Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

29-09-2021 om 09:30

Verkoudheidsetiquette

Nu het normale leven langzaamaan hervat wordt, loop ik tegen een probleem aan: ik ben weer regelmatig ontzettend verkouden! Met keelpijn, hoofdpijn, een schorre stem, hoesten, niezen, alles erbij.

De afgelopen coronatijd was dat veel minder, maar als het toch gebeurde waren de stappen duidelijk. Testen, quarantaine en ook bij een negatieve test zoveel mogelijk thuisblijven om anderen niet aan te steken. 

Inmiddels pak ik weer verkoudheid na verkoudheid en het testen + quarantaine doe ik nog steeds, maar wat te doen na een negatieve test? Gaan jullie weer hoestend en niezend naar de supermarkt, met het OV, aan het werk, naar college en noem het maar op? Of proberen jullie dat toch te vermijden? 

Ik merk dat ik me heel bezwaard voel om me onder de mensen te begeven want ik wil niemand aansteken/zenuwachtig maken. Tegelijkertijd wil ik ook niet bij het minste geringste mijn snor drukken want dat is onhandig en wordt ook niet meer gewaardeerd.

Ik ben benieuwd naar meningen en ervaringen! 


Bij een negatieve thuistest doe ik gewoon mijn ding maar hou wel afstand van anderen.

Als ik echt klachten heb laat ik een test doen (dus geen thuistest). Als die negatief is pak ik mijn gewone leven weer op (werk, boodschappen, sport). Als klachten dan toenemen zal ik opnieuw moeten testen, maar dat is nog niet gebeurd. 
Ik vang ook iedere verkoudheid die langs komt. En zie niet zo het nut van thuis blijven als er niks aan de hand is. 

Nu het leven weer terug gaat naar normaal ben je weer regelmatig ontzettend verkouden, dat lees ik als dat je sinds de eerste versoepelingen al meer dan 1 keer verkouden bent geweest. 
Wanneer ben jij dan begonnen met versoepelen? Pas sinds zaterdag jl is de 1,5 meter eraf. 
Ik ben door medicijngebruik verhoogd vatbaar voor infecties in neus/keelgebied en ben in de afgelopen 1,5 jaar maar 1 keer verkouden geweest,  want goed aan de maatregelen gehouden en echt buiten mijn gezin niemand binnen die 1,5 meter laten komen. 
Gewoon goed handen blijven wassen en testen bij klachten.  Tussen het maken van de afspraak en de uitslag blijf je thuis daarna kan je weer naar de winkel naar houdt afstand en doe zonodig/ indien gewenst een mondkapje op. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-09-2021 om 10:24

Verkouden en negatieve test: wel naar buiten voor noodzakelijke dingen, maar zoveel mogelijk afstand én een mondkapje als ik ergens binnen ben.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-09-2021 om 10:26

Bakblik schreef op 29-09-2021 om 10:16:

Nu het leven weer terug gaat naar normaal ben je weer regelmatig ontzettend verkouden, dat lees ik als dat je sinds de eerste versoepelingen al meer dan 1 keer verkouden bent geweest.
Wanneer ben jij dan begonnen met versoepelen? Pas sinds zaterdag jl is de 1,5 meter eraf.

Als je (jonge) kinderen hebt zijn er al veel eerder versoepelingen geweest waardoor je veel sneller verkouden bent. Kinderopvang en scholen zijn al lang weer open.

Coreopsis schreef op 29-09-2021 om 10:26:

[..]

Als je (jonge) kinderen hebt zijn er al veel eerder versoepelingen geweest waardoor je veel sneller verkouden bent. Kinderopvang en scholen zijn al lang weer open.

Das waar ja. In mijn bubbel zit ik tussen de (jong)volwassenen en een verdwaalde puber. Had ik niet aan gedacht. Sorry

Ik ben negatief getest, dus doe gewoon mijn ding. Ik hou daarbij wel afstand en dat blijf ik tot in lengte van dagen doen want ik merk dat ik me daar heel prettig bij voel. Ik ben zeer behendig geworden in het op afstand houden van mensen met winkelwagenjes en andere attributen, als ik hoest doe ik het in mijn elleboog en mijn schorre stem verberg ik met betekenisvolle blikken en een vriendelijke glimlach  .

Coreopsis schreef op 29-09-2021 om 10:26:

[..]

Als je (jonge) kinderen hebt zijn er al veel eerder versoepelingen geweest waardoor je veel sneller verkouden bent. Kinderopvang en scholen zijn al lang weer open.

