Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weer handen schudden en drie kussen?


RaSa schreef op 23-09-2021 om 16:21:

Oprecht verbaasd dat er nog mensen zijn die nog altijd zoveel afstand houden. Zelfs van familie en vrienden. Dat gebeurd hier al heel lang niet meer. We geven gewoon weer feestjes en begroeten elkaar weer met knuffels, kussen of handen. Eigenlijk al sinds de meeste gevaccineerd zijn. Ook die paar die niet gevaccineerd zijn doen daar gewoon aan mee.
Enige wat dus voor mij gaat veranderen is dat je niet meer ongemakkelijk hoeft te vragen wat doe jij? Straks gewoon weer m'n hand uitsteken bij vreemde (want van familie en vrienden weet ik het al wel). Als diegene het dan niet wil uiteraard ook helemaal prima trouwens.

Ik ben dan weer oprecht verbaasd dat je je al zo lang dus blijkbaar niet aan de regels houdt. En dan vinden mensen het gek dat corona nog zo lekker door ettert.

Salomewinterqueen schreef op 23-09-2021 om 18:36:

[..]

Ik ben dan weer oprecht verbaasd dat je je al zo lang dus blijkbaar niet aan de regels houdt. En dan vinden mensen het gek dat corona nog zo lekker door ettert.

Heb me heel lang heel streng aan alle regels gehouden. Maar het houdt toch een keer op? Weg gaat het nooit meer. Iedereen die het wil is nu beschermt. Ergens moeten we het normale leven weer op pakken. Ik ben volledig gevaccineerd en heb gevaccineerd en wel nog corona gehad. Netjes binnen gebleven hoor, maar wat verwacht je dan nog meer? Dat we dan maar voor eeuwig ons leven on hold zetten?

RaSa schreef op 24-09-2021 om 00:08:

[..]

Heb me heel lang heel streng aan alle regels gehouden. Maar het houdt toch een keer op? Weg gaat het nooit meer. Iedereen die het wil is nu beschermt. Ergens moeten we het normale leven weer op pakken. Ik ben volledig gevaccineerd en heb gevaccineerd en wel nog corona gehad. Netjes binnen gebleven hoor, maar wat verwacht je dan nog meer? Dat we dan maar voor eeuwig ons leven on hold zetten?

Misschien moeten we wat we 'normaal' vinden iets gaan aanpassen.

Iets meer afstand houden dan we deden zou helemaal niet onverstandig zijn. Scheelt ook in andere virus overdrachten.

In mijn omgeving ook nog steeds geen feestjes. Ik geef mijn ouders een knuffel en daar blijf het bij. Naar kantoor om te werken? Ik mag elke dag omdat ik moet van de bedrijfsarts maar in mijn bedrijf wordt het maximaal 2 maar liever 1 dag per week of 1 per 2 weken op kantoor. Op dit moment geldt wereldwijd dat we thuis werken tenzij het niet anders kan. Bezoek ontvangen op het werk, alleen na toestemming van het crisis team. En wij werken niet vanaf maart 2020 thuis maar al vanaf eind januari omdat onze collega's in China aangaven dat er wat aan de hand was.

Juist omdat het niet meer weg gaat kunnen we niet meer terug naar hoe het was en moeten we naar een nieuw 'normaal''

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 07:12

Ysenda schreef op 24-09-2021 om 06:54:

[..]

Misschien moeten we wat we 'normaal' vinden iets gaan aanpassen.

Iets meer afstand houden dan we deden zou helemaal niet onverstandig zijn. Scheelt ook in andere virus overdrachten.

In mijn omgeving ook nog steeds geen feestjes. Ik geef mijn ouders een knuffel en daar blijf het bij. Naar kantoor om te werken? Ik mag elke dag omdat ik moet van de bedrijfsarts maar in mijn bedrijf wordt het maximaal 2 maar liever 1 dag per week of 1 per 2 weken op kantoor. Op dit moment geldt wereldwijd dat we thuis werken tenzij het niet anders kan. Bezoek ontvangen op het werk, alleen na toestemming van het crisis team. En wij werken niet vanaf maart 2020 thuis maar al vanaf eind januari omdat onze collega's in China aangaven dat er wat aan de hand was.

Juist omdat het niet meer weg gaat kunnen we niet meer terug naar hoe het was en moeten we naar een nieuw 'normaal''

Nee hoor, er heersen zoveel virussen elk jaar. Corona wordt er gewoon 1 van. Hooguit dat bedrijven wat flexibeler worden met thuis werken, niet om corona maar omdat de ervaringen goed zijn, maar dan heb je het ook wel gehad. Ik zie ook in mijn omgeving dat iedereen allang weer terug is naar normaal. De eerste keer is onwennig, maar daarna voelt het ook echt weer als normaal. Dat hoor ik van iedereen. 

Drietje schreef op 24-09-2021 om 07:12:

[..]

Nee hoor, er heersen zoveel virussen elk jaar. Corona wordt er gewoon 1 van. Hooguit dat bedrijven wat flexibeler worden met thuis werken, niet om corona maar omdat de ervaringen goed zijn, maar dan heb je het ook wel gehad. Ik zie ook in mijn omgeving dat iedereen allang weer terug is naar normaal. De eerste keer is onwennig, maar daarna voelt het ook echt weer als normaal. Dat hoor ik van iedereen.

Kortom wij slimme bewoners van deze aardkloot zijn gewoon dom en hebben geen lerend vermogen is dat wat jullie zeggen?

