Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Waarom heb je je wel laten vaccineren tegen SARS-CoV-2?

Als tegenhanger op het andere topic, wat zijn voor jou de redenen om je te laten vaccineren tegen het SARS-CoV-2 virus.

Peiling

Waarom laat je je vaccineren tegen SARS-CoV-2?
73 stemmen
7%
19%
5%
5%
5%
7%
41%
10%

Om ervoor te zorgen dat de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk wordt en we terug kunnen keren naar een samenleving zonder maatregelen. Dit antwoord mis ik in die rare poll.

Ik heb gestemd op de eerste optie. Dat is ook de reden waarom ik elk jaar de griepprik haal. Maar optie 2 om andere mensen te beschermen weegt ook heel zwaar mee. Dat het niet helemaal weg gaat is behoorlijk k*t, maar zo kan ik tenminste iets doen om de risico's voor mijzelf en mijn omgeving te verkleinen.

Ik ben trouwens wel tegen die hele corona check app. Het maakt de tweedeling nog groter en de verdraagzaamheid is zo nog verder te zoeken. Neemt niet weg dat ik hoop dat mensen zich als het kan gewoon laten vaccineren. Maar uiteindelijk moeten ze dat natuurlijk zelf weten.

Zelf kwetsbaar en een 80-jarige moeder die ik wil beschermen. 

Het wordt geadviseerd, het is gratis, je krijgt er niets van en helpt mee aan het beschermen van de samenleving. Ook het groene vinkje is een bijkomend voordeel.

AcidicShark11

AcidicShark11

21-09-2021 om 16:27

Bizarre poll. Mijn antwoord staat er niet tussen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 16:32

Meerdere redenen.

  • De risico's van een besmetting zijn vele malen groter dan die van het vaccin.
  • Ik heb geen zin in flink ziek worden, ook als het "slechts" bij de milde variant blijft. Ook een forse echte griep is zeer vervelend, met meerdere weken herstel, om van long covid maar te zwijgen.
  • Ik hoop hiermee een kleine bijdrage te leveren aan een betere samenleving. Waarin we met z'n allen de zwakkeren beschermen en samenwerken om zo snel mogelijk weer zo veel mogelijk open kunnen.

(De app interesseert me niet. Ik houd niet van druktes, dus ga die locaties vanaf nu weer mijden. Net als ik deed voor de hele pandemie begon.)

Ik kom wel in restaurants dus als ik de app moet laten zien dan kan ik dat. 

App boeit me niet. Ik ben kwetsbaar (longproblemen) en bescherm ook anderen hiermee.

Ik wil geen ernstige COVID krijgen. Dat lijkt op 'ik ben bang voor' maar voelt voor mij heel anders. Ik ben niet bang, wel bezorgd.
Verder wil ik dat de vaccinatiegraad zó hoog is dat we vrij normaal kunnen leven, inclusief mensen met een zwakker immuunsysteem.

11v11

11v11

21-09-2021 om 16:59 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 21-09-2021 om 16:27:

Bizarre poll. Mijn antwoord staat er niet tussen.

Hoezo is het een bizarre poll? Ik kan niet 180 antwoorden maken met allerlei verschillende redenen. 

dan laat je toch iedereen zelf antwoorden? ipv dat voorgekauwde....

SilverQuelea47

SilverQuelea47

21-09-2021 om 17:03

Meerdere redenen maar anderen beschermen woog het zwaarst mee. Mijn moeder zit in de risicogroep, je kan er een hoop ellende mee vermijden, ik wil graag weer zonder veel gedoe vrienden en familie in NL zien, ik wil weer dingen kunnen doen, enzovoorts. 

11v11 schreef op 21-09-2021 om 16:59:

[..]

Hoezo is het een bizarre poll? Ik kan niet 180 antwoorden maken met allerlei verschillende redenen.

Nee, maar 1 van die 8 keuzes moest wel 'Ik laat me vaccineren om Wappies te pesten' zijn?

Mijn god, hoe oud ben je?

AcidicShark11

AcidicShark11

21-09-2021 om 17:09

11v11 schreef op 21-09-2021 om 16:59:

[..]

Hoezo is het een bizarre poll? Ik kan niet 180 antwoorden maken met allerlei verschillende redenen.

"Ik laat me vaccineren om 'Wappies' te pesten."

Echt geen enkel weldenkend mens die ik ken zou dit als reden geven. 

11v11 schreef op 21-09-2021 om 16:59:

[..]

Hoezo is het een bizarre poll? Ik kan niet 180 antwoorden maken met allerlei verschillende redenen.

Waarom staat het simpele “ik wil mezelf beschermen” er niet bij? Daarvoor hoef je niet heel bang te zijn. Voor mij is het de combi van mezelf en anderen beschermen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.