Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?



Zij willen geen vaccin en vrezen nu een tweedeling: 'In beste geval noemen ze je aso' | NOS

Tja wat willen ze dan? Waarom blijven ze met argumenten komen die niet juist zijn? 


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 20:06

Hmmmm ik heb 2 vaccinaties. Maar een 3e neem ik echt niet! 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-08-2021 om 20:07

Ze willen gewoon even zeuren denk ik? Gewoon omdat het kan. Ik kan alleen maar denken: wat een verwende nesten. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-08-2021 om 20:12

Je bent niets meer als je jezelf niet als potentieel slachtoffer kunt neerzetten.

In welke Disney wereld denkt men te leven waarin beslissingen nooit enige consequenties zouden kunnen hebben? 

Nose schreef op 06-08-2021 om 20:06:

Hmmmm ik heb 2 vaccinaties. Maar een 3e neem ik echt niet!


Ik wil best een derde, ooit, maar ik ben het met de WHO eens dat de rest van de wereld eerst is.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-08-2021 om 20:16

Nou, ik vind het wel een dingetje als mensen uitgesloten worden. Ben twee keer gevaccineerd en iedereen die ik ken ook. Maar toch... ik wil eigenlijk niet leven in een land dat mensen uitsluit. Al wil ik nog net iets liever dat alles gewoon weer open gaat. Zeker het hoger onderwijs moet na anderhalf jaar nu weer normaal gaan draaien. 

Een tweedeling in de maatschappij komt er sowieso. Mensen met een bedrijf in de horeca mogen sowieso hun eigen bedrijfsregels stellen zonder dat de politiek zich ermee bemoeid. Als ik een bedrijf zou hebben in de horeca dan zou ik ook de regel invoeren van 2 keer geprikt te zijn of een negatieve test en anders geen toegang. Dan zoeken het die wappies het maar lekker zelf uit. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

06-08-2021 om 20:20

Ik heb in februari het coronavirus gehad. Ik had alleen milde klachten, ik moest een paar weken flink hoesten. Ik heb me ook niet laten vaccineren. Het ziet er naar uit dat mensen die het coronavirus gehad hebben, nog behoorlijk lange tijd antistoffen in hun bloed blijven hebben en dus beschermd blijven tegen het coronavirus.

Eerlijk gezegd vrees ik ook voor een tweedeling in de maatschappij. Terwijl de non-vaxxers respect hebben voor de keuze van de vaxxers om zich te laten vaccineren, is dat omgekeerd niet het geval. Ik bespeur bij de vaxxers een toenemende intolerantie tegenover de non-vaxxers.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-08-2021 om 20:22

Welke tweedeling is men in Nederland zo bang voor eigenlijk? 

Dit stukje:
"Toen de Franse president Macron onlangs strenge regels aankondigde waardoor alleen een vaccinatie of test toegang geeft tot openbare ruimtes, besloot ik om dan toch maar - voor mijn vakantie naar Frankrijk - die prik te halen. Maar toen ze in de vaccinatiestraat vroegen of ik vrijwillig kwam, voelde het niet goed om daar 'ja' op te antwoorden. Laat maar, dacht ik. Ik ga niet zeggen dat ik hier vrijwillig ben, want ik word gedwongen doordat ik alleen nog maar met vaccinatie een terrasje in Frankrijk mag pakken"

Denken dat je gedwongen wordt je te laten vaccineren omdat je anders niet op een terras in Frankrijk kunt zitten. Hoe diep ben je dan gezonken? 

BeertjeColargol schreef op 06-08-2021 om 20:20:

Ik heb in februari het coronavirus gehad. Ik had alleen milde klachten, ik moest een paar weken flink hoesten. Ik heb me ook niet laten vaccineren. Het ziet er naar uit dat mensen die het coronavirus gehad hebben, nog behoorlijk lange tijd antistoffen in hun bloed blijven hebben en dus beschermd blijven tegen het coronavirus.

Eerlijk gezegd vrees ik ook voor een tweedeling in de maatschappij. Terwijl de non-vaxxers respect hebben voor de keuze van de vaxxers om zich te laten vaccineren, is dat omgekeerd niet het geval. Ik bespeur bij de vaxxers een toenemende intolerantie tegenover de non-vaxxers.

Tolerantie van non-vaxxers? Echt dat heb ik nog nooit bespeurd. 

Hetvrijewoord schreef op 06-08-2021 om 20:22:

Welke tweedeling is men in Nederland zo bang voor eigenlijk?

