Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-08-2021 om 17:40

Versoepelen per gemeente adhv vaccinatiegraad?

België gaat alle maatregelen per 1 september opheffen. Behalve in Brussel, want daar is de vaccinatiegraad veel lager dan bv in Vlaanderen.

In Nederland is de vaccinatiegraad in het oosten en zuiden flink hoger dan in de rest van het land. Het laagst is de vaccinatiegraad in Urk, Staphorst, Amsterdam en Rotterdam. Vinden jullie dat wij ook per gemeente of per veiligheidsregio of provincie, verschil moeten maken aan de hand van de vaccinatiegraad?

Peiling

Vinden jullie dat wij ook per gemeente of per veiligheidsregio of provincie, verschil moeten maken aan de hand van de vaccinatiegraad?
30 stemmen
60%
23%
17%

Nee, daar is ons land te klein voor en daar zijn we te mobiel voor. Als je bijvoorbeeld in Urk of Rotterdam een mondkapje op moet in de winkels, gaat men gewoon naar Emmeloord of Delft. Dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk. 

Lokale maatregelen hebben naar mijn idee alleen het gewenste effect als het gebied groot genoeg is om ze niet te kunnen omzeilen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-08-2021 om 17:49

Schommelstoel schreef op 22-08-2021 om 17:47:

Nee, daar is ons land te klein voor en daar zijn we te mobiel voor. Als je bijvoorbeeld in Urk of Rotterdam een mondkapje op moet in de winkels, gaat men gewoon naar Emmeloord of Delft. Dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk.

Lokale maatregelen hebben naar mijn idee alleen het gewenste effect als het gebied groot genoeg is om ze niet te kunnen omzeilen.

Maar België is nog kleiner en daar doen ze het blijkbaar wel. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-08-2021 om 17:53

Mijn eigen voorkeur is: ja,  zo lokaal mogelijk. Heel veel maatregelen moet je wel landelijk doen, denk ik, maar lokaal kun je wel verschil maken.  Bv wel of niet in quarantaine na besmetting, mondkapjes in de supermarkten (hoewel die dingen volgens mij niet helpen,  maar goed), verschil in maximale capaciteit voor horeca, vaker testen op scholen,  maximale capaciteit in moskeeën en kerken, etcetera. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-08-2021 om 18:04

Dat hebben ze aan het begin van de pandemie geprobeerd. En dat was niet erg succesvol. Sluit de horeca in Amsterdam en men gaat wel naar Utrecht. Wij Nederlanders houden toch al niet van door de overheid opgelegde regels...

Ik denk dat er sowieso geen nieuw maatregelen meer komen zoals een lockdown. De gest is inmiddels uit de fles, teveel mensen zouden simpelweg weigeren. Inclusief burgemeesters die voor de handhaving moeten zorgen.

Om Urk zouden ze wel gewoon een hek moeten zetten. Eerst testen voor je naar de rest van Nederland mag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.