Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Verjaardagsfeest en genodigden die hun buik vol hebben van corona. Hoe ga ik daar mee om?

Mijn zoon is jarig en heeft zijn ooms en tantes en opa en oma plus twee neefjes uitgenodigd. Leuk idee (was vorige maand al vanuit hemzelf geregeld) maar nu zitten we in een ietwat andere situatie weer met corona en heb ik er geen goed gevoel bij. Ik heb gevraagd of de gasten een thuistest willen doen. Daar werd wisselend heel boos en heel lacherig op gereageerd. Puntje bij paaltje: niemand heeft zin zich te conformeren naar mijn paniek. En of ze komen of ze komen niet maar we gaan er geen voorwaarden aan hangen. Zoon is pissig want waar bemoei ik me mee (op zich is het mijn huis mijn regels uiteraard) en ik word weer weggezet als paniekzaaier. Zo gaat het al bijna 2 jaar en ik ben er meer dan zat van. Zij ook maar dan de andere kant op. Hoe vinden we hierin een middenweg? Voor zover die er al is. Want we weten allemaal hoe de cijfers gaan ingeent of niet en ook dat een heel groot deel achter de voordeur en bij feestjes plaatsvindt.
Zij vinden het bullshit en hebben geen zin in paniekvoetbal. Ik vind dat we corona zeker serieus moeten nemen en samen moeten zorgen dat het veilig kan. Dat werd niet gewaardeerd en nu is er (weer) ruzie.
Wat zouden jullie doen en of adviseren?


Hoe oud is je zoon? Als hij vindt dat het niet onder jouw regels hoeft en hij is oud genoeg om het feestje te hosten zou ik denk ik fijn zelf de hort op gaan. Maar dat zal de bedoeling ook wel niet wezen denk ik..

Zou 't gewoon afblazen en 't klein houden met de belofte het in 't voorjaar over te doen als het weer terrasweer is. 

Wij vieren verjaardagsfeesten en ontvangen visite net zoals voor Corona. Iedereen is gevaccineerd en wij doen geen test vooraf als we niks mankeren. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 14:21

Als iedereen gevaccineerd is zou ik het gewoon door laten gaan. Het wordt pas spannend als er mensen met imuuniteitsproblemen bij zijn. Je kan de suggestie meegeven dat je het fijn vindt als mensen een zelftest doen, zonder dat als voorwaarde te stellen. En verder dan ook niet meer zeuren tijdens het feestje. Als je je thuis ook zo boos maakt als hier op het forum, dan denk ik dat je het feestje zomaar zou kunnen verpesten. 

Als jouw zoon bij jou woont heeft ie zich te schikken naar jouw regels. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

06-11-2021 om 14:38

Verplaats het feest naar de kroeg zou ik zeggen

Ik zou het meest bezorgd zijn om opa en oma. Als zij gevaccineerd zijn en ze willen zelf komen en ze kunnen afstand houden, zou ik het door laten gaan. Mits er niet meer dan 10 mensen komen, want met een huis vol visite wordt het alsnog een Russische roulette.

Wij krijgen morgen 5 volwassenen op visite. Iedereen is gevaccineerd en we kunnen afstand houden. Daarom laten we het doorgaan. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

06-11-2021 om 14:41 Topicstarter

Zoon wordt 17 woont thuis. De meesten zijn gevaccineerd maar werkelijk niemand leeft naar de regels. Ik ben in het echte leven heel anders dan hier op het forum. Veel liever en schik veel meer in. Maar ik werk ook in de zorg en vind hun lakse houding niet echt passen bij huidige situatie en zit enorm met een dilemma. Want ik ben de enige die nu 'dwarsligt'dus.

hoe oud is je zoon? Afhankelijk daarvan vind ik er iets van.

Vragen of mensen een thuistest willen doen kan altijd.
Ik weet bijvoorbeeld dat al mijn familie (tenminste degenen die het nog begrijpen) alle maatregelen serieus nemen en ook iedereen is ingeënt. Als we geen handen en knuffels geven dan kan wat mij betreft het feestje doorgaan. Ik doe een raampje open en ik weet zeker dat mensen rekening met elkaar houden. Als mijn ouders er al een poosje zijn als mijn zus met haar gezin binnenkomt dan gaan mijn ouders weg.
Binnenkort staat er een wat groter familiegebeuren op de kalender (als dat nog door mag gaan van Mark en Hugo) daarover begonnen de jongvolwassenen al te roepen: Ik heb geen zin om daar iets op te lopen en in quarantaine te moeten, zullen we allemaal een thuistest doen? De scholieren zijn er inmiddels aardig bedreven in, dat gaat helemaal goed komen, misschien moet iemand even met een mondkapje, een bril en handschoenen opa en oma gaan helpen met die test maar dat is zeker geen probleem. 

hij is 17

Laat maar gaan zou ik zeggen

Ik zou zelf weggaan. Alleen vind ik het ook niet prettig dat er in mijn huis een feest wordt gegeven zonder dat ik erbij ben. Dus dan zou ik voorstellen het elders te vieren. Of op een ander moment.

Ik houd me aan de regels maar leg mezelf niet extra beperkingen op. Een feestje mag dus gewoon en dan is het leuk als mensen een zelftest doen, maar verplichten kun je het niet. Zwaar verkouden mensen zou ik wel actief naar die test vragen en anders krijgen ze hem van mij

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

06-11-2021 om 15:10

Ik snap je. Ik werk in de zorg en heb onderliggend lijden en een deel van mijn familie is ongevacvineerd. Er werd uitgerekend door hen ook negatief gereageerd op mijn verzoek een thuistest te doen, voor we binnenkort weer eens met zijn allen bij elkaar komen.  Ik heb daar echt 0 begrip voor. Alle overige gevaccineerden waren bereid tot het doen van een zelftest. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

06-11-2021 om 15:12

MMcGonagall schreef op 06-11-2021 om 15:07:

Ik houd me aan de regels maar leg mezelf niet extra beperkingen op. Een feestje mag dus gewoon en dan is het leuk als mensen een zelftest doen, maar verplichten kun je het niet. Zwaar verkouden mensen zou ik wel actief naar die test vragen en anders krijgen ze hem van mij

Dan moeten ze naar de GGD en niet een door jou aangereikte zelftest doen. Ik heb het idee dat meer dan de helft van ons volk nog steeds niet begrijpt dat zelftesten daar gewoon niet voor zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.