Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Waarom heb jij je niet laten vaccineren?

Ik (gevaccineerd) ben oprecht benieuwd wat de redenen van anderen zijn om zich niet te laten vaccineren. Deze poll is dus alleen voor mensen die zich niet willen (of kunnen) laten vaccineren! Helaas kun je op dit forum geen poll maken waarbij je meerdere antwoorden mag geven. Mocht je meerdere of andere redenen hebben, dan kun je dat vermelden in de reacties. Ik heb het je makkelijk gemaakt door de redenen te nummeren. 

Peiling

Wat is voor jou de belangrijkste reden om je niet te laten vaccineren?
35 stemmen
14%
0%
23%
20%
3%
9%
0%
3%
29%

He ja, nog een bash-de-niet-gevaccineerden.
Gezellig.
On topic; dat gaat je geen flikker aan

Ik ken alvast mensen met reden 9: Ik doe niks wat de overheid mij door de strot duwt waarvan ik geen (overduidelijk) profijt heb.

Granny71 schreef op 21-09-2021 om 15:46:

He ja, nog een bash-de-niet-gevaccineerden.
Gezellig.
On topic; dat gaat je geen flikker aan

Dat hoeft niet, ik zou best benieuwd zijn naar de uitslag van de pol (evenals een pol voor gevacicneerden).

Avena

Avena

21-09-2021 om 15:48 Topicstarter

Granny71 schreef op 21-09-2021 om 15:46:

On topic; dat gaat je geen flikker aan

Ah ja, die antwoordoptie ben ik nog vergeten... 

Rockstar schreef op 21-09-2021 om 15:47:

[..]

Dat hoeft niet, ik zou best benieuwd zijn naar de uitslag van de pol (evenals een pol voor gevacicneerden).

Ik ook, oprecht geïnteresseerd hier in het wel/niet. 

Zeker ook omdat ik zelf lange tijd getwijfeld heb! 

Avena schreef op 21-09-2021 om 15:48:

[..]

Ah ja, die antwoordoptie ben ik nog vergeten...

😂😂😂

Avena

Avena

21-09-2021 om 15:52 Topicstarter

Ik snap dat niet alle niet-gevaccineerden op één hoop met elkaar willen worden gegooid, dus ik ben nieuwsgierig naar wat de beweegredenen van mensen zijn. Als iemand een (openbaar beschikbaar) onderzoek hiernaar kent, hou ik me ook aanbevolen. 

Ik denk dat er ook mensen zijn die er gewoon nog niet aan toegekomen zijn, de eeuwige uitstellers.

Ik vind het een goede vraag.
En het antwoord: "gaat je geen flikker aan" zowel veel als weinig zeggend.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 16:06

Daglichtlamp schreef op 21-09-2021 om 15:59:

Ik denk dat er ook mensen zijn die er gewoon nog niet aan toegekomen zijn, de eeuwige uitstellers.

Plus de jongvolwassenen en pubers die in de juli-golf besmet zijn geraakt en daarna 2 maanden extra moesten wachten. Die zijn nu pas aan de beurt voor prik 1.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-09-2021 om 16:18

Ik was me aanvankelijk toch niet van plan om me te laten vaccineren, ik achtte de kans dat ik zelf ernstig ziek zou worden maar heel klein in, maar ondertussen blijken er toch een paar goede redenen bij te zijn gekomen.

Ik heb al een keer een infectie met het virus gehad. Volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten gaat er niets boven natuurlijke immuniteit, dus de immuniteit die verkregen wordt door het doormaken van een besmetting. Natuurlijke immuniteit blijkt sterker, langduriger en beter bestand tegen mutaties van het virus dan immuniteit door vaccinatie.

