Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wat deed jij vandaag (na 25/9)

Ik heb vandaag voor het eerst in 1,5 jaar weer genoten van muziek en dansende mensen. Ik bezocht een historisch evenement dat vorig jaar helaas niet door kon gaan. Wat was het fijn. Mensen, muziek, drankjes, activiteiten voor groot en klein, festivalkraampjes. Die mensen waren zo blij! 
 Maar ook naast een onbekende op de tribune zitten in de buitenlucht. Zonder 1,5 meter. Daar moest ik echt aan wennen. 
Iedereen die het evenement bezocht heeft een qr-code laten zien, dus kans op besmetting is wel aanwezig, maar klein. 

Meer mensen die iets leuks deden dit weekend en moesten wennen? Of extra genoten? 


Niet dit weekend maar wel eerder deze week.
Naar de musical geweest. Gewoon met zijn allen in de zaal zonder afstand. Even wennen weer.

Thuiskomen uit het ziekenhuis ☺️. Even geen feestjes voor mij.

Niks anders dan anders. Lekker gefietst.

Naar de dierentuin geweest met familie en aansluitend met z’n allen gegeten in een pannenkoekenrestaurant. Niet speciaal vanwege deze datum gepland, afspraak stond al een tijdje. Het enige wat anders was, was dat we een QR-code moesten laten zien. 

Ik heb naar wat podcasts geluisterd terwijl ik wat zat te handwerken. Niemand hoefde een QR-code te zien en laten we het zo houden.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-09-2021 om 20:19

Ik ben in de bibliotheek,  bij de supermarkt,  de welkoop,  de bakker, de groenteboer,  de kaasboer en de Bruna geweest.  Het was niet anders dan andere zaterdagen. 

Straks nog een qr code voor dochter aanmaken ivm een wedstrijd morgen.  En dat is het wel. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

25-09-2021 om 20:21

Ik dacht vorig jaar nog aan hoe bijzonder zou zijn, de 1.5 meter eraf. Maar het is voor mijn gevoel zo geleidelijk gegaan (sowieso heb ik een contactberoep en met goede vrienden en naaste familie heb ik het ook wat laten versloffen sinds we allemaal gevaccineerd zijn) dat ik er niets van heb gemerkt.

Vandaag gewoon het huishouden gedaan, wat gelezen en gemantelzorgd...

ik was vanmiddag bij een cabaretshow in een volle zaal in het theater. De sfeer was geweldig 

Ik ben bestuurslid bij scouting en we hadden vandaag een lunch voor de nieuwe leiding. Ouderwets dichtbij elkaar aan tafel gezeten. Voelde ook wel weer gewoon eigenlijk. Sowieso fijn om als bestuurslid daar weer rond te kunnen lopen. Lange tijd was ik als bestuurslid niet welkom, alleen leiding en kinderen mochten aanwezig zijn. Heerlijk om daar nu weer te zijn.

LydiaDietz

LydiaDietz

25-09-2021 om 20:50 Topicstarter

Piggy_in_the_Mirror schreef op 25-09-2021 om 20:25:

ik was vanmiddag bij een cabaretshow in een volle zaal in het theater. De sfeer was geweldig

Wat fijn! Niet gek om naast "een vreemde" te zitten? Ik vond het op drukkere plekken lopen geen probleem maar echt naast iemand zitten voelde heel onwennig. 

LydiaDietz

LydiaDietz

25-09-2021 om 20:53 Topicstarter

Koralinde schreef op 25-09-2021 om 20:21:

Ik dacht vorig jaar nog aan hoe bijzonder zou zijn, de 1.5 meter eraf. Maar het is voor mijn gevoel zo geleidelijk gegaan (sowieso heb ik een contactberoep en met goede vrienden en naaste familie heb ik het ook wat laten versloffen sinds we allemaal gevaccineerd zijn) dat ik er niets van heb gemerkt.

Vandaag gewoon het huishouden gedaan, wat gelezen en gemantelzorgd...

Ik sta voor de klas dus kom ook niet geheel uit een vacuüm. Vriendin wel, die had er meer moeite mee. 

Bij de eerste lockdown ging er zo'n mooi gedicht rond hoe het weet zou zijn als... dat gevoel bleef wel uit. Inderdaad ook omdat het zo geleidelijk ging.   

Er waren wel marktkraamhouders echt intens gelukkig dat ze weer op een evenement stonden. Mooi om te zien.

LydiaDietz schreef op 25-09-2021 om 20:50:

[..]

Wat fijn! Niet gek om naast "een vreemde" te zitten? Ik vond het op drukkere plekken lopen geen probleem maar echt naast iemand zitten voelde heel onwennig.

Ja, dat was eigenlijk best wel raar en wennen. Zo dichtbij naast een vreemde zitten was voor het eerst. Je zag ook wel iedereen een beetje onwennig naar elkaar kijken. 

LydiaDietz

LydiaDietz

25-09-2021 om 20:55 Topicstarter

-Nienke- schreef op 25-09-2021 om 20:04:

Naar de dierentuin geweest met familie en aansluitend met z’n allen gegeten in een pannenkoekenrestaurant. Niet speciaal vanwege deze datum gepland, afspraak stond al een tijdje. Het enige wat anders was, was dat we een QR-code moesten laten zien.

Ik had dit ook niet gepland. Mijn vriendin appte en tien viel t kwartje ook niet, haha. Pas toen ik er was bedacht ik me welke dag het was. 

Ik heb weer samen met mijn man boodschappen gedaan in de stad. De laatste 1,5 jaar gingen we elk ons eigen deel van de boodschappen doen in verschillende winkels.
Het viel me op dat iedereen weer door elkaar liep ipv rechts houden, behalve in de straat waar nog een heel duidelijke scheidslijn nog niet was weggehaald, daar liep nog bijna iedereen netjes aan de "goede" kant.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

26-09-2021 om 00:19

SuzyQFive schreef op 25-09-2021 om 19:35:

Thuiskomen uit het ziekenhuis ☺️. Even geen feestjes voor mij.

Niets van de veranderingen gemerkt. Ik ben dan ook alleen in de supermarkt geweest, daar werd al amper afstand gehouden. Buiten merk je niks van afstand omdat het hier rustig is en je niet al teveel mensen tegen komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.