Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?


Wednesday schreef op 08-08-2021 om 08:00:

[..]


Eens, ik snap niet dat we dit gedrag faciliteren met belastinggeld.

Pas als iedereen de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren. Daar zijn we nu nog lang niet. Mensen van midden 30 zijn nu pas net volledig gevaccineerd. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-08-2021 om 08:46

Julali schreef op 08-08-2021 om 08:42:

[..]

Pas als iedereen de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren. Daar zijn we nu nog lang niet. Mensen van midden 30 zijn nu pas net volledig gevaccineerd.


Dan nog. Je hóéft niet naar die evenementen. Het is luxe, extra. En als je wel wilt, dan betaal je ervoor. Ik snapte die hele discussie in de Tweede Kamer hierover ook niet. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-08-2021 om 09:02

Julali schreef op 08-08-2021 om 08:42:

[..]

Pas als iedereen de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren. Daar zijn we nu nog lang niet. Mensen van midden 30 zijn nu pas net volledig gevaccineerd.

Echt? Alle 18 plussers in mijn omgeving hebben hun tweede prik al gehad. Sinds een paar weken kan je die namelijk vervroegen. En blijkbaar is er ruimte zat, vandaag gebeld is morgen een afspraak. En dat hebben ze dus massaal gedaan, zodat ze zo volledig mogelijk beschermd zijn voordat de colleges weer beginnen.

Wednesday schreef op 08-08-2021 om 08:46:

[..]


Dan nog. Je hóéft niet naar die evenementen. Het is luxe, extra. En als je wel wilt, dan betaal je ervoor. Ik snapte die hele discussie in de Tweede Kamer hierover ook niet.

Het is niet eerlijk als de ene groep (gevaccineerden) wel van die luxe gebruik kan maken zonder te betalen en de andere groep niet (35- ers) . En dat alleen maar omdat ze door hun leeftijd nog niet aan de beurt zijn gekomen. Dat heet leeftijdsdiscriminatie. Volgens mij is dat bij wet verboden. 

Coreopsis schreef op 08-08-2021 om 09:02:

[..]

Echt? Alle 18 plussers in mijn omgeving hebben hun tweede prik al gehad. Sinds een paar weken kan je die namelijk vervroegen. En blijkbaar is er ruimte zat, vandaag gebeld is morgen een afspraak. En dat hebben ze dus massaal gedaan, zodat ze zo volledig mogelijk beschermd zijn voordat de colleges weer beginnen.

Dit wist ik niet. Ik ken veel mensen van rond de 35-40 en die ziiten nu pas net twee weken na hun tweede prik. Zij konden niet vervroegen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

08-08-2021 om 09:09

Coreopsis schreef op 08-08-2021 om 09:02:

[..]

Echt? Alle 18 plussers in mijn omgeving hebben hun tweede prik al gehad. Sinds een paar weken kan je die namelijk vervroegen. En blijkbaar is er ruimte zat, vandaag gebeld is morgen een afspraak. En dat hebben ze dus massaal gedaan, zodat ze zo volledig mogelijk beschermd zijn voordat de colleges weer beginnen.

Hier niet hoor. Voor dochter(- 18) zit er toch echt 4,5 week tussen de vaccinatie. Eerder was er geen plek. 28 augustus krijgt ze de tweede, dan zijn hier de scholen al weer twee weken open. 

Toen ik belde om een afspraak te maken, , kon ze pas over 4(!) weken terecht voor de eerste prik.

Coreopsis schreef op 08-08-2021 om 09:02:

[..]

Echt? Alle 18 plussers in mijn omgeving hebben hun tweede prik al gehad. Sinds een paar weken kan je die namelijk vervroegen. En blijkbaar is er ruimte zat, vandaag gebeld is morgen een afspraak. En dat hebben ze dus massaal gedaan, zodat ze zo volledig mogelijk beschermd zijn voordat de colleges weer beginnen.

Hier in de omgeving niet, hangt van de regio af denk ik. Ik heb zelf, 50+, pas twee weken geleden mijn tweede prik gehad. Dus de jongeren hier zullen nu nog niet allemaal klaar zijn.

Julali schreef op 08-08-2021 om 09:06:

[..]