Verder blijkt dat het Pfizer vaccin geen wondermiddel is. Veel mensen die zich hebben laten vaccineren, hebben natuurlijk gedacht dat als er maar genoeg mensen twee prikjes Pfizer nemen, we de hele maatschappij weer kunnen opengooien en weer terug kunnen naar het oude normaal. Maar dat blijkt nu enorm tegen te vallen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 16:24

BeertjeColargol schreef op 21-09-2021 om 16:18:

Verder blijkt dat het Pfizer vaccin geen wondermiddel is. Veel mensen die zich hebben laten vaccineren, hebben natuurlijk gedacht dat als er maar genoeg mensen twee prikjes Pfizer nemen, we de hele maatschappij weer kunnen opengooien en weer terug kunnen naar het oude normaal. Maar dat blijkt nu enorm tegen te vallen.

De cijfers zeggen iets anders. Vorig jaar hadden we met een vergelijkbaar percentage besmettingen veel meer mensen in het ziekenhuis. En toen kwamen we nota bene net uit een lange periode met nauwelijks besmettingen. Nu komen we uit een klein piekje en een langere periode hoogstabiel.

Vorig jaar rond deze tijd werden de maatregelen fors aangescherpt. Nu worden ze versoepeld.


ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-09-2021 om 16:32

Coreopsis schreef op 21-09-2021 om 16:24:

[..]

De cijfers zeggen iets anders. Vorig jaar hadden we met een vergelijkbaar percentage besmettingen veel meer mensen in het ziekenhuis. En toen kwamen we nota bene net uit een lange periode met nauwelijks besmettingen. Nu komen we uit een klein piekje en een langere periode hoogstabiel.

Vorig jaar rond deze tijd werden de maatregelen fors aangescherpt. Nu worden ze versoepeld.

Het vaccin beschermt eigenlijk alleen tegen een ernstig verloop van een infectie. Het beschermt niet tegen besmetting, en het voorkomt ook niet dat je vervolgens anderen weer besmet.

En veel mensen hebben gedacht dat ze er met twee prikjes zijn. Maar dat valt tegen, het vaccin werkt niet zo lang. Dit wordt straks ieder half jaar een booster. Ik denk dat heel veel mensen die in principe helemaal niet tegen vaccinatie zijn en met alle plezier twee prikken hebben laten zetten, daar weinig zin in hebben. Massale vaccinatie is beslist geen lange termijn oplossing.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 16:41

BeertjeColargol schreef op 21-09-2021 om 16:32:

[..]

Het vaccin beschermt eigenlijk alleen tegen een ernstig verloop van een infectie. Het beschermt niet tegen besmetting, en het voorkomt ook niet dat je vervolgens anderen weer besmet.

En veel mensen hebben gedacht dat ze er met twee prikjes zijn. Maar dat valt tegen, het vaccin werkt niet zo lang. Dit wordt straks ieder half jaar een booster. Ik denk dat heel veel mensen die in principe helemaal niet tegen vaccinatie zijn en met alle plezier twee prikken hebben laten zetten, daar weinig zin in hebben. Massale vaccinatie is beslist geen lange termijn oplossing.

Dat schrijf ik ook niet. Ik schrijf juist dat we nu met een vergelijkbaar aantal besmettingen veel minder opnames (ernstig zieken en doden) hebben. Dat was het voornaamste doel.

Als je gevaccineerd bent is de kans dat je besmet raakt klein maar niet nul (minder dan 50%). De kans dat je in het ziekenhuis belandt of overlijdt bijna 0.

Als je niet gevaccineerd bent is de kans dat je besmet raakt (met de delta variant) bijna 100%. De kans dat je in het ziekenhuis belandt of overlijdt is klein, maar bepaald níet 0.

Vrijwel iedereen die nu in het ziekenhuis ligt is niet gevaccineerd. Terwijl zij in de totale bevolking een minderheid zijn.

Je schrijft aantoonbare onwaarheden.

Nog een onwaarheid is dat het vaccin niet zou beschermen tegen het besmetten van anderen. Mensen die volledig gevaccineerd zijn en toch besmet raken kunnen weliswaar nog steeds anderen besmetten, maar de kans daarop is veel kleiner dan mensen die niet gevaccineerd zijn en besmet raken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.