Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Welke 'maatregelen' mogen na corona blijven?

uiteraard hoop ik ook snel terug te kunnen naar een leven zonder maatregelen maar toch ervaar ik sommige dingen als zeer prettig en mag dat van mij blijven.

 Bijvoorbeeld: 
Kind afgeven bij deur opvang en op schoolplein ipv binnen. Scheelt zoveel onrust voor de leidsters/juffen en voor kinderen ook een stuk rustiger. 


Jullie dingen waarvan je zegt, dit mag blijven?


Van mij mag de 1,5 meter afstand blijven. Geen handen schudden hou ik er (voorlopig) ook in. Gisteren op de trouwdag van mijn ouders alleen degene geknuffeld die gevaccineerd /getest zijn. Dus een stuk minder "lijfelijk" contact, ook prima. 

Zilver_gray schreef op 26-09-2021 om 09:58:

Van mij mag de 1,5 meter afstand blijven. Geen handen schudden hou ik er (voorlopig) ook in. Gisteren op de trouwdag van mijn ouders alleen degene geknuffeld die gevaccineerd /getest zijn. Dus een stuk minder "lijfelijk" contact, ook prima.

Dit.

Enige afstand in de rij bij de supermarkt

Gelukkig nieuwjaar met 3 zoenen op kantoor hoeft niet meer terug 

En andersom ben ik erg blij met spelletjes avonden met vrienden thuis en de online quizzen. Dat mag ook blijven.

De online pubquizen vind ik ook superleuk! Dat mag blijven. 
Net als het wegblijven van 3 zoenen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2021 om 10:21

Afstand.
Geen handen en gezoen behalve met intimi.
(Deels) thuiswerken.
Min of meer gegarandeerde zitplaats in het OV.
Minder vliegreizen.
Opnames van hoorcolleges.

3xscheepsrecht

3xscheepsrecht

26-09-2021 om 10:26 Topicstarter

Oja de online pubquiz. ik ben vooral fan van die van upbeatles. Hoop dat die blijft!

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-09-2021 om 10:27


Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:21:

Afstand.
Geen handen en gezoen behalve met intimi.
(Deels) thuiswerken.
Min of meer gegarandeerde zitplaats in het OV.
Minder vliegreizen.
Opnames van hoorcolleges.


Dit vat het voor mij wel samen. 

Het reserveren voor musea, pretpark ed schijnen ze te willen houden. Ik vond dat (voor zover ik er gebruik van heb gemaakt) ook prima werken.

3xscheepsrecht schreef op 26-09-2021 om 10:26:

Oja de online pubquiz. ik ben vooral fan van die van upbeatles. Hoop dat die blijft!

Wij spelen die ook met vriendengroep. Die mag blijven inderdaad.

Deels thuiswerken mag ook blijven en wat meer afstand in wachtrijen ed.

Ik wil dat mensen die anderhalve meter afstand eens houden!!!
Dat deden ze tijdens de lockdowns al niet. Zo klaar met ergens doorheen moeten beuken of maar opzij springen. 

afstandhouden
Tijdslot bij musea, die bij de non-food winkel kon ik ook zeer waarderen. 
Het afspreken in twee of 3tallen en de daarmee samenhangende goede gesprekken

Inderdaad de 1.5 meter en dan ook op het terras of restaurant, heel fijn dat je niet van iedereen alle gesprekken hoort

Afstand, thuiswerken bij snot, in elleboog niezen en handen ontsmetten, mondkapje bij niet fit en toch een brood moeten halen, geen handen schudden en niet zoenen en testen voor toegang of een corona pas. Mag allemaal blijven van mij.

Salomewinterqueen schreef op 26-09-2021 om 12:19:

Afstand, thuiswerken bij snot, in elleboog niezen en handen ontsmetten, mondkapje bij niet fit en toch een brood moeten halen, geen handen schudden en niet zoenen en testen voor toegang of een corona pas. Mag allemaal blijven van mij.

Dus jij wil je eigen en andermans immuunsysteem compleet naar de klote helpen?

En testen voor toegang blijvend maken? Mens je bent niet goed

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

26-09-2021 om 12:40

Coreopsis schreef op 26-09-2021 om 10:21:

Afstand.
Geen handen en gezoen behalve met intimi.
(Deels) thuiswerken.
Min of meer gegarandeerde zitplaats in het OV.
Minder vliegreizen.
Opnames van hoorcolleges.

Precies dit! En zoom-afspraken met vrienden. Net iets gezelliger dan bellen en laagdrempeliger dan afspreken tijdens een drukke week.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.