Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wat moet er als eerste weer open? (met Poll)

We hopen allemaal op versoepelingen denk ik, maar wat moet er als eerste weer open?

Peiling

Wat moet er als eerste weer open?
148 stemmen
21%
34%
11%
5%
16%
3%
3%
1%
0%
5%

Lastig. Ik denk niet dat ik wil/kan kiezen. Onderwijs staat op 1 maar ook zeker de winkels en horeca. Maar ook sportfaciliteiten. Zwembaden. Het heeft lang genoeg geduurd. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-01-2022 om 10:18 Topicstarter

Regendrup. schreef op 13-01-2022 om 10:17:

Lastig. Ik denk niet dat ik wil/kan kiezen. Onderwijs staat op 1 maar ook zeker de winkels en horeca. Maar ook sportfaciliteiten. Zwembaden. Het heeft lang genoeg geduurd.

Het is jammer dat je (nog?) geen poll kunt aanmaken waar je ook meerdere opties kunt aanvinken.

Daglichtlamp schreef op 13-01-2022 om 10:18:

[..]

Het is jammer dat je (nog?) geen poll kunt aanmaken waar je ook meerdere opties kunt aanvinken.

Klopt. Ik heb nu MBO/HBO/Universiteit aangeklikt, maar het is zoveel meer. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

13-01-2022 om 10:20

in de poll zei ik onderwijs, maar ik ben het eens met Regendrup: er moet veel meer open. Dit is niet vol te houden en heeft lang genoeg geduurd. 

Ik ben het ook eens met Regendrup. Ik zie het liefst alles weer open gaan, daarom heb ik op anders geklikt. Iedereen lijdt verlies op z'n eigen manier en het heeft lang genoeg geduurd.

Bovenaan mijn lijstje staat onderwijs. Maar plaats 2 is een gedeelde plaats voor de meeste andere sectoren. 
Evenementen zoals carnaval vind ik het minst noodzakelijk. Al vind ik wel dat het de evenementensector te moeilijk wordt gemaakt om het hoofd boven water te houden. 

Wat mij betreft alles weer open.
Behalve de evenementen. Die moeten nog wel even wachten.
Zelf haal ik het meeste uit sporten.

Eerst het mbo wat mij betreft, die zijn ook nog zo jong, die moeten gewoon naar school kunnen. Daarna hbo/wo en sport. Sport, omdat het toch ook bijdraagt aan de gezondheid. Maar kantines enzo nog wel dicht, het moet echt om het sporten gaan.
Daarna zijn wat mij betreft de theaters aan de beurt, die zijn van alles zo'n beetje het minst open geweest.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-01-2022 om 10:37

Alle onderwijs volledig open en niet meer dicht.

En daarna de andere sectoren, eventueel alleen met afspraak / beperkte bezetting / QR. Wat mij betreft gewoon dat alles in 1x. Ik verwacht dat de samenleving geen geduld meer heeft voor het een wel, het ander (nog) niet.

Voor mij persoonlijk vind ik de winkels, horeca en kapper het belangrijkste. Ik vier graag Carnaval maar als de horeca weer open is kan ik ook Carnaval gaan vieren. De optocht vind ik zelf niet belangrijk want daar ging ik toch nooit naar kijken.

Alles behalve nachtclubs en kroegen

Lastig om te kiezen. Ik wil heel veel open. Mijn top 3 is toch wel
1. Winkels
2. Sport
3. Horeca
Sorry ik heb geen kinderen, dus die scholen... tja 🤷‍♀️. Ik heb wel echt iets nodig van een fysieke winkel. En ik wil echt heel graag weer terug naar de puppycursus met mijn hond (dat valt onder sport).

oei lastig....toch maar voor sport gestemd. Niet voor mezelf maar voor zoon, die ook graag naar HBO gaat maar t sporten nog meer mist.

Het zal wel leiden tot nog meer besmettingen als alles weer open zou gaan maar ik denk dat dat iets is wat me moeten accepteren. Mijn zoon is dinsdag terug gekomen van vakantie in Spanje waar alles open is en hij heeft nu Corona. Eind deze maand moest hij eigenlijk voor zijn booster. Hij is er wel flink ziek van.

Het zal beslist doorgerekend zijn welke maatregelen de meeste uitwerking hebben en waar het prijskaartje komt te liggen in al zijn facetten. En Rutte zal de fout niet nogmaals maken om te aardig te zijn naar de ondernemers als hij daarvoor een carrièredeuk kan oplopen.

Overigens houden de meesten zich niet meer aan maatregelen; alleen de braven betalen nog maar de prijs. Ik ga niet uit de school klappen maar onlangs was ik vrij geschokt: ondernemers gaan tegen de regels in en het publiek werkt daar enthousiast aan mee. Het speelde zich gewoon onder ieders ogen af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.