Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wie herkent dit?

Een ruime 9 maanden geleden heb ik Corona gehad. 
Hoewel het ziekteverloop an sich redelijk mild was, was de nasleep lang. Vooral de moeheid. Inmiddels beperkt dit zich tot 1 dag in de, zeg, 2 weken, dat ik even bij moet tanken.

Afijn, nu heb ik afgelopen weekend een (gewone) verkoudheid gehad. Deze is voorbij, maar mijn lijf voelt als gesloopt. Het gevoel dat ik de hele dag wel kan slapen en nog moe wakker worden. 

Is zo'n heftige inslag iets wat andere ook herkennen of is het gewoon pech?

Je bent waarschijnlijk nog niet volledig hersteld, waardoor elke infectie een klap voor je lijf is.

Ik heb long covid en bij mij heeft een ontsteking in de beginperiode ook voor een flinke terugslag gezorgd. Dus ik ben heel voorzichtig.

Hoop voor je dat je terugval mee valt.

Frikandelspeciaal

Frikandelspeciaal

30-09-2021 om 09:14 Topicstarter

Daar ben ik dus ook bang voor, alhoewel ik me verder echt wel heel goed voelde de afgelopen maanden vanaf, zeg, april. De besmetting was in December.

Jeetje, long covid. Ben je wel zover dat je weer enigszins kan functioneren?

Frikandelspeciaal schreef op 30-09-2021 om 09:14:

Daar ben ik dus ook bang voor, alhoewel ik me verder echt wel heel goed voelde de afgelopen maanden vanaf, zeg, april. De besmetting was in December.

Jeetje, long covid. Ben je wel zover dat je weer enigszins kan functioneren?

Hangt er vanaf wat je er onder verstaat

Ik kom niet om van de honger en heb schone kleren, kan de was en afwas bijhouden en af en toe koken. De rest wat lukt is extra.

Voor mijn terugval na 2,5 maand (nu bijna op 6) kon ik meer. Maar ik had die ontsteking en terugval heel vroeg in mijn proces. Ik heb begrepen van mijn ergo dat hoe langer je bezig bent, dat de terugval dan vaak minder heftig is.

Frikandelspeciaal

Frikandelspeciaal

30-09-2021 om 09:48 Topicstarter

Poe hee, dat klinkt echt wel heel heftig! 
Ik hoop dat je snel weer wat mee kan.

Had man laatst ook. In januari positief, week echt ziek geweest, daarna ging het al snel beter, maar conditie bleef lang minder en toen hij een week of wat geleden een verkoudheid opliep waar de rest van het gezin één keer van moest niezen voelde hij zich dagen lang slap. Nu kan hij echt gevloerd zijn door kleine ziektes, terwijl hij voor corona nooit ziek was

MRI

MRI

30-09-2021 om 13:24

Ik ben 40 jaar geleden ziek geworden, een zware griep. Daar ben ik nooit meer uitgekomen: altijd moe en soms totaal uitgeput terwijl ik niks echt gedaan had. Het heette toen ME, chronisch vermoeidheidssyndroom, maar het is net als long covid beter te duiden als postviraal syndroom. Dus ja ik herken er veel in. Ik wens daarom veel sterkte. Het zal misschien nu helpen dat het erkend wordt, veel mensen er last van hebben en de wetenschap er daardoor meer oog voor heeft.  

MRI

MRI

30-09-2021 om 13:25

Ik ben 40 jaar geleden ziek geworden, een zware griep. Daar ben ik nooit meer uitgekomen: altijd moe en soms totaal uitgeput terwijl ik niks echt gedaan had. Het heette toen ME, chronisch vermoeidheidssyndroom, maar het is net als long covid beter te duiden als postviraal syndroom. Dus ja ik herken er veel in. Ik wens je daarom veel sterkte. Het zal misschien nu helpen dat het erkend wordt, veel mensen er last van hebben en de wetenschap er daardoor meer oog voor heeft.  

Frikandelspeciaal

Frikandelspeciaal

30-09-2021 om 13:30 Topicstarter

Jeetje MRI, dát is pas heftig!
Knuffel voor jou!

MRI

MRI

30-09-2021 om 14:22

Frikandelspeciaal schreef op 30-09-2021 om 13:30:

Jeetje MRI, dát is pas heftig!
Knuffel voor jou!

lief! dank je

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.