Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weinig mondkapjes

Vandaag in de supermarkt had ongeveer de helft van de klanten een mondkapje op. Ik heb getwijfeld, maar het toch maar gedaan. Het is toch ook weer verplicht?
Hoe was dat bij jullie?


ik zit in quarantaine dus geen idee. Bovendien is hier op zondag de supermarkt niet open.

Ik heb er niet speciaal op gelet, maar ik zag één persoon zonder mondkapje. Nou ja, twee eigenlijk, maar de ander was het duidelijk vergeten en had de kraag van haar jas tot over haar neus opgetrokken. 
En ja, het is weer verplicht.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2021 om 20:08

Gisteten bij de supermarkt 1 klant gezien die geen mondkapje bij zich had. "Vanaf maandag toch pas?" Die is zonder boodschappen terug naar huis gegaan. Alle anderen droegen een mondkapje. De meerderheid zoals het hoort maar ook een fors aantal onder de neus.

Wat vreemd, dan is de draagkracht deze keer toch echt minder

Hier droeg iedereen, voor zover ik er op heb gelet, gewoon weer een mondkapje. 

Ik was vanmiddag even in de supermarkt 
Geen mensen gezien zonder mondkapje.

Woon in een klein stadje met hoge vaccinatiegraad en hier droeg iedereen weer braaf een mondkapje. Ik ook met frisse tegenzin en beslagen bril.

Hier had iedereen er gewoon weer een op. Alleen een cassiere had um onder haar neus, maar ja, die zit achter plastic.

ben alleen in de teststraat geweest en daar droeg iedereen eentje   

In de supermarkt een vakkenvuller met z’n kapje onder z’n kin en een collega met t kapje onder z’n neus. Toen ik er iets van zei kreeg ik me een attitude van dat jochie. Dus daar heb ik de bedrijfsleider maar even op aangesproken. 
Bij man in de zaak kwam er een vent binnen, die direct een grote bek opentrok toen hem werd gevraagd een kapje te dragen. Dat weigerde hij. Grote bek, maar bleek in de verkeerde winkel te staan dus dat was wel humor achteraf. Maar wel een asociaal stuk vreten. 

Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 20:23:

ben alleen in de teststraat geweest en daar droeg iedereen eentje

Hoop dat je negatief was.

Het valt mij ook op dat er best veel mensen zijn in de supermarkt zonder mondkapje. Hier bij de Jumbo spreken ze daar mensen ook niet meer op aan wat ze eerder wel deden. Er staan wel nieuwe borden met mondkapjes verplicht. 

bij de vomar twee dames die er geen droegen. Waren rond de 40.

bij de plus drie jongens, twintigers die alle drie geen mondkapje ophadden. Blijkbaar worden ze er niet op aangesproken.

Tuinfluiter schreef op 07-11-2021 om 20:27:

[..]

Hoop dat je negatief was.

nog geen uitslag

ik was vandaag in de stad en bij iedere winkel deed iedereen zijn/haar mondkapje op. Geen gekkigheid gezien. Wel leuke kapjes gezien met bijvoorbeeld een grote lach erop enzo 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.