijd.nl

MMcGonagall

MMcGonagall

16-01-2022 om 12:59 Topicstarter

Coreopsis schreef op 16-01-2022 om 11:44:

[..]

Volgens mij mag je ook reizen met een positieve test als die besmetting meer dan 2 weken geleden was. De exacte regels weet ik niet maar kun je vinden via nederlandwereldwijd.nl

Daar vind ik alleen de regels voor het inreizen in NL. Het VK, waar we heen gaan, heeft geen testplicht meer bij inreizen, maar wel nog de test op dag 2 na aankomst. Hopelijk komt die uitslag dan pas als we weer weg zijn, anders worden we nog met toeters en bellen verwijderd uit ons hotel. Zou het best zijn als die test gewoon weer negatief is over een week of 6.

MMcGonagall schreef op 16-01-2022 om 12:59:

[..]

Daar vind ik alleen de regels voor het inreizen in NL. Het VK, waar we heen gaan, heeft geen testplicht meer bij inreizen, maar wel nog de test op dag 2 na aankomst. Hopelijk komt die uitslag dan pas als we weer weg zijn, anders worden we nog met toeters en bellen verwijderd uit ons hotel. Zou het best zijn als die test gewoon weer negatief is over een week of 6.

Het kan tot 8 weken positief zijn, maar ook bij veel mensen is het al eerder weer negatief. Dus het kan zomaar meevallen


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-01-2022 om 14:08

Als ik vanaf de genoemde site doorklik naar Britse informatie kom ik op deze pagina.

https://www.gov.uk/guidance/how-to-quarantine-when-you-arrive-in-england

Onderaan staat dit. Als ik jou was zou ik even mailen.

"Circumstances not covered by this guidance




If you’re intending to travel to the UK in the next 7 days and facing a set of circumstances that are not covered by this guidance, email

your enquiry to [email protected]






Make sure you include your date of travel."

kan ook gewoon een ander virus zijn! Covid heeft niet opeens alle andere virussen verdrongen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.