Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wel of geen corona, frustratie

Hoi allemaal, 

Alvast sorry voor het lange bericht. 

Ik voel me onbegrepen door mijn omgeving en wil hier graag even mijn frustratie kwijt. En wellicht vind ik hier iemand met dezelfde ervaring? In mijn omgeving zijn die er niet.

Mijn man en kinderen hebben corona opgelopen. Waarschijnlijk al 2 weken voordat we getest hebben, de kinderopvang was de besmettingsbron. Dit kwam pas heel laat aan het licht. Ik ben de enige die negatief test, vorige week en nu na een week quarantaine weer. Terwijl ik gelijktijdig met mijn man, en eigenlijk zelfs daarvoor al, wel klachten kreeg. Sinds 2 weken ben ik snel buiten adem en heb ik vaak hoofdpijn (ik wijdde het aan teveel beeldscherm en te weinig buitenlucht) en sinds vorige week zijn daar een heleboel klachten bij gekomen. Heel veel niezen, neusverkoudheid, oogpijn, intens moe, keelpijn, vaak benauwd of kortademig, afwisselend koud/warm, rugpijn en soms oorpijn, snel vermoeide ledematen (m'n haar in een knot doen lukt soms al amper) . De klachten komen en gaan. Bij man en kinderen worden ze minder maar ik blijf kwakkelen. En toch nog steeds die negatieve test. 

Ik vraag me af of ik niet toch al 2 weken terug bij de opvang besmet ben geraakt en dat ik nu negatief test omdat de virusload is afgenomen ofzo. Ik heb ergens gelezen dat dat kan, maar geen idee meer welke bron dat was. Of heb ik iets anders onder de leden en gewoon geen corona? Maar dat houdt dan wel erg lang aan. 

Ik slik nu elke dag paracetamol ( spiegel opgebouwd), neem extra groente, fruit en vitamine, ga optijd naar bed, doe een lang dutje overdag en wandel elke dag een stuk in de buitenlucht. Voor m'n gevoel kan ik niet heel veel meer doen. 

Ergens ben ik ook bang dat deze klachten de komende tijd blijven aanhouden en is het onbegrip vanuit de omgeving daarom best frusterend. Er wordt immers wel verwacht dat ik zorg, werk, op kom dagen etc. Terwijl ik me het meeste van de dag gewoon ziek voel. Maar, ik heb immers geen corona.
..
Mijn leidinggevende is gelukkig wel begripvol en we bekijken het per dag, maar vrienden en familie lijken niet zo te snappen waarover ik 'zeur'. Ik ben, sinds we kinderen hebben, vaker aan het kwakkelen met mijn gezondheid (pak elke verkoudheid en buikgriep mee, snel ijzer tekort, vaak moe, gewrichtspijn sinds de zwangerschap), dus ik snap ook wel dat mensen denken 'komt ze weer'. Terwijl ik er zelf natuurlijk ook niet voor kies en niets liever dan mij gezond wil voelen. 

In ieder geval fijn om het even van me af te schrijven. Alle tips en ervaringen zijn welkom! 

Ik snap je gevoel TO, er loopt een draadje op VF, vaak ziek. Echt er zijn meer ziektes dan alleen Covid. Al lijkt de wereld alleen nog maar te draaien om Covid.

In ieder geval van miji krijg je een 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-11-2021 om 22:01

Je zou een serologische test kunnen doen. Dan weet je zeker of het corona is geweest of niet.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen/serologische-test

je kan ook de gewone griep hebben gehad, die waart ook nog steeds rond. Maar als je het niet vertrouwd dan kun je het beste je huisarts bellen. 

Als de testen negatief zijn zou ik eerder denken aan een gewone griep.

Als je je ziek voelt, dan ben je toch gewoon ziek, of het nu wel of geen corona is? Dat je qua zorgen voor de kinderen niet alles uit je handen kunt laten vallen, oké. Maar werken en op andere plekken ‘op komen dagen’ terwijl je ziek bent, helpt meestal niet echt mee om te herstellen, of het nou corona, griep of iets anders is. 

Dat je geen Corona hebt betekent natuurlijk niet dat je niet zoek kan zijn.

Ik heb vorig jaar corona gehad en een paar weken terug de "gewone" griep. Beide keren ongeveer dezelfde klachten en beide keren een lange nasleep. Heb nu nog steeds klachten die komen en gaan van  die griep en in 4 a 5  weken tijd is er nog geen dag geweest dat ik me goed gevoeld heb. Er zijn zelfs dagen dat ik me echt naar mijn werk moet heen slepen zo beroerd voel ik me. Het kan dus ook een griep zijn bij jou  die lang aanhoudt. Mijn huisarts zei ook dat die griep die nu heerst enorm lang duurt bij zijn patiënten, als in: enkele weken. 
Wel kan ik me voorstellen dat het je frustreert hoor, ik heb het zelf ook en denk steeds: wanneer houdt het eens op, ik wil me gewoon gezond voelen. Wat vrienden en familie denken zal mij verder worst wezen trouwens, ik voel wat ik voel! En ik doe thuis wat ik kan (en wat moet), gaat iets niet dan is er morgen weer een dag om het te proberen

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-11-2021 om 11:37

Hier had mijn kind griep terwijl mijn man corona had (kind in totaal drie keer op corona getest).

Volgens mij valt het met die frustratie alles mee. TO heeft niet meer gereageerd.

Bananapancake

Bananapancake

13-12-2021 om 13:01 Topicstarter

Ha allen, 
Bedankt voor jullie reacties en vooral een stukje (h) erkenning. 
Ik probeer wat meer voor mezelf te kiezen en echt de rust te pakken die ik nodig heb. Blijft lastig, blijkbaar vind ik het onwijs belangrijk wat anderen van mij vinden. Daar is nog werk aan de winkel.

Helaas nu weer een ander griepje te pakken. Terwijl het net weer beter ging. 

Volgende week mag ik antistoffen prikken, dat zou nog iets van duidelijkheid kunnen geven. Ben benieuwd, maar heb er niet teveel hoop op gevestigd.

Bananapancake schreef op 13-12-2021 om 13:01:

Ha allen,
Bedankt voor jullie reacties en vooral een stukje (h) erkenning.
Ik probeer wat meer voor mezelf te kiezen en echt de rust te pakken die ik nodig heb. Blijft lastig, blijkbaar vind ik het onwijs belangrijk wat anderen van mij vinden. Daar is nog werk aan de winkel.

Helaas nu weer een ander griepje te pakken. Terwijl het net weer beter ging.

Volgende week mag ik antistoffen prikken, dat zou nog iets van duidelijkheid kunnen geven. Ben benieuwd, maar heb er niet teveel hoop op gevestigd.

Ben je gevaccineerd? Zo ja, dan heb je niks aan een antistoffen test.

Wat betreft of je twee weken geleden met corona besmet bent geweest en nu toch negatief test: een PCR test is erg gevoelig en blijft over het algemeen lang positief. Bij een antigeentest zou het kunnen.

Maar het kan natuurlijk ook prima een ander virus zijn, zeker als je zegt dat je vrij vaak ziek bent.

Beterschap!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.