Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wanneer is de volgende coronapersconferentie?

Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?

Peiling

Wanneer is de volgende persconferentie
88 stemmen
3%
2%
0%
58%
26%
10%

Mija schreef op 27-11-2021 om 12:32:

[..]

Als deze variant mensen juist minder ernstig ziek maakt, zou het misschien zelfs een voordeel kunnen hebben dat hij de Deltavariant verdringt. Maar op dit moment kan het nog alle kanten op.

Enigszins geruststellend is dit:“Prof Sir Andrew Pollard, the director of the Oxford Vaccine Group, , said the location of the mutations meant vaccines may still be effective. “If you look at where most of the mutations are, they are similar to regions of the spike protein that have been seen with other variants so far,”
https://www.theguardian.com/world/2021/nov/27/omicron-variant-unlikely-reboot-covid-uk-expert-says

Tegenhouden doe je die varianten niet, dus inderdaad maar het beste van hopen.



*Naam* GAAT DOOR MET BUITENSPORT IN DE AVOND!

1f929.png

Onze avond lessen kunnen nog steeds doorgaan. Volgens de richtlijnen van de Overheid. Wij geven bootcamp, crosstraining, boksen, BBB (Billen, Benen, Buik) workout, Abs & Cardio, Mama fit en meer. Onze locaties zijn gevestigd in Zeeland, Zuid-Holland & Brabant. De trainingen zijn geschikt voor alle leeftijden boven de 16 jaar. 

Dit stond op FB, maar dit is toch niet de bedoeling of heb ik iets gemist?
Mijn eerste reactie was verbazing namelijk

Volgens mij ook is dat niet de bedoeling. Er staat: 'Amateursport (wedstrijden en trainingen) is tussen 17.00 en 05.00 uur niet toegestaan.' Ik weet niet welke richtlijnen, ze dan zouden kunnen bedoelen. Het worden allemaal topsporters? De lessen worden verplaatst naar overdag?

Nu is de website van de rijksoverheid nog niet aangepast, dus misschien denken ze dat de oude regels nog gelden?

bootcamps mogen wel begreep ik.
Gr Angela

Hannemeike schreef op 27-11-2021 om 13:13:

Volgens mij ook is dat niet de bedoeling. Er staat: 'Amateursport (wedstrijden en trainingen) is tussen 17.00 en 05.00 uur niet toegestaan.' Ik weet niet welke richtlijnen, ze dan zouden kunnen bedoelen. Het worden allemaal topsporters? De lessen worden verplaatst naar overdag?

Nu is de website van de rijksoverheid nog niet aangepast, dus misschien denken ze dat de oude regels nog gelden?

Ik was inderdaad ook al aan het zoeken, maar nog niet aangepast wat ik eigenlijk best raar vind...
Aan de andere kant, je krijgt tig pop ups met dat soort nieuwsberichten. Hoe kun je dat missen, zeker als vereniging zijnde?

Er zijn trouwens buiten én binnenlocaties waar dit gedaan wordt, op hun zijn staan ook gewoon nog de avondtijden

Angela1967 schreef op 27-11-2021 om 13:29:

bootcamps mogen wel begreep ik.
Gr Angela

Klopt inderdaad. Wist ik niet

https://www.nu.nl/coronavirus/6170008/complexen-amateursportclubs-moeten-komende-drie-weken-om-1700-uur-dicht.html



Wednesday schreef op 27-11-2021 om 10:36:

Er zat een NYT-journalist, Stephanie Nolen, op een van die vluchten. Zij heeft sinds de landing furieus lopen twitteren over de slechte situatie op Schiphol: https://mobile.twitter.com/snolen

Ik weet niet precies wat ik daarvan moet denken. Ik bedoel, zij kiest ervoor om midden in een pandemie te gaan reizen tussen een land waarin een nieuwe virusvariant woedt en een land met extreem veel covidbesmettingen.

Hier is een verslag van een andere passagier hoe die dag is verlopen. Je kunt je toch niet aan de indruk onttrekken dat ze geen goed idee hadden wat ze moesten doen en dat het wiel ongeveer ter plekke moest worden uitgezonden:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5270167/esther-vlucht-zuid-afrika-schiphol-reconstructie

Op de website van de Rijksoverheid staat dat sporten binnen en buiten na 17:00 niet meer is toegestaan. Vervolgens staat er dat georganiseerd buiten sporten na 17:00 wel is toegestaan, met maximaal vier deelnemers exclusief instructeur.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/kort-overzicht-coronamaatregelen

Dat zou betekenen dat ik mijn buitensport kan voortzetten. Ik moet nog bericht krijgen van de instructeur maar hoop stiekem toch heel erg dat dit gewoon doorgaat.


Ik hoop ook dat ze de pagina over sport snel bijwerken bij de Rijksoverheid, die toont nog steeds niet de nieuwe maatregelen.

wild-flower schreef op 27-11-2021 om 09:39:

[..]

Volgens mij hoeven ze voor de terugreis niet te testen , alleen voor de heenreis ?
Op deze laatste 2 KLM vluchten blijkt nu 10 % besmet , maar wat dacht je van de voorgaande vluchten ? Er gaan/gingen 11 vluchten per week naar Zuid Afrika . Deze virus-variant is allang onder ons helaas ....
Dweilen met de kraan open.

Ik lees net dat voor de terugvlucht de gevaccineerden niet hoefden te testen. Heenweg wel. Het is dan waarschijnlijk dat de meeste of zelfs alle passagiers die besmet zijn gevaccineerd zijn.

Ik denk dat die variant al een paar weken onder ons is en dat dat mede gezorgd heeft voor deze piek.

alhambra schreef op 27-11-2021 om 19:49:

Ik denk dat die variant al een paar weken onder ons is en dat dat mede gezorgd heeft voor deze piek.

Delta is ook heel besmettelijk en als ik zie hoe de maatregelen hier (randstad) niet worden nageleefd, dan ben ik niet verbaasd over de piek. Als Omicron nog besmettelijker is moeten we maar heel hard hopen dat de vaccins nog wel een deel van de bescherming houden en/of de nieuwe variant minder ziek maakt.

Ik las net dat het 6 weken kost om de vaccins van pfizer en moderna aan te passen op die omnikrom, hoop dan wel dat we de boosters met het nieuwe vaccin krijgen en niet eerst de ouwe rommel opgeprikt krijgen. 

Rondstruiner schreef op 27-11-2021 om 17:33:

[..]

Ik lees net dat voor de terugvlucht de gevaccineerden niet hoefden te testen. Heenweg wel. Het is dan waarschijnlijk dat de meeste of zelfs alle passagiers die besmet zijn gevaccineerd zijn.

Bizar dat er niet getest moet worden voor een vlucht. 

Om 13.15 gaat De Jonge een toelichting geven over de nieuwe variant lees ik bij de NOS.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 12:41

Rondstruiner schreef op 28-11-2021 om 12:33:

Om 13.15 gaat De Jonge een toelichting geven over de nieuwe variant lees ik bij de NOS.

Zoals de Engelsen zouden zeggen: that escalated quickly.

Ik las net een artikel over dat vliegtuig met die 61 Corona besmetting die moesten eerst moesten ze een poos in het vliegtuig blijven daarna werden ze bij elkaar in bussen gestopt en toen met z’n alle in een veel te kleine wachtruimte om getest te worden. 
Dus iedereen die het nog niet had heeft nu een hele grote kans om het ook te krijgen   

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.