Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wat mag van jou wel wegblijven na corona?

Gewoon even benieuwd. Helaas geen optie gevonden om meerdere antwoorden mogelijk te maken. 

Peiling

Wat mag van jou wel wegblijven na corona?
77 stemmen
4%
42%
9%
1%
42%
3%

Wij moesten altijd naar kantoor, maar straks mogen we 2 dagen thuiswerken. Zo heerlijk.

En verder zou ik het niet erg vinden als mensen wat meer afstans blijven houden, maar dat is waarschijnlijk een ilusie.

Avena

Avena

20-09-2021 om 21:05 Topicstarter

Zou een hoop griepdoden kunnen schelen...

Mijn ritten van 2 a 3 uur enkele reis voor een meeting of training van 2 uur. 
Dus 6 uur reistijd voor daadwerkelijk 2 uur werken. Daar sta ik niet meer zo om te springen. 

Ik hoop dat men anders zal omgaan met ziekten als griep en verkoudheid. Het was altijd zo dat als je griep had of flink verkouden was, het juist een teken was van inzet en stoerheid als je ondanks je griephoofd toch naar je werk kwam. Hopelijk is er nu meer besef dat je op deze manier vooral je collega's aansteekt en je dus beter (als het even kan) thuis blijft. 

De 1.5 meter samenleving mag wat mij betreft blijven. Heerlijk.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

20-09-2021 om 21:28

Het handen schudden mag van mij verdwijnen.

Verder vind ik de vraagstelling wel erg positief van toon, alsof er ooit een "na corona" komt, maar goed, dat is een andere discussie.

Uiteraard hoop ik dat de tweedeling die nu in de maatschappij aan het ontstaan is, weer zal verdwijnen.

Vanavond ouderavond gehad, online. Minder contact dan wanneer het live is, geen lang verhaal van de rector erbij, geen koffie uit een plastic bekertje en andere ouders zien en zó fijn dat het maar 20 minuten kostte. 

Alle maatregelen die er nu gelden, hoeven van mij nooit weer terug te komen. Zsm weer terug naar 1 maart 2019. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

20-09-2021 om 22:05

Wat mij betreft hoeft het enorme luchtverkeer niet meer terug te komen. Ik woon in Den Haag en heb er zelf geen last van, maar een nicht van mij woont in Amstelveen, en sinds ze daar woont is de overlast van het vliegverkeer enorm toegenomen. Luchthaven Schiphol heeft meerdere keren beloftes gedaan dat het aantal starts en landingen niet boven een bepaald niveau zou komen, maar keer of keer houden ze zich niet aan die belofte.

---

---

20-09-2021 om 22:17

BeertjeColargol schreef op 20-09-2021 om 22:05:

Wat mij betreft hoeft het enorme luchtverkeer niet meer terug te komen. Ik woon in Den Haag en heb er zelf geen last van, maar een nicht van mij woont in Amstelveen, en sinds ze daar woont is de overlast van het vliegverkeer enorm toegenomen. Luchthaven Schiphol heeft meerdere keren beloftes gedaan dat het aantal starts en landingen niet boven een bepaald niveau zou komen, maar keer of keer houden ze zich niet aan die belofte.

Wie gaat er dan ook daar wonen en klagen over Schiphol? Mijn vader is in 1940 vlak onder de landingsbaan geboren en heeft nooit begrepen waarom mensen vrijwillig rond schiphol gaan wonen en dan vervolgens gaan klagen. Tja hier is werk riepen ze dan.. ja en waarom is hier werk vroeg mijn vader dan? 

Nu zijn er ruim rond schiphol heel veel plekken om de broodnodige huizen te bouwen maar het mag niet. Vanwege geluidshinder. Mijn kinderen willen ook wonen hier. Laat die nicht teruggaan waar ze vandaan kwam ipv klagen.

Friezinnetje schreef op 20-09-2021 om 21:38:

Alle maatregelen die er nu gelden, hoeven van mij nooit weer terug te komen. Zsm weer terug naar 1 maart 2019.

Graag! 

Coronapas. Verkeerd begrepen. Hutje mutje op elkaar staan in kleine ongeventileerde ruimtes.

Avena

Avena

20-09-2021 om 22:28 Topicstarter

Oké, ik had de vraag iets duidelijker moeten stellen. Ik bedoelde natuurlijk: is er iets dat we door corona anders/niet meer zijn gaan doen dat van jou na corona zo mag blijven? Dus als je dan 'de coronapas' antwoordt, dan bedoel je eigenlijk dat die wel mag blijven. 

LoveCats! schreef op 20-09-2021 om 21:19:

De 1.5 meter samenleving mag wat mij betreft blijven. Heerlijk.

Dat zie ik ook graag behouden blijven

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-09-2021 om 22:40

Friezinnetje schreef op 20-09-2021 om 21:38:

Alle maatregelen die er nu gelden, hoeven van mij nooit weer terug te komen. Zsm weer terug naar 1 maart 2019.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.