Daar komt het voor mij wel op neer, op naar de volgende pandemie die we met iets meer afstand, iets meer hygiëne toch redelijk eenvoudig het wat moeilijker kunnen maken.


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-09-2021 om 07:41

Ysenda schreef op 24-09-2021 om 07:28:

[..]

Kortom wij slimme bewoners van deze aardkloot zijn gewoon dom en hebben geen lerend vermogen is dat wat jullie zeggen?

Daar komt het voor mij wel op neer, op naar de volgende pandemie die we met iets meer afstand, iets meer hygiëne toch redelijk eenvoudig het wat moeilijker kunnen maken.


Bij een pandemie wel, in het begin. Maar als je dat blijft doen kom je met alle virussen te weinig in aanraking en neemt je weerstand af. Dan kan elk 'onschuldig' virus weer een probleem gaan vormen. Dat zag je bij het rs- virus deze zomer al en ook onze weerstand tegen de griep is afgenomen, waardoor we zieker zullen worden als we daar weer mee in aanraking komen. Het is dus goed voor gezonde mensen om met veel virussen in aanraking komen, want dat verstrekt je weerstand. Het is nu ook goed om als je gevaccineerd bent nog een paar keer corona op te lopen, daarvan blijft je weerstand op peil. 

Ysenda schreef op 24-09-2021 om 07:28:

[..]

Kortom wij slimme bewoners van deze aardkloot zijn gewoon dom en hebben geen lerend vermogen is dat wat jullie zeggen?

Daar komt het voor mij wel op neer, op naar de volgende pandemie die we met iets meer afstand, iets meer hygiëne toch redelijk eenvoudig het wat moeilijker kunnen maken.


Wat Drietje zegt. Je moet juist dingen oplopen om er weerstand voor te krijgen. Waarom denk je dat baby's en peuters zo vaak verkouden zijn? Die moeten dat nog opbouwen. 

Maar als jij je fijn voelt bij veel afstand van mensen moet je dat toch vooral doen? Voor jou is dat kennelijk heel prettig. Voor mij niet en niet de manier waarop ik leven wil invullen. En met mij de meeste andere kennelijk ook, anders was ik heel alleen geweest in het "overtreden van de regels". 


RaSa schreef op 24-09-2021 om 00:08:

[..]

Heb me heel lang heel streng aan alle regels gehouden. Maar het houdt toch een keer op? Weg gaat het nooit meer. Iedereen die het wil is nu beschermt. Ergens moeten we het normale leven weer op pakken. Ik ben volledig gevaccineerd en heb gevaccineerd en wel nog corona gehad. Netjes binnen gebleven hoor, maar wat verwacht je dan nog meer? Dat we dan maar voor eeuwig ons leven on hold zetten?

Maar er is gewoon een groot verschil tussen helemaal niets en alles.

Zusterclivia schreef op 24-09-2021 om 08:16:

[..]

Maar er is gewoon een groot verschil tussen helemaal niets en alles.

We doen toch ook niet alles? Bij klachten blijven we binnen en laten we ons netjes testen. We overtreden enkel de regel om elkaar aan te raken. De rest van wat we doen mag gewoon. 

Julali schreef op 19-09-2021 om 08:16:

Dat doen veel mensen allang weer. Sinds deze zomer is handen schudden, een knuffel geven en 2-3 kussen weer normaal in veel kringen.

Als ik op een feestje kom met vrienden dan knuffel ik zo twintig mensen achter elkaar. Dit doen we al vanaf het moment dat we allemaal gevaccineerd waren.

Zo wat aso.

irmama schreef op 24-09-2021 om 08:57:

[..]

Zo wat aso.

En ze gaat ook gewoon naar buiten met klachten... Ronduit asociaal om je mede mens op die manier mogelijk Corona te bezorgen. Enkel omdat zij denkt dat ze met een zelftestje wel naar een cruciaal beroep (waarvan ze schijnbaar ook een gedeelte gewoon thuis kan doen). Walgelijk.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

24-09-2021 om 09:04

Het enige voordeel aan de pandemie was juist, vond ik, dat mensen niet meer in je nek hijgden. Ik zou het echt prima vinden om die afstand gewoon aan te houden. Waarom zou je bijvoorbeeld in een rij lichamelijk contact met anderen willen hebben? Ik kan daar geen reden voor verzinnen. Verder vind ik het echt verschrikkelijk dat de treinen weer vol zitten en als je dan maar met de auto naar je werk gaat, sta je weer in de file. Ik ben er zo aan gewend geraakt om naar mijn werk te reizen in relatieve rust 

Angela1967 schreef op 23-09-2021 om 18:14:

[..]

Dan ben dus niet verkouden.

Gr Angela

Van hooikoorts krijg je ook een snotneus en loopt ook alles vol, loop je te niezen, zware druk achter de ogen en voorhoofd omdat alles pot dicht zit.

Miss noem je het dan geen verkoudheid idd maar je krijgt wel dezelfde symptomen van een flinke verkoudheid.

Gistermiddag een verjaardag van een tante die 70 werk, we waren bij elkaar met 5 man.
Maar waar ik wel verbaasd over was dat er alsnog schaaltjes met nootjes op tafel kwamen waar iedereen vervolgens met z'n handen uit pakte.

Niet alles gelezen, maar ik knuffel en kus mijn ouders ook nog niet

Van de week ook weer iemand die zei ''ik hoop dat het weer een beetje normaal wordt'' Van mij hoeven sommige dingen echt niet terug te komen hoor!

In de horeca staan er ook weer nootjes op tafel waar iedereen uit graait. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.