Dit! Ik pas elke week op 2 kleintjes en daar komen mijn verkoudheden vandaan.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

29-09-2021 om 10:53

Bakblik schreef op 29-09-2021 om 10:16:

Nu het leven weer terug gaat naar normaal ben je weer regelmatig ontzettend verkouden, dat lees ik als dat je sinds de eerste versoepelingen al meer dan 1 keer verkouden bent geweest.
Wanneer ben jij dan begonnen met versoepelen? Pas sinds zaterdag jl is de 1,5 meter eraf.
Ik ben door medicijngebruik verhoogd vatbaar voor infecties in neus/keelgebied en ben in de afgelopen 1,5 jaar maar 1 keer verkouden geweest, want goed aan de maatregelen gehouden en echt buiten mijn gezin niemand binnen die 1,5 meter laten komen.
Gewoon goed handen blijven wassen en testen bij klachten. Tussen het maken van de afspraak en de uitslag blijf je thuis daarna kan je weer naar de winkel naar houdt afstand en doe zonodig/ indien gewenst een mondkapje op.

Dat klopt, maar ik woon in een grote stad en heb een contactberoep waarbij ik ook met kinderen/jongeren in aanraking kom. Dat is inmiddels echt alweer heel anders dan pakweg een jaar geleden. 

Ik kom eigenlijk nog op heel weinig plekken dus het is echt het werk/metro/supermarkt contact dat mij de das om doet.

Maar wat ik hier veel lees over na een negatieve test met mondkapje en zoveel mogelijk afstand weer het nodige doen vind ik wel een mooie tussenoplossing 

Als ik echt verkouden ben (dus niet bij de eerste kriebel in mijn keel), ga ik nog steeds netjes testen en wacht ik op de uitslag. Als die negatief is, doe ik gewoon weer alles. Ik was wel regelmatig mijn handen en ga mensen niet in het gezicht hoesten, maar dat deed ik voor corona ook al niet. Maar ik sta voor de klas, en mijn leerlingen zijn te jong om afstand te houden, dus daar doe ik ook geen poging toe. Ik ga ook gewoon naar de supermarkt en met het ov. Mensen moeten er maar weer aan wennen.

Heel herkenbaar. Ik heb twee jonge kinderen en ben ook om de haverklap verkouden. Ik laat me dan testen bij de GGD (geen thuistest bij klachten). Als hij negatief is blijf ik nog steeds zoveel mogelijk thuis indien mogelijk, want als ik mensen aansteek met mijn verkoudheid moeten zij zich ook weer laten testen. Ik haal en breng wel de kinderen van school, maar laat geen vriend(innet)jes hier spelen. Ik laat mijn man boodschappen doen indien mogelijk. Bij afspraken laat ik het van de ander afhangen of het doorgaat.

Renmuis schreef op 29-09-2021 om 10:59:

Als ik echt verkouden ben (dus niet bij de eerste kriebel in mijn keel), ga ik nog steeds netjes testen en wacht ik op de uitslag. Als die negatief is, doe ik gewoon weer alles. Ik was wel regelmatig mijn handen en ga mensen niet in het gezicht hoesten, maar dat deed ik voor corona ook al niet. Maar ik sta voor de klas, en mijn leerlingen zijn te jong om afstand te houden, dus daar doe ik ook geen poging toe. Ik ga ook gewoon naar de supermarkt en met het ov. Mensen moeten er maar weer aan wennen.

Aan de ene kant heb je gelijk; we kunnen niet eindeloos een halve lockdown blijven hebben. Aan de andere kant vind ik het juist heel goed om thuis te blijven bij klachten, hetzij door Corona hetzij door iets anders. Vroeger had ik aan de lopende band verkoudheden, iedereen steekt elkaar aan. Hou je snot gewoon voor jezelf 

MRI

MRI

29-09-2021 om 12:09

Ik behoor tot een risicogroep, ben wel 2x geprikt. Was 10 dagen geleden bij een eetgroep waar ik vanwege covid lang niet was geweest. We zaten wel op zo'n meter afstand maar degene naast me was steeds zwaar aan het hoesten en aan het niezen. 
Ik heb er niets van gezegd en heb ook niet gevraagd of ik ergens anders kon zitten. Ik denk mede doordat er een paar mensen in de groep zitten die het allemaal flauwekul vinden en ik geen zin had in weer een discussie. dat vind ik stom van mijzelf, maar ik wist het even niet.
Wat hadden jullie gedaan?

Duiveninhetnieuws schreef op 29-09-2021 om 11:58:

[..]

 Aan de andere kant vind ik het juist heel goed om thuis te blijven bij klachten, hetzij door Corona hetzij door iets anders. Vroeger had ik aan de lopende band verkoudheden, iedereen steekt elkaar aan. Hou je snot gewoon voor jezelf

Waar moeten de kinderen uit haar klas dan heen? Moeten die voor ieder kuchje maar thuis blijven?

En hoe zie je dat voor je. Klas naar huis, ouders van de kinderen moeten maar vrij nemen?

Halve bedrijfsleven plat vanwege een winterse verkoudheidsgolf?

MRI schreef op 29-09-2021 om 12:09:


Wat hadden jullie gedaan?

Niets. Verkoudheid en griep horen bij de herfst en bij het leven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.