Dit wist ik niet. Ik ken veel mensen van rond de 35-40 en die ziiten nu pas net twee weken na hun tweede prik. Zij konden niet vervroegen.

Dat klopt wel.

Ik zit in die leeftijdsklasse, en ben al zo'n 4 weken voorzien van de tweede prik. Maar daarvoor heb ik bewust de afspraken gemaakt in de plaats waar ik werk en niet waar ik woon, daar kon ik destijds binnen 3 dagen terecht voor de eerste prik vs na 3 weken. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-08-2021 om 09:18

16 procent van de totale bevolking heeft wel een eerste, maar nog geen tweede prik gehad. Dat zijn meer dan 2 miljoen mensen. Er worden nu minder dan een miljoen prikken gezet per week, dus dat duurt nog drie weken. Daarna heb je nog de twee weken wachttijd. 

 Er zijn ook nog wel wat pubers die nog geen eerste prik hebben gehad. Daarvan heeft 40 procent de eerste prik gehad, dat wordt nog wel wat hoger naar verwachting.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

08-08-2021 om 09:34

Mallebeppie schreef op 08-08-2021 om 09:09:

[..]

Hier niet hoor. Voor dochter(- 18) zit er toch echt 4,5 week tussen de vaccinatie. Eerder was er geen plek. 28 augustus krijgt ze de tweede, dan zijn hier de scholen al weer twee weken open.

Toen ik belde om een afspraak te maken, , kon ze pas over 4(!) weken terecht voor de eerste prik.

Jij woont niet in Nederland? De zomervakantie is in de vroegste regio toch echt later afgelopen.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

08-08-2021 om 10:21

Soepkip schreef op 08-08-2021 om 09:34:

[..]

Jij woont niet in Nederland? De zomervakantie is in de vroegste regio toch echt later afgelopen.

Ik woon in Nederland en heb me vergist.  Ze gaat dan inmiddels weer 1 week naar school.

---

---

08-08-2021 om 11:58

Mallebeppie schreef op 08-08-2021 om 09:09:

[..]

Hier niet hoor. Voor dochter(- 18) zit er toch echt 4,5 week tussen de vaccinatie. Eerder was er geen plek. 28 augustus krijgt ze de tweede, dan zijn hier de scholen al weer twee weken open.

Toen ik belde om een afspraak te maken, , kon ze pas over 4(!) weken terecht voor de eerste prik.

Neem nog eens contact op, je kunt nu gewoon eerder laten prikken. 

Mallebeppie schreef op 08-08-2021 om 10:21:

[..]

Ik woon in Nederland en heb me vergist. Ze gaat dan inmiddels weer 1 week naar school.

Hoe kan dat nou, ik woon in de regio die als eerste vakantie had en niemand gaat hier nog naar school.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-08-2021 om 12:20

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 08:41:

[..]

Nee, daar heeft het niets mee te maken, het is niet op de man. Mensen lezen niet goed.

Deze poster trekt iedere keer dingen uit de context en gaat dan makkelijk scoren met oneliners. Dat vind ik niet netjes discussiëren.

Lees even terug anders. A zegt: de vaccinatiegraad is hoog genoeg. B zegt: ja maar , wat als dat niet zo was? Die stelt dus een hypothetische vraag. A komt vervolgens met een hypothetisch antwoord op die hypothetische vraag. En dan komt deze poster opeens B aanvallen omdat ze met hypothetisch redenen komt. Ja, omdat er een hypothetische vraag gesteld werd!

Schiet mij maar lek. Dat ik daar iets van zeg is niet op de man. Mensen moeten eens beter lezen. In context!


Iedere keer nog wel.

 Iedereen ‘moet’ hier wat van jou schijnbaar. En het liefst moet iedereen hetzelfde vinden als jij. Ik heb nieuws voor je: dat gaat niet gebeuren. Kennelijk kun je daar slecht tegen, daar kun je wat aan proberen te doen.



BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

08-08-2021 om 12:41

Geronimo3 schreef op 08-08-2021 om 12:18:

[..]

Hoe kan dat nou, ik woon in de regio die als eerste vakantie had en niemand gaat hier nog naar school.

Beter lezen, mijn dochter krijgt 28 augustus de tweede prik en gaat dan alweer een week naar school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.