Dit stukje:
"Toen de Franse president Macron onlangs strenge regels aankondigde waardoor alleen een vaccinatie of test toegang geeft tot openbare ruimtes, besloot ik om dan toch maar - voor mijn vakantie naar Frankrijk - die prik te halen. Maar toen ze in de vaccinatiestraat vroegen of ik vrijwillig kwam, voelde het niet goed om daar 'ja' op te antwoorden. Laat maar, dacht ik. Ik ga niet zeggen dat ik hier vrijwillig ben, want ik word gedwongen doordat ik alleen nog maar met vaccinatie een terrasje in Frankrijk mag pakken"

Denken dat je gedwongen wordt je te laten vaccineren omdat je anders niet op een terras in Frankrijk kunt zitten. Hoe diep ben je dan gezonken?

Bovendien geloof ik er niets van dat ze in de vaccinatiestraat hebben gevraagd of ze vrijwillig kwam.

watertoren schreef op 06-08-2021 om 20:18:

Een tweedeling in de maatschappij komt er sowieso. Mensen met een bedrijf in de horeca mogen sowieso hun eigen bedrijfsregels stellen zonder dat de politiek zich ermee bemoeid. Als ik een bedrijf zou hebben in de horeca dan zou ik ook de regel invoeren van 2 keer geprikt te zijn of een negatieve test en anders geen toegang. Dan zoeken het die wappies het maar lekker zelf uit.

Mee eens. Hier ga je denk ik ook krijgen dat bedrijven volledige vaccinaties gaan eisen anders niet terug naar kantoor. Voor mensen die met zwakkere werken vind ik dat het sowieso een harde eis moet zijn. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-08-2021 om 20:29

Poezie schreef op 06-08-2021 om 20:25:

[..]

Bovendien geloof ik er niets van dat ze in de vaccinatiestraat hebben gevraagd of ze vrijwillig kwam.


Misschien wekte ze de indruk niet handelingsbekwaam te zijn  Zelfs aan mijn 13-jarige werd dit niet gevraagd (wel bij het maken van de afspraak).

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-08-2021 om 20:29

BeertjeColargol schreef op 06-08-2021 om 20:20:

Ik heb in februari het coronavirus gehad. Ik had alleen milde klachten, ik moest een paar weken flink hoesten. Ik heb me ook niet laten vaccineren. Het ziet er naar uit dat mensen die het coronavirus gehad hebben, nog behoorlijk lange tijd antistoffen in hun bloed blijven hebben en dus beschermd blijven tegen het coronavirus.

Eerlijk gezegd vrees ik ook voor een tweedeling in de maatschappij. Terwijl de non-vaxxers respect hebben voor de keuze van de vaxxers om zich te laten vaccineren, is dat omgekeerd niet het geval. Ik bespeur bij de vaxxers een toenemende intolerantie tegenover de non-vaxxers.

Dat komt denk ik omdat we zien dat we een hele hoge vaccinatiegraad nodig hebben om het leven weer normaal door te laten gaan. Het komt er in principe op neer dat mijn student voor het tweede volle jaar op rij een soort van loi- cursus online krijgt, zonder docenten of medestudenten te kennen. Omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. Dat doet werkelijk pijn. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-08-2021 om 20:30

BeertjeColargol schreef op 06-08-2021 om 20:20:

Ik heb in februari het coronavirus gehad. Ik had alleen milde klachten, ik moest een paar weken flink hoesten. Ik heb me ook niet laten vaccineren. Het ziet er naar uit dat mensen die het coronavirus gehad hebben, nog behoorlijk lange tijd antistoffen in hun bloed blijven hebben en dus beschermd blijven tegen het coronavirus.

Eerlijk gezegd vrees ik ook voor een tweedeling in de maatschappij. Terwijl de non-vaxxers respect hebben voor de keuze van de vaxxers om zich te laten vaccineren, is dat omgekeerd niet het geval. Ik bespeur bij de vaxxers een toenemende intolerantie tegenover de non-vaxxers.


Hoe bespeur jij dat concreet?

Nou moe: https://www.nu.nl/binnenland/6149904/ggd-doet-aangifte-tegen-viruswaarheid-voorman-engel-wegens-bedreiging.html?redirect=1


Overigens ben ik voor het recht je helemaal nergens tegen te laten vaccineren.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-08-2021 om 20:32

Hetvrijewoord schreef op 06-08-2021 om 20:30:

[..]


Overigens ben ik voor het recht je helemaal nergens tegen te laten vaccineren.


Ik ook, ieder zijn keuze. Maar zoals elke keuze heeft ook deze gevolgen. Onder andere dat je niet overal welkom bent, omdat jouw keuze gevolgen kan hebben voor